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A Study of Fluconazole in the Treatment of Cryptococcal Meningitis in Patients With AIDS

23. Juni 2005 aktualisiert von: Pfizer

Double Blind Placebo Controlled Study of Fluconazole (UK-49,858) for Maintenance Treatment of Cryptococcal Meningitis in Patients With Acquired Immunodeficiency Syndrome

To compare the safety and effectiveness of fluconazole with that of placebo as maintenance treatment for preventing the relapse of cryptococcal meningitis in patients with AIDS.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • Los Angeles, California, Vereinigte Staaten, 90033
        • Dr Robert Larsen
      • Orange, California, Vereinigte Staaten, 92668
        • UCI Med Ctr
      • San Diego, California, Vereinigte Staaten, 92103
        • UCSD
      • Sherman Oaks, California, Vereinigte Staaten, 91403
        • Dr Paul Rothman
      • Stanford, California, Vereinigte Staaten, 94305
        • Stanford Univ School of Medicine

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria

Concurrent Medication:

Allowed:

  • Antiviral therapy (e.g., zidovudine).
  • Prophylaxis (including aerosolized pentamidine) for Pneumocystis carinii pneumonia (PCP).

Concurrent Treatment:

Allowed:

  • Radiation therapy for mucocutaneous Kaposi's sarcoma.

Patients must be oriented to person, place, and time and able to give written informed consent.

  • Patients must have had an acute episode of cryptococcal meningitis that was documented by recovery and identification of cryptococcus from lumbar cerebrospinal fluid (CSF) culture within 4 months of study entry.
  • Adequate therapy will consist of 6 - 16 weeks of treatment with amphotericin B alone, amphotericin B + oral flucytosine, or a period of the combination followed by amphotericin alone. Adequate regimens will include:
  • A minimum total amphotericin B dose of 2 grams as monotherapy.
  • 6 weeks of flucytosine at 150 mg/kg/day (or levels of 20 to 100 mcg/ml demonstrated) plus amphotericin B at an average daily dose of at least 0.3 mg/kg/day or to a total dose of 1 gram.
  • After a shorter period of the combination amphotericin/flucytosine therapy, an additional Y grams of amphotericin B monotherapy will make therapy adequate where Y = 2 gm-(X weeks combination therapy / 3 weeks).
  • For example, a patient who received 3 weeks of combination followed by amphotericin alone would need an additional 2 gm - 3 weeks/3 weeks = 1 gm of amphotericin B.
  • Patients need not be receiving amphotericin B at the time of randomization but must begin study maintenance therapy within 3 weeks of cessation of primary amphotericin B therapy.

Prior Medication:

Allowed:

  • Antiviral therapy (e.g., zidovudine (AZT)).
  • Prophylaxis (including aerosolized pentamidine) for Pneumocystis carinii pneumonia (PCP).

Exclusion Criteria

Co-existing Condition:

Patients with the following are excluded:

  • Clinical evidence of acute or chronic meningitis based upon any etiology other than cryptococcosis.
  • History of allergy or intolerance of imidazoles, azoles, or amphotericin B.
  • Moderate or severe liver disease.

Concurrent Medication:

Excluded:

  • Intrathecal amphotericin B.
  • Coumarin-type anticoagulants.
  • Oral hypoglycemics.
  • Barbiturates.
  • Phenytoin.
  • Immunostimulants.
  • Investigational drugs or approved (licensed) drugs for investigational indications.

Concurrent Treatment:

Excluded:

  • Lymphocyte replacement.

Patients with the following are excluded:

  • Clinical evidence of acute or chronic meningitis based upon any etiology other than cryptococcosis.
  • History of allergy or intolerance of imidazoles, azoles, or amphotericin B.
  • Moderate or severe liver disease defined by specific lab values.
  • Inability to take oral medications reliably.

Prior Medication:

Excluded:

  • Intrathecal amphotericin B.
  • Coumarin-type anticoagulants.
  • Oral hypoglycemics.
  • Barbiturates.
  • Phenytoin.
  • Immunostimulants.
  • Investigational drugs or approved (licensed) drugs for investigational indications.

Prior Treatment:

Excluded:

  • Lymphocyte replacement.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Maskierung: Doppelt

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

2. November 1999

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

30. August 2001

Zuerst gepostet (Schätzen)

31. August 2001

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

24. Juni 2005

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

23. Juni 2005

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 1989

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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