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Myocardial Perfusion, Risk Factors, and Coronary Calcium

26. Februar 2016 aktualisiert von: National Heart, Lung, and Blood Institute (NHLBI)
To determine whether an impairment of myocardial perfusion reserve is an early indicator of coronary artery disease.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

BACKGROUND:

Impairment of coronary vasofunction is believed to be one of the earliest manifestations of coronary heart disease (CHD). The impact of risk factors such as elevated cholesterol levels, diabetes, hypertension, and smoking on the coronary microcirculation remains largely unknown.

DESIGN NARRATIVE:

The cross-sectional study will determine whether an impairment of the myocardial perfusion reserve provides a marker of coronary heart disease (CHD) by comparing it to other novel measures of subclinical vascular disease, and by testing its association with risk factors for CHD. The study is ancillary to the Multi-Ethnic Study of Atherosclerosis ("MESA"), which is an NHLBI funded, prospective observational study of the characteristics of subclinical cardiovascular disease, i.e. disease detected non-invasively before it has produced signs and symptoms. In MESA new measures of subclinical disease such as coronary artery calcium and impaired brachial artery reactivity are to be examined to investigate their relationships to well-established risk factors and clinical events. Myocardial perfusion reserve (MPR)is a useful measure of coronary vasofunction that should be included in an evaluation of new measures of subclinical disease. An impaired MPR appears to be a specific early indicator of the functional impairment of the microcirculation in patients with risk factors for coronary artery disease. Magnetic resonance imaging (MRI) will be used as an advanced, quantitative imaging modality to determine in short (20 minute) exams the myocardial perfusion reserve in a group of 400 MESA participants. The study tests the hypothesis that impaired myocardial perfusion reserve indicates the presence of subclinical coronary atherosclerosis and coronary microvascular disease.

The study completion date listed in this record was obtained from the "End Date" entered in the Protocol Registration and Results System (PRS) record.

Studientyp

Beobachtungs

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

Nicht älter als 100 Jahre (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

No eligibility criteria

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Michael Jerosch-Herold, University of Minnesota

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. September 2000

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2005

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. November 2000

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. November 2000

Zuerst gepostet (Schätzen)

17. November 2000

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

29. Februar 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. Februar 2016

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2005

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 943
  • R01HL065580 (US NIH Stipendium/Vertrag)

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