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CCI-779 in Treating Patients With Recurrent Glioblastoma Multiforme

17. Juli 2013 aktualisiert von: National Cancer Institute (NCI)

A Phase II Study of CCI-779 in Patients With Recurrent Glioblastoma Multiforme

Phase II trial to study the effectiveness of CCI-779 in treating patients who have recurrent glioblastoma multiforme. Drugs used in chemotherapy use different ways to stop tumor cells from dividing so they stop growing or die.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

OBJECTIVES:

I. Determine the efficacy of CCI-779, in terms of the percentage of patients who are progression-free at 6 months, time to progression, and time to death, in patients with recurrent glioblastoma multiforme.

II. Determine the toxic effects of this drug in these patients. III. Correlate molecular alterations in the tumors of these patients with response to treatment with this drug.

OUTLINE: This is a multicenter study. Patients are stratified according to concurrent P450 anticonvulsant use (yes vs no).

Patients receive CCI-779 IV over 30 minutes once weekly for 4 weeks. Courses repeat every 4 weeks in the absence of disease progression or unacceptable toxicity.

Patients are followed every 6 months for 5 years and then annually for up to 10 years.

PROJECTED ACCRUAL: A total of 63 patients will be accrued for this study within 39 months.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

33

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Minnesota
      • Rochester, Minnesota, Vereinigte Staaten, 55905
        • North Central Cancer Treatment Group

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Histologically confirmed grade 4 astrocytoma at primary diagnosis or recurrence

    • Gliosarcoma allowed
  • Evidence of tumor progression by MRI or CT scan after radiotherapy or first-line chemotherapy
  • Measurable or evaluable disease by MRI or CT scan
  • Performance status - ECOG 0-2
  • Absolute neutrophil count at least 1,500/mm^3
  • Platelet count at least 100,000/mm^3
  • Hemoglobin at least 9 g/dL
  • Bilirubin no greater than 1.5 mg/dL
  • SGOT no greater than 3 times upper limit of normal
  • Creatinine no greater than 2.0 mg/dL
  • No myocardial infarction within the past 6 months
  • No congestive heart failure requiring ongoing maintenance therapy for life-threatening ventricular arrhythmias
  • Cholesterol no greater than 350 mg/dL
  • Triglycerides no greater than 400 mg/dL
  • Willing to provide correlative laboratory samples
  • No uncontrolled infection
  • No known hypersensitivity to any components of CCI-779, diphenhydramine hydrochloride, or other similar antihistamines
  • No other medical reason that would preclude diphenhydramine premedication
  • No other active malignancy
  • No other severe disease that would preclude study participation
  • Not immunocompromised unless due to corticosteroids
  • HIV negative
  • Not pregnant or nursing
  • Negative pregnancy test
  • Fertile patients must use effective contraception
  • See Disease Characteristics
  • Prior adjuvant chemotherapy allowed
  • More than 4 weeks since prior chemotherapy (6 weeks for nitrosoureas)
  • No more than 1 prior chemotherapy regimen for recurrent/progressive disease
  • No prior polifeprosan 20 with carmustine implant (Gliadel)
  • Must be on fixed dose of corticosteroids (or no corticosteroids) at least 1 week prior to baseline scan
  • See Disease Characteristics
  • At least 12 weeks since prior radiotherapy
  • No prior stereotactic radiosurgery or interstitial brachytherapy unless there is a separate lesion on MRI that is outside of the previously treated field
  • No prior resection since last chemotherapy or radiotherapy unless there is unequivocal tumor growth on neuro-imaging study since surgery or there is a separate lesion not present in the surgical bed
  • More than 4 weeks since prior investigational agents

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Treatment (temsirolimus)
Patients receive CCI-779 IV over 30 minutes once weekly for 4 weeks. Courses repeat every 4 weeks in the absence of disease progression or unacceptable toxicity.
Korrelative Studien
Korrelative Studien
Andere Namen:
  • pharmakologische Studien
Gegeben IV
Andere Namen:
  • Torisel
  • CCI-779
  • Zellzyklus-Inhibitor 779

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Percentage of patients being progression free
Zeitfenster: 6 months
Ninety-five percent confidence intervals for the true proportion will be calculated according to the approach of Duffy and Santner.
6 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Percentage of patients that have not progressed
Zeitfenster: 3 months
Ninety-five percent confidence intervals for the true proportion will be calculated according to the approach of Duffy and Santner.
3 months
Percentage of patients that have not progressed
Zeitfenster: 12 months
Ninety-five percent confidence intervals for the true proportion will be calculated according to the approach of Duffy and Santner.
12 months
Percentage of patients that have not progressed
Zeitfenster: 18 months
Ninety-five percent confidence intervals for the true proportion will be calculated according to the approach of Duffy and Santner.
18 months
Confirmed tumor response defined as an objective status of complete response (CR), partial response (PR), or regression (REGR) on two consecutive evaluations
Zeitfenster: Up to 10 years
Ninety-five percent confidence intervals for the true proportion will be calculated using the exact binomial method.
Up to 10 years
Time to progression and death
Zeitfenster: Up to 10 years
Estimated using Kaplan-Meier. Frequency distributions of baseline patient characteristics will be compared using chi-squared and Wilcoxon tests.
Up to 10 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Mai 2001

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2005

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

6. Mai 2001

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Januar 2003

Zuerst gepostet (Schätzen)

27. Januar 2003

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

18. Juli 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

17. Juli 2013

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2013

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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