- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00023998
Chemotherapy With or Without Trastuzumab in Treating Patients With Metastatic Osteosarcoma
A Groupwide Phase II Study of Trastuzumab (Herceptin) in Metastatic Osteosarcoma Patients With Tumors That Overexpress HER2
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
- Sonstiges: Labor-Biomarker-Analyse
- Arzneimittel: Methotrexat
- Arzneimittel: Etoposid
- Arzneimittel: Doxorubicinhydrochlorid
- Strahlung: Strahlentherapie
- Biologisch: Trastuzumab
- Arzneimittel: Cisplatin
- Arzneimittel: Leucovorin-Calcium
- Biologisch: Filgrastim
- Arzneimittel: Ifosfamid
- Verfahren: therapeutische konventionelle Chirurgie
Detaillierte Beschreibung
PRIMARY OBJECTIVES:
I. Determine the feasibility and safety of trastuzumab (Herceptin) and chemotherapy in patients with HER2-overexpressing (2+ level of expression) metastatic osteosarcoma.
II. Determine the response rate and 3-year event-free survival of patients treated with this regimen.
III. Determine the cardiac toxicity and late effects of this regimen in these patients.
IV. Determine the response rate and 3-year event-free survival of poor-risk patients with HER2-negative tumors treated with chemotherapy without the addition of trastuzumab.
OUTLINE: This is a multicenter study. Patients are stratified according to tumor HER2 status (positive vs negative).
Patients receive induction therapy comprising doxorubicin IV over 20 minutes followed by cisplatin IV over 4 hours on days 1 and 2 of weeks 1 and 6, and methotrexate IV over 4 hours on day 1 of weeks 4, 5, 9, and 10. Patients also receive leucovorin calcium IV or orally every 6 hours beginning 24 hours after each methotrexate dose and continuing for at least 10 doses until methotrexate levels sufficiently decrease. Within 24-36 hours after completion of induction therapy, patients receive filgrastim (G-CSF) daily until blood counts recover.
Patients undergo resection of any remaining primary tumor and/or metastatic lesions during week 11. Patients who are unable to undergo resection receive radiotherapy between weeks 11 and 17.
Patients receive post-induction therapy comprising doxorubicin IV over 20 minutes on days 1 and 2 of weeks 17, 25, and 29; cisplatin IV over 4 hours on days 1 and 2 of weeks 17 and 25; methotrexate IV over 4 hours on day 1 of weeks 16, 20, 24, 28, 32, and 33; etoposide IV over 1 hour on days 1-5 of weeks 13, 21, and 34; and ifosfamide IV over 4 hours on days 1-5 of weeks 13, 21, 29, and 34. Patients also receive leucovorin calcium and G-CSF as in induction therapy. Patients whose tumors are found to over express HER2 (2+ level of expression) also receive trastuzumab IV over 30-90 minutes once a week for a total of 34 weeks in addition to the chemotherapy regimen.
Patients are followed monthly for 1 year, every 2 months for 1 year, every 6 months for 2 years, and then annually thereafter.
PROJECTED ACCRUAL: A total of 80 patients (40 patients per stratum) will be accrued for this study within 2.5 years.
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
California
-
Arcadia, California, Vereinigte Staaten, 91006-3776
- Children's Oncology Group
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
Histologically confirmed high-grade osteosarcoma
- Metastatic
- Newly diagnosed
- No osteosarcoma arising in areas of Paget's disease or radiotherapy-induced sarcoma
Presenting with at least 1 of the following:
- Bone metastases with or without lung metastases
- Bilateral lung metastases (any number of nodules)
- Unilateral lung metastases with at least 4 nodules
- Planned resection of either the primary site or a metastatic site of disease after completion of induction therapy
- Must be currently enrolled on the tumor biology study COG-P9851
- Performance status - ECOG 0-2
- Performance status - Karnofsky 50-100% (over age 10)
- Performance status - Lansky 50-100% (age 10 and under)
- Absolute neutrophil count > 1,000/mm^3
- Platelet count > 100,000/mm^3
- Bilirubin ≤ 1.5 times normal
- SGPT ≤ 3 times normal
- Creatinine ≤ 1.5 times normal
- Creatinine clearance or glomerular filtration rate ≥ 70 mL/min
- Shortening fraction ≥ 28% by echocardiogram
- Ejection fraction ≥ 50% by echocardiogram or MUGA
- No history of pericarditis, myocarditis, symptomatic arrhythmia, or conduction disturbances
- Normal organ function
- HIV negative
- Not pregnant or nursing
- Fertile patients must use effective contraception
- No prior chemotherapy
- No prior radiotherapy
- See Disease Characteristics
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: Treatment (combination chemotherapy)
See detailed description.
|
Korrelative Studien
Gegeben IV
Andere Namen:
Gegeben IV
Andere Namen:
Gegeben IV
Andere Namen:
Unterziehen Sie sich einer Strahlentherapie
Andere Namen:
Gegeben IV
Andere Namen:
Gegeben IV
Andere Namen:
Gabe IV oder oral
Andere Namen:
Gegeben IV
Andere Namen:
Gegeben IV
Andere Namen:
Unterziehe dich einer Resektion
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Feasibility and safety of treatment assessed using CTC version 2.0
Zeitfenster: Up to 6 years
|
Descriptive statistics will be utilized to assess feasibility and safety.
All toxicities will be carefully monitored.
A detailed tabulation of observed toxicities will be made and a qualitative decision on the feasibility will be made.
|
Up to 6 years
|
Response rate
Zeitfenster: Up to 6 years
|
Will be estimated with a maximum standard error of no more than 8%.
|
Up to 6 years
|
Event free survival (EFS)
Zeitfenster: 3 years
|
Will be estimated by the Kaplan-Meier method with a maximum standard error of 8%.
|
3 years
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: David Ebb, Children's Oncology Group
Publikationen und hilfreiche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Neubildungen, Binde- und Weichgewebe
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen
- Neubildungen, Knochengewebe
- Neubildungen, Bindegewebe
- Sarkom
- Osteosarkom
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Inhibitoren der Nukleinsäuresynthese
- Enzym-Inhibitoren
- Antirheumatika
- Antimetaboliten, antineoplastisch
- Antimetaboliten
- Antineoplastische Mittel
- Immunsuppressive Mittel
- Immunologische Faktoren
- Schutzmittel
- Antineoplastische Mittel, alkylierend
- Alkylierungsmittel
- Antineoplastische Mittel, Phytogen
- Topoisomerase-II-Inhibitoren
- Topoisomerase-Inhibitoren
- Antineoplastische Mittel, immunologische
- Dermatologische Wirkstoffe
- Mikronährstoffe
- Antibiotika, antineoplastische
- Vitamine
- Reproduktionskontrollmittel
- Gegenmittel
- Vitamin B-Komplex
- Abtreibungsmittel, nichtsteroidal
- Abtreibungsmittel
- Folsäure-Antagonisten
- Etoposid
- Etoposidphosphat
- Trastuzumab
- Ifosfamid
- Leucovorin
- Levoleucovorin
- Doxorubicin
- Liposomales Doxorubicin
- Methotrexat
Andere Studien-ID-Nummern
- NCI-2012-01863
- U10CA098543 (US NIH Stipendium/Vertrag)
- AOST0121
- CDR0000068882 (Registrierungskennung: PDQ (Physician Data Query))
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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