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Chemotherapy and Surgery Followed by Peripheral Stem Cell Transplantation in Treating Patients With Metastatic Neuroblastoma

6. August 2013 aktualisiert von: Children's Cancer and Leukaemia Group

A Study Of The Treatment Of Metastatic Neuroblastoma In Children More Than One Year Of Age At Diagnosis

RATIONALE: Drugs used in chemotherapy use different ways to stop tumor cells from dividing so they stop growing or die. Peripheral stem cell transplantation may allow the doctor to give higher doses of chemotherapy drugs to kill more tumor cells. Chemotherapy, given before and after surgery, followed by peripheral stem cell transplantation may be an effective treatment for metastatic neuroblastoma.

PURPOSE: Phase II trial to study the effectiveness of chemotherapy, given before and after surgery, followed by peripheral stem cell transplantation in treating patients who have metastatic neuroblastoma.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

OBJECTIVES:

  • Determine the efficacy of induction chemotherapy followed by surgical resection and consolidation chemotherapy with autologous peripheral blood stem cell transplantation in patients with metastatic neuroblastoma.
  • Determine the tolerability and feasibility of this regimen in these patients.
  • Determine the medium and long-term results in patients treated with this regimen.

OUTLINE: This is a multicenter study.

Patients receive induction chemotherapy comprising cyclophosphamide IV over 6 hours on days 1 and 2 and doxorubicin IV continuously and vincristine IV continuously over days 1-3 of courses 1, 2, 4, and 6. Patients receive cisplatin IV over 1 hour on days 1-4 and etoposide IV over 2 hours on days 1-3 of induction courses 3, 5, and 7. Patients also receive filgrastim (G-CSF) IV or subcutaneously once daily beginning on day 5 of courses 3, 5, and 7 and continuing until blood counts recover. Treatment repeats every 21 days.

At the completion of induction chemotherapy, patients undergo surgical resection. Patients in complete remission receive high-dose consolidation chemotherapy comprising oral busulfan every 6 hours on days -7 to -3 and melphalan IV over 2 minutes on day -2. Autologous peripheral blood stem cells (PBSC) are reinfused on day 0. Patients with n-myc tumor amplification undergo radiotherapy at least 70 days after PBSC transplantation.

Patients are followed every 6 months.

PROJECTED ACCRUAL: Approximately 15-45 patients will be accrued for this study.

Studientyp

Interventionell

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Villejuif, Frankreich, F-94805
        • Institut Gustave Roussy

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

1 Jahr und älter (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

DISEASE CHARACTERISTICS:

  • Histologically or cytologically confirmed primary neuroblastoma OR
  • Presence of neuroblasts in bone marrow associated with an elevation of urinary catecholamines
  • Metastatic disease demonstrated by at least 1 of the following:

    • Medullary invasion (bone marrow involvement) as indicated by bone uptake on meta-iodobenzyl guanidine I 123 or bone lesions on bone scan
    • Distant metastases to liver, pleura, lungs, or distant nodes
  • No 11-22 translocation

PATIENT CHARACTERISTICS:

Age:

  • 1 and over

Performance status:

  • Not specified

Life expectancy:

  • Not specified

Hematopoietic:

  • Not specified

Hepatic:

  • Not specified

Renal:

  • See Disease Characteristics

Other:

  • No contraindications to study drugs

PRIOR CONCURRENT THERAPY:

Biologic therapy

  • Not specified

Chemotherapy

  • No prior chemotherapy
  • No other concurrent chemotherapy

Endocrine therapy

  • Not specified

Radiotherapy

  • Not specified

Surgery

  • Not specified

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Janice A. Kohler, MD, FRCP, University Hospital Southampton NHS Foundation Trust
  • Studienstuhl: D. Valteau-Couanet, Gustave Roussy, Cancer Campus, Grand Paris

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 1999

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

13. September 2001

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Januar 2003

Zuerst gepostet (Schätzen)

27. Januar 2003

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

7. August 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

6. August 2013

Zuletzt verifiziert

1. November 2001

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Cyclophosphamid

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