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Combination Chemotherapy Followed by Peripheral Stem Cell Transplantation in Treating Patients With Chronic Myelogenous Leukemia or Myelodysplastic Syndrome

31. März 2010 aktualisiert von: Fred Hutchinson Cancer Center

Fludarabine And Busulfan As Conditioning For Patients With Chronic Myeloid Leukemia Or Myelodysplastic Syndrome Transplanted With Hematopoietic Stem Cells From HLA-Compatible Related Or Unrelated Donors

RATIONALE: Drugs used in chemotherapy use different ways to stop tumor cells from dividing so they stop growing or die. Peripheral stem cell transplantation may be able to replace immune cells that were destroyed by chemotherapy used to kill tumor cells. Sometimes the transplanted cells are rejected by the body's normal tissues. Drugs such as cyclosporine may prevent this from happening.

PURPOSE: Phase II trial to study the effectiveness of combination chemotherapy followed by peripheral stem cell transplantation in treating patients who have chronic myelogenous leukemia or myelodysplastic syndrome.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

OBJECTIVES: I. Determine the incidence of nonrelapse mortality at 100 days after allogeneic peripheral blood stem cell transplantation in patients with chronic myelogenous leukemia (CML) or myelodysplastic syndrome (MDS) treated with fludarabine and busulfan. II. Determine the incidence of donor stem cell engraftment in patients treated with this regimen. III. Determine the incidence and severity of acute graft-vs-host disease in patients treated with this regimen. IV. Determine the incidence of persistent or recurrent CML or MDS in patients treated with this regimen. V. Determine the safety of this regimen in these patients.

OUTLINE: Patients receive a conditioning regimen comprising fludarabine IV on days -9 to -6 and oral busulfan every 6 hours on days -5 to -2. Patients undergo allogeneic peripheral blood stem cell transplantation on day 0. Patients receive graft-vs-host disease prophylaxis comprising methotrexate IV on days 1, 3, 6, and 11 and cyclosporine orally or IV twice daily on days -1 to 100 followed by a taper until day 180. Patients are followed every 6 months for 2 years and then annually thereafter.

PROJECTED ACCRUAL: A total of 30 patients will be accrued for this study within 1.5 years.

Studientyp

Interventionell

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Washington
      • Seattle, Washington, Vereinigte Staaten, 98109-1024
        • Fred Hutchinson Cancer Research Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

Nicht älter als 65 Jahre (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

DISEASE CHARACTERISTICS: Diagnosis of chronic myelogenous leukemia (CML) (BCR/abl or Philadelphia (Ph) chromosome positive) Accelerated phase More than 10% and less than 30% myeloblasts and promyelocytes in marrow or peripheral blood Perturbations of white count, platelet count, or hematocrit uncontrolled by chemotherapy with busulfan or hydroxyurea Progressive splenomegaly refractory to chemotherapy Extramedullary tumor Presence of a nonconstitutional cytogenetic abnormality in addition to a single Ph chromosome, except for -Y Persistent unexplained fever or bone pain Blast phase More than 30% myeloblasts and promyelocytes in marrow or peripheral blood Remission after blast phase Less than 10% blasts in marrow and peripheral blood with a history of blast phase Any phase of CML if there is a contraindication to conditioning therapy with cyclophosphamide OR Diagnosis of myelodysplastic syndrome (MDS) with any of the following subtypes: Refractory anemia (RA) or RA with ringed sideroblasts (RARS) High-risk cytogenetics (i.e., monosomy 7 or complex abnormalities) RA with excess blasts (RAEB) Presence of 5-20% blasts in marrow and less than 5% blasts in peripheral blood RAEB in transformation 21-30% blasts in marrow OR more than 5% blasts in peripheral blood Chronic myelomonocytic leukemia Presence of no more than 20% blasts in marrow, less than 5% blasts in peripheral blood, and more than 1,000 monocytes/uL of peripheral blood Secondary acute myeloid leukemia arising from pre-existing MDS More than 30% blasts in marrow Any stage of MDS if there is a contraindication to conditioning therapy with cyclophosphamide Related or unrelated donor compatible for HLA-A, B, C, DRB1, and DQB1 antigens Mismatch for a single HLA-A, B, C, DRB1, and DQB1 allele within the same broad serotype (e.g., A*0101 vs 0102) or crossover group (e.g., A*0101 vs 0301) allowed

PATIENT CHARACTERISTICS: Age: 65 and under Performance status: Not specified Life expectancy: Not severely limited by diseases other than malignancy Hematopoietic: See Disease Characteristics Hepatic: No hepatic disease AST no greater than 2 times normal Renal: Creatinine no greater than 2 times normal OR Creatinine clearance at least 50% for age, weight, and height Cardiovascular: No cardiac insufficiency requiring treatment No symptomatic coronary artery disease Pulmonary: No severe hypoxemia (pO2 less than 70 mm Hg and DLCO less than 70% predicted) No mild hypoxemia (pO2 less than 80 mm Hg and DLCO less than 60% predicted) Other: HIV negative Not pregnant or nursing

PRIOR CONCURRENT THERAPY: See Disease Characteristics No concurrent growth factors during methotrexate administration

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Claudio Anasetti, MD, Fred Hutchinson Cancer Center

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Oktober 2001

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2003

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2003

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

7. Dezember 2001

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

13. Februar 2004

Zuerst gepostet (Schätzen)

16. Februar 2004

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

2. April 2010

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

31. März 2010

Zuletzt verifiziert

1. März 2010

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 1519.00
  • FHCRC-1519.00
  • NCI-H01-0082
  • CDR0000069094 (Registrierungskennung: PDQ)

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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