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Monitoring Community Trends in Heart Failure

To examine temporal trends from 1995 and 2000 in the incidence rates of heart failure, its therapeutic management, and changes over time in the hospital and long-term survival of patients with heart failure.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

BACKGROUND:

Heart failure is estimated to contribute to nearly 1 million hospitalizations and approximately 250,000 deaths annually in the U.S. The number of new cases of heart failure in the U.S. is estimated to exceed 400,000 annually. Though reliable estimates of the magnitude, incidence, and mortality of heart failure remain sorely lacking, heart failure is associated with a grim prognosis. However, little recent data exist, particularly from a community-wide perspective, to determine whether the incidence or survival associated with heart failure, and the management of this clinical syndrome, has changed over time.

DESIGN NARRATIVE:

The study uses residents of the Worcester (MA) metropolitan area (1990 census 437,000) and examines changes over time in these and additional outcomes for patients with validated heart failure during 1995 and 2000. Complimenting the hospital surveillance of heart failure, newly diagnosed cases of heart failure occurring in members of the largest HMO in Central Massachusetts during 1995 and 2000 will be identified and monitored over time. To accomplish the study objectives, the medical records of residents of the Worcester metropolitan area hospitalized with a discharge diagnosis of heart failure and related diagnostic rubrics will be individually reviewed and validated according to pre-established diagnostic criteria. The use of traditional criteria for heart failure as well as development of new criteria for the epidemiological study of heart failure will be an important focus of this observational study. Records for additional hospitalizations and death certificates will be reviewed to examine trends in long-term survival of discharged hospital patients through the year 2005.

Studientyp

Beobachtungs

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

Nicht älter als 100 Jahre (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

No eligibility criteria

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Robert Goldberg, University of Massachusetts, Worcester

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2002

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. März 2007

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. März 2007

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

4. Mai 2002

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

4. Mai 2002

Zuerst gepostet (Schätzen)

6. Mai 2002

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

29. Juli 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

28. Juli 2016

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2009

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • 1039
  • R37HL069874 (US NIH Stipendium/Vertrag)

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