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S0312, Gemcitabine and Capecitabine in Treating Patients With Advanced Renal Cell (Kidney) Cancer

31. Oktober 2012 aktualisiert von: Southwest Oncology Group

A Phase II Study of IV Gemcitabine and Oral Capecitabine in Patients With Advanced Renal Cell Cancer

RATIONALE: Drugs used in chemotherapy such as gemcitabine and capecitabine use different ways to stop tumor cells from dividing so they stop growing or die. Combining more than one chemotherapy drug may kill more tumor cells.

PURPOSE: Phase II trial to study the effectiveness of combining gemcitabine with capecitabine in treating patients who have advanced renal cell cancer (kidney cancer).

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

OBJECTIVES:

  • Determine response (confirmed and unconfirmed complete and partial) of patients with advanced renal cell cancer treated with gemcitabine and capecitabine.
  • Determine the 6-month time to treatment failure rate and overall survival rate of patients treated with this regimen.
  • Determine the qualitative and quantitative toxic effects of this regimen in these patients.
  • Correlate, preliminarily, tumor response with the intratumoral content of the enzymes involved in the activation and degradation of these drugs in these patients.

OUTLINE: Patients receive gemcitabine IV over 30 minutes on days 1, 8, and 15 and oral capecitabine twice daily on days 1-21. Courses repeat every 28 days in the absence of disease progression or unacceptable toxicity.

Patients are followed every 3 months for 1 year and then every 6 months for 2 years.

PROJECTED ACCRUAL: A total of 38 patients will be accrued for this study within 3.8-4.2 months.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

43

Phase

  • Phase 2

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

DISEASE CHARACTERISTICS:

  • Histologically or cytologically confirmed renal cell carcinoma

    • Metastatic (M1) disease OR
    • M0 provided the primary tumor is unresectable
  • Measurable disease

    • At least 1 unidimensionally measurable lesion
    • Soft tissue disease that has been irradiated within the past 2 months is not considered measurable disease
    • Soft tissue disease within a prior radiation field is measurable provided it has progressed since therapy and there is also measurable disease outside of the irradiated field
  • No prior or concurrent brain metastases

PATIENT CHARACTERISTICS:

Age

  • 18 and over

Performance status

  • Zubrod 0-2

Life expectancy

  • Not specified

Hematopoietic

  • Absolute granulocyte count at least 1,500/mm^3
  • Platelet count at least 100,000/mm^3

Hepatic

  • Bilirubin no greater than 1.5 times upper limit of normal (ULN)
  • Aspartate aminotransferase (SGOT) no greater than 1.5 times ULN

Renal

  • Creatinine clearance at least 50 mL/min

Cardiovascular

  • No symptomatic congestive heart failure
  • No unstable angina pectoris
  • No cardiac arrhythmia

Other

  • Not pregnant or nursing
  • Fertile patients must use effective contraception
  • No other concurrent uncontrolled illness that would preclude study participation
  • No psychiatric illness or social situation that would preclude study compliance
  • No uncontrolled diabetes mellitus
  • No ongoing or active infection
  • No other malignancy within the past 5 years except adequately treated basal cell or squamous cell skin cancer, carcinoma in situ of the cervix, or stage I or II cancer currently in complete remission

PRIOR CONCURRENT THERAPY:

Biologic therapy

  • No more than 2 prior immunotherapy regimens comprising interferon (IFN) and/or interleukin-2 (IL-2)
  • At least 28 days since prior IFN or IL-2 and recovered

Chemotherapy

  • No prior chemotherapy for renal cell cancer

Endocrine therapy

  • Not specified

Radiotherapy

  • See Disease Characteristics
  • No prior radiotherapy to 25% or more of the bone marrow
  • At least 21 days since prior radiotherapy and recovered

Surgery

  • At least 28 days since prior surgery and recovered
  • Prior resection of the primary tumor allowed (in patients with metastatic disease)

Other

  • At least 4 weeks since prior sorivudine or brivudine
  • No concurrent sorivudine or chemically related analogues (e.g., brivudine)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Treatment
Gemcitabine + Capecitabine
Capecitabine will be given 625 mg/m^2 (1250 mg/m^2/day) by mouth twice a day on day 1-21 for every cycle (1 cycle =28 days) until disease progression
Gemcitabine will be given 900 mg/m^2 by intravenous infusion over 30 minutes on day 1, 8, and 15 for every cycle (1 cycle = 28 days) until disease progression.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Response
Zeitfenster: every 8 weeks until progression
every 8 weeks until progression

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Survival
Zeitfenster: every 8 weeks while on treatment, then every 3 months for first year, then every 6 months for 3 years
every 8 weeks while on treatment, then every 3 months for first year, then every 6 months for 3 years
Time to treatment failure
Zeitfenster: every 8 weeks until progression
every 8 weeks until progression

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Peter J. VanVeldhuizen, MD, Kansas City Veteran Affairs Medical Center

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Dezember 2004

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2007

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. November 2008

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

7. April 2003

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. April 2003

Zuerst gepostet (Schätzen)

9. April 2003

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

2. November 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

31. Oktober 2012

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2012

Mehr Informationen

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