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Genetic Determinants of Sudden Cardiac Death

19. Juli 2022 aktualisiert von: Christine M. Albert, MD, MPH, Brigham and Women's Hospital
To evaluate whether genetic variation in selected candidate genes is associated with risk of sudden cardiac death in the general population.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

BACKGROUND Sudden cardiac death (SCD) affects 400,000 individuals each year in the U.S. alone. Over half have no evidence of heart disease prior to death, and our ability to identify those at risk and, therefore prevent SCD, is poor. Mutations in cardiac ion channel genes including SCN5A, KCNQ1, KCNH2, KCNE1, KCNE2 and RyR2 have been implicated in monogenic traits with high risk of SCD, such as the long-QT, Brugada, sudden infant death syndrome (SIDS), and catecholaminergic polymorphic ventricular tachycardia. Alterations in ion channel function can result in life-threatening ventricular arrhythmias in diverse disease states. Therefore, sequence variants in these genes that alter function or transcription of these ion channels may confer a predisposition to ventricular arrhythmia and SCD in broader populations.

DESIGN NARRATIVE This research program proposes to determine if sequence variants in the above and other candidate genes are associated with an increased risk of SCD in apparently-healthy populations. Cases of SCD will be assembled from 5 NIH-funded prospective cohorts with a total of 106,314 individuals with existent blood samples. All cohorts are exceptionally well-characterized with respect to environmental exposures and have collected medical records on cardiovascular endpoints. We will characterize all coding sequence variation and selected non-coding sequence variation among 100 cases and controls from these cohorts for the 6 genes. We will then employ a nested case-control design and conditional logistic regression to test for associations between haplotypes (haplotype tag SNPs) in both coding and non-coding regions of candidate genes and SCD risk. We will also test directly for associations between single loci that may have functional significance and SCD risk. An estimated 600 cases of well-documented SCD will be confirmed over the first 3 years of the grant period, and these cases will be matched on age, sex, ethnicity, and geographic location to two control subjects from the same cohort. In addition, based upon known sex difference in the phenotypic expression of the candidate genes in the primary arrhythmic disorders, we will specifically examine sex difference in the risk of SCD associated with sequence variation in these genes. The findings generated will have substantial implications for our understanding of the SCD syndrome and risk stratification in the general population.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

2500

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

30 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Participants previously enrolled in the Physicians' Health Study I (Protocol 1999-P-001468), Physicians' Health Study II (Protocols 1999-P-003315, 1999-P-003318), Nurses' Health Study (Protocols 1999-P-01114, 1999-P-010982), Women's Health Study (Protocols 1999-P-001304, 1999-P-001478), Women's Antioxidant Cardiovascular Study (Protocols 1999-P-001364, 1999-P-001611), and Health Professional Health Study approved through the Harvard School of Public Health IRB (Protocols 0007PROC, 0103STOR).

Beschreibung

No eligibility criteria.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
sequence variation
Zeitfenster: Ongoing
To determine if sequence variants in SCN5A, KVLQT1, HERG, KCNE1, KCNE2, and RyR2 genes and other candidate genes are associated with an increased risk of SCD in broader populations.
Ongoing

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Single loci and SCD risk
Zeitfenster: Ongoing
To test directly for associations between single loci that may have functional significance and SCD risk.
Ongoing

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Christine M Albert, M.D., M.P.H., Brigham and Women's Hospital

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2003

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2008

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2008

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. Juli 2003

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

9. Juli 2003

Zuerst gepostet (Schätzen)

10. Juli 2003

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

21. Juli 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

19. Juli 2022

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 1228
  • R01HL068070 (US NIH Stipendium/Vertrag)

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