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Stem Cell Transplantation for Hematological Malignancies

3. Dezember 2017 aktualisiert von: Masonic Cancer Center, University of Minnesota

Busulfan, Cyclophosphamide, and Melphalan Followed by Allogeneic Hematopoietic Cell Transplantation in Patients With Hematological Malignancies

This protocol using busulfan, cyclophosphamide and melphalan has been designed as conditioning therapy for patients receiving stem cell transplantation for acute leukemia or myelodysplastic syndrome (MDS). The hypothesis is that this new regimen will be well tolerated and will cure the patient.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Subjects will be admitted to the bone marrow transplant unit and put in isolation to reduce exposure to infectious agents.

Prior to transplantation, they will receive BUSULFAN via the central venous line, four times a day for four days, CYCLOPHOSPHAMIDE via the central venous line once a day for two days, and MELPHALAN via the central venous line for one day. Busulfan, cyclophosphamide, and melphalan are given to destroy the subject's cancer. As well, these drugs will destroy their immune system to help ensure the new stem cells take and grow after transplantation.

On the day of transplantation, umbilical cord blood from the donor will be transfused via venous line. These new cells will replace the subject's bone marrow.

After transplantation, the subjects will receive Cyclosporin A and either MMF or MTX

Isolation will be continued until adequate numbers of cells are present in the blood to fight infection. Subjects will be discharged from the hospital when medically ready. They will be expected to return for follow-up to the blood and marrow transplant clinic at specific dates as determined by physicians.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

11

Phase

  • Phase 2
  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Minnesota
      • Minneapolis, Minnesota, Vereinigte Staaten, 55455
        • Masonic Cancer Center, University of Minnesota

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

Nicht älter als 35 Jahre (Kind, Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients must have a diagnosis of acute lymphocytic leukemia (ALL), acute myeloid leukemia (AML) or myelodysplastic syndrome (MDS) and currently be in complete remission.
  • Patients must be either:
  • - <18 years of age who are at least 6 months after initial hematopoietic cell transplant (HCT),
  • - 19-35 years of age and at least 18 months after initial HCT, or
  • - <35 years of age and have received sufficient radiation treatment to be ineligible for total body irradiation (TBI) containing preparative therapy
  • Adequate major organ function including:
  • - Cardiac: ejection fraction > or = 45%
  • - Renal: creatinine clearance > or = 40 mL/min
  • - Hepatic: no clinical evidence of hepatic failure (e.g. coagulopathy, ascites)
  • - Karnofsky performance status > or = 70% or Lansky score > or = 50%
  • Women of child bearing age must be using adequate birth control and have a negative pregnancy test.
  • Written informed consent.

Exclusion Criteria:

  • Eligible for TBI containing preparative regimen.
  • Active uncontrolled infection within one week of HCT.
  • Pregnant or lactating females.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Treatment Arm
Patients treated with therapy plan consisting of Busulfan every 6 hours on days -7 through -4, Cyclophosphamide 60 mg/kg/day IV x 2 days, Melphalan 140 mg/m on day -1, antithymocyte globulin (ATG), G-CSF (granulocyte colony-stimulating factor) and stem cell transplantation on day 0.
Certain cancers can be treated by giving patients stem cells that come from someone else. This is called a stem-cell transplant. As part of the transplant process, patients receive high doses of chemotherapy and/or radiation to treat their underlying disease, such as cancer. As one of its effects, this treatment also kills the healthy stem cells that are already in the marrow. The transplant provides new stem cells for the patient from a healthy donor; that replace the bone marrow and allow the blood counts to recover.
Andere Namen:
  • Knochenmarktransplantation
  • umbilical cord transplant
  • hämatopoetische Stammzelltransplantation
Prior to transplantation, subjects will receive BUSULFAN via the central venous line, four times a day for four days (days -7 through -4).
Andere Namen:
  • Busulfex, Myleran
Prior to stem cell transplantation, subjects will receive CYCLOPHOSPHAMIDE via the central venous line once a day for two days on days -3 and -2.
Andere Namen:
  • Cytoxan, Neosar
MELPHALAN will be given via the central venous line for one day, on day -1, prior to stem cell transplantation.
Andere Namen:
  • Alkeran
G-CSF is to be given daily IV beginning on day +1 until ANC 2.5 x 109/L.
Andere Namen:
  • granulocyte colony-stimulating factor, Filgrastim, Neupogen
ATG will be administered to umbilical cord blood recipients.
Andere Namen:
  • Antithymozytenglobulin

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Probability of Long-term Disease-free Survival (DFS)
Zeitfenster: 1 year
Number of participants with long-term disease free survival after being treated with busulfan (BU), cyclophosphamide (CY) and melphalan (L-PAM) followed by HCT for hematological malignancies.
1 year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Probability of Engraftment
Zeitfenster: 1 year
Number of participants with engraftment after being treated with busulfan (BU), cyclophosphamide (CY) and melphalan (L-PAM) followed by HCT for hematological malignancies..
1 year
Incidence of Acute Graft-versus-host Disease (GVHD)
Zeitfenster: 100 days post-transplant
Number of participants with acute GVHD after being treated with busulfan (BU), cyclophosphamide (CY) and melphalan (L-PAM) followed by HCT for hematological malignancies.
100 days post-transplant
Incidence Chronic Graft-versus-host Disease (GVHD)
Zeitfenster: 1 year
Number of participants with chronic GVHD after being treated with busulfan (BU), cyclophosphamide (CY) and melphalan (L-PAM) followed by HCT for hematological malignancies.
1 year
Incidence of Regimen-related Toxicity 100 Days Post Transplant
Zeitfenster: 100 days post-transplant
Number of participants with regimen-related toxicity 100 days post transplant after being treated with busulfan (BU), cyclophosphamide (CY) and melphalan (L-PAM) followed by HCT for hematological malignancies.
100 days post-transplant
Incidence of Relapse
Zeitfenster: 1 year
Number of patients with relapse after being treated with busulfan (BU), cyclophosphamide (CY) and melphalan (L-PAM) followed by HCT for hematological malignancies.
1 year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Margaret MacMillan, MD, Masonic Cancer Center, University of Minnesota

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

7. Juni 2000

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

12. September 2005

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

12. September 2005

Zuerst gepostet (Schätzen)

15. September 2005

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

5. Dezember 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

3. Dezember 2017

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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