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Enteric-coated Mycophenolate Sodium (EC-MPS) With Reduced-dose Tacrolimus Versus EC-MPS With Standard-dose Tacrolimus in Stable Kidney Transplant Recipients (OLYMPE)

31. März 2011 aktualisiert von: Novartis

A Multicenter, National, Open-label, Prospective, Randomized Study to Evaluate Efficacy and Tolerability of Enteric-coated Mycophenolate Sodium 1440 mg/Day With Tacrolimus Reduced Dose Versus Enteric-coated Mycophenolate Sodium 720 mg/Day With Tacrolimus Standard Dose, in Maintenance, Stable, Adult, Kidney Transplant Recipients

This study introduces a new optimization immunosuppressive regimen associating tacrolimus at a reduced dose and enteric-coated mycophenolate sodium at an increased dose in order to slow down renal function worsening and to prevent the progression of chronic allograft nephropathy, while maintaining the same efficacy, in maintenance renal transplant recipients.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

94

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Primary or secondary kidney transplant
  • Treatment with mycophenolic acid (MMF 1 g/d or EC-MPS 720 mg/d) and tacrolimus (trough concentration [C0] ≥ 5.5 ng/mL)
  • Creatinine clearance ≥ 30 mL/min and < 60 mL/min and stable renal function

Exclusion Criteria:

  • Multi-organ recipients or previous transplant with any other organ different from kidney
  • Biopsy proven acute rejection or treated acute rejection within the last 3 months.
  • Prescription of mycophenolate mofetil 1 g/d or mycophenolate sodium 720 mg/d due to adverse event occurrence when higher doses were administered

Other protocol-defined inclusion/exclusion criteria may apply.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Standard dose EC-MPS
Patients received 720 mg/day (360 mg twice a day (bid) orally) Enteric-coated mycophenolate sodium (EC-MPS) and tacrolimus dose (twice a day orally) adjusted to maintain the trough blood level (C0) contained between 5.5 and 10 ng/mL. The randomization was stratified on 1 factor: treatment with or without steroids. Prednisone (or oral equivalent) was administrated to patients as before entering the study and as per center's standard practice, but at a dose of at least 5 mg/day.
Andere Namen:
  • Prograf
Andere Namen:
  • Myfortic
At a dose of at least 5 mg/day.
Andere Namen:
  • Prednison
Experimental: High EC-MPS
Patients received 1440 mg/day (720 mg twice a day (bid) orally) Enteric-coated mycophenolate sodium (EC-MPS) and tacrolimus dose (twice a day orally) tapered to reach a trough blood level target contained between 2 and 4.5 ng/mL within 15 days after randomization at the most. The randomization was stratified on 1 factor: treatment with or without steroids. Prednisone (or oral equivalent) was administrated to patients as before entering the study and as per center's standard practice, but at a dose of at least 5 mg/day.
Andere Namen:
  • Prograf
Andere Namen:
  • Myfortic
At a dose of at least 5 mg/day.
Andere Namen:
  • Prednison

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Renal Function Assessed by Change in Estimated Glomerular Filtration Rate(eGFR)
Zeitfenster: Baseline and Month 6
Change in estimated glomerular filtration rate from baseline to Month 6 calculated by using abbreviated Modification of Diet in Renal Disease (MDRD) formula. Modification of Diet in Renal Disease (MDRD) formula is: GFR [mL/min/1.73m^2] = 186.3*(C^-1.154)*(A^-0.203)*G*R where -C is the serum concentration of creatinine [mg/dL], -A is patient age at sample collection date [years], -G=0.742 when gender is female, otherwise G=1, -R=1.21 when race is black, otherwise R=1.
Baseline and Month 6

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Renal Function at 3 Months Assessed by Change in Estimated Glomerular Filtration Rate (eGFR)
Zeitfenster: Baseline and 3 months
Change in estimated glomerular filtration rate from baseline to Month 3 calculated by using abbreviated MDRD formula. Modification of Diet in Renal Disease (MDRD) formula is: GFR [mL/min/1.73m^2] = 186.3*(C^-1.154)*(A^-0.203)*G*R where -C is the serum concentration of creatinine [mg/dL], -A is patient age at sample collection date [years], -G=0.742 when gender is female, otherwise G=1, -R=1.21 when race is black, otherwise R=1.
Baseline and 3 months
Number of Participants With Treatment Failure Parameters (Biopsy-Proven Acute Rejection (BPAR), Graft Loss, Death, or Loss to Follow-up) at 6 Months
Zeitfenster: 6 months
A biopsy-proven acute rejection (BPAR) is defined as a biopsy graded IA, IB, IIA, IIB, or III based on the Banff 1997 classification.The allograft was presumed lost on the day the patient started dialysis and was not able to subsequently be removed from dialysis. If the patient went through a graft nephrectomy, then the day of nephrectomy was the day of graft loss.
6 months
Number of Participants With Graft and Patient Survivals at 6 Months
Zeitfenster: 6 months
Graft survival was defined as the number of patients with no graft loss. The allograft was presumed lost on the day the patient started dialysis and was not able to subsequently be removed from dialysis. If the patient went through a graft nephrectomy, then the day of nephrectomy was the day of graft loss. Patient survival was defined as the number of patients alive with or without a functioning graft.
6 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Dezember 2005

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2008

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2008

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

30. Januar 2006

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

30. Januar 2006

Zuerst gepostet (Schätzen)

1. Februar 2006

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

2. Mai 2011

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

31. März 2011

Zuletzt verifiziert

1. März 2011

Mehr Informationen

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