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Reduction of Atrial Fibrillation Study in Patients Undergoing Coronary Artery Bypass Grafting. (RASCABG 1 Study)

3. Februar 2006 aktualisiert von: University of Aarhus
The purpose of this study is to determine whether postoperatively oral treatment with high dosis amiodarone for five days after intravenously admitted bolusinfusion will minimize the risk for development of atrial fibrillation after coronary artery bypass grafting.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

New-onset atrial fibrillation (AF) after coronary bypass grafting (CABG) is common, with an incidence ranging from 5%-65%.

Although postoperative atrial tachyarrhythmia is often regarded as a temporary problem related to the operation and therefore innocuous, this complication has clinically significant adverse effects on patient outcome.

The purpose of this study was to find a good treatment without severe adverse effects to minimize the incidence of AF and maybe reduced the hemodynamic stress which AF is well known to cause. This would indicate that the risk of developing fatal events like cerebral apoplexy, TCI, AMI and death will be minimized as a result of the improved hemodynamic.

Overall AF is associated with risk of illness and for the development of severe complications as cerebral apoplexy, TCI, AMI and death with a factor 2-3.

There has furthermore been seen a twofold increase in the duration of intensive care unit stay and prolongation of the total hospitalization time with attendant increased hospitalization cost.

The outbreak of AF after CABG has been increasing over the last twenty years. It is speculated that the reason for this rise in incidence is due to the advancing age in the patient populations, more complex cardiac surgery as due to former underestimation of the arrhythmia.

Medical therapy includes various drugs, such as β-blockers, calcium channel blockers, digoxin, sotalol, quinidine, and amiodarone among others, to control heart rate and restore sinus rhythm. Most of these antiarrhythmic agents have significant cardiac and noncardiac adverse effects , why the use of these drugs should be minimized to a short period of time. Amiodarone is well known drug to treat AF and diminish the incidence of AF after CABG operation. So far there has not been any study focusing on postoperative high doses treatment with oral administrated amiodarone. The studies which have been publicized are studies where the drug was administrated intravenously pre-, post- or both pre- and postoperative. Some studies have orally administrated the drug in different regimes11 but no study has yet shown the possible affect of solitarily postoperative administrated high doses amiodarone after an intravenously administrated bolus, with the affect of getting loaded immediately.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung

250

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Aarhus N, Dänemark, 8200
        • Department of Cardiothoracic and Vascular Surgery & Institute of Clinical Medicine, Skejby Sygehus, Aarhus University Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • enlistment for an elective CABG
  • age more than 18 years
  • willingness to be randomised
  • provision of informed consent

Exclusion Criteria:

  • enlistment for other types of heart surgery
  • earlier heart surgery
  • resting heart rate below 40 bpm.
  • AV-blockage of any degree
  • preoperative atrial fibrillation or flutter
  • former known atrial fibrillation or flutter lasting more than one month
  • hepatic dysfunction (ALAT > twice the upper normal limit)
  • hyperthyroidism
  • pregnancy
  • breastfeeding
  • known adverse reactions to amiodarone

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
- Time to symptomatic atrial fibrillation, cerebral apoplexy/ transitory cerebral infarction (TCI), acute myocardial infarction (AMI), or death.
- Time to symptomatic or asymptomatic atrial fibrillation, cerebral apoplexy/TCI, AMI or death;
- Time to symptomatic or asymptomatic atrial fibrillation
- Time to symptomatic atrial fibrillation
All measured at postoperative day 7 and 30.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
- Length of stay at Skejby Sygehus.
- Length of stay at Skejby Sygehus and local hospital.
- Length of stay at the intensive care unit (ICU) and intermediary unit, Skejby Sygehus

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Vibeke E Hjortdal, Professor, Department of Cardiothoracic and Vascular Surgery & Institute of Clinical Medicine, Skejby Sygehus, Aarhus University Hospital, DK-8200 Aarhus N, Denmark

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2004

Studienabschluss

1. August 2005

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

3. Februar 2006

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

3. Februar 2006

Zuerst gepostet (Schätzen)

6. Februar 2006

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

6. Februar 2006

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

3. Februar 2006

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2006

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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