- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00292968
A Comprehensive Practice-Friendly Model for Promoting Healthy Behaviors
18. Juli 2012 aktualisiert von: Virginia Commonwealth University
Using an electronic health record to link the resources of primary care practices and community programs will help patients to improve their diet and exercise, quit smoking, and moderate their drinking.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
We posit that practice systems to promote healthy behaviors must combine five attributes to be effective and sustainable.
They must be comprehensive (addressing multiple behaviors and the "5 As"), flexible (offering options), generalizable to ordinary practices, practice-friendly (limiting burden), and apply the Chronic Care Model.
We will test the effectiveness and implementation of an innovative "packaged" intervention with these features.
Six ACORN-affiliated practices will adopt a brief (3 minute) routine to deliver A1-3 (Ask, Advise, Agree) in the office and to offer patients four options for intensive assistance (Assist [A4], Arrange [A5]) outside the office.
Patients can select 9 months of online, telephone, or group counseling; or usual care.
An electronic health record (EHR) will expedite the in-office intervention and referrals.
Outcome measures will include health behaviors (derived from 7200 surveys administered pre-intervention and 3 and 9 months post-exposure) and implementation (derived from EHR data, "counselee" surveys, and patient/staff interviews).
We hypothesize that implementing this novel "package" of interventions will be associated with improved health behaviors (using the Common Measures for physical activity, diet, smoking, and alcohol use).
EHR-captured data will measure RE-AIM parameters, including Reach (14 sub-measures), Adoption, and Maintenance.
Surveys and qualitative analysis of semi-structured interviews with patients and office staff will explore Implementation issues and suggested improvements.
We hope to demonstrate that this innovative intervention not only promotes healthy behaviors but is feasible and sustainable in primary care.
Accomplishing these goals requires a delicate balancing act--deploying evidence-based strategies that are effective in lifestyle change but limit demands for new staff, training, or time.
We strike this balance by harnessing effective technologies and tools and by leveraging resources outside the practice.
If our intervention helps patients change unhealthy behaviors and is appealing to ordinary practices, we envision the potential for widespread adoption and substantial population health benefits.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
5670
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Virginia
-
Newport News, Virginia, Vereinigte Staaten, 23666
- Riverside Physicians Associates
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
All individuals over the age of 8 years presenting for care in 9 primary care practices
Exclusion Criteria:
None
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Verhütung
- Zuteilung: Nicht randomisiert
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
---|---|
Health behaviors (diet, exercise, smoking status, and alcohol use
Zeitfenster: 4 and 9 months post intervention
|
4 and 9 months post intervention
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
---|---|
Intervention's Reach, Adoption, Implementation, Maintenance
Zeitfenster: At the time of delivery of care
|
At the time of delivery of care
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Studienleiter: Alex Krist, MD, Virginia Commonwealth University
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Krist AH, Cifuentes M, Dodoo MS, Green LA. Measuring primary care expenses. J Am Board Fam Med. 2010 May-Jun;23(3):376-83. doi: 10.3122/jabfm.2010.03.090089.
- Wilson DB, Johnson RE, Jones RM, Krist AH, Woolf SH, Flores SK. Patient weight counseling choices and outcomes following a primary care and community collaborative intervention. Patient Educ Couns. 2010 Jun;79(3):338-43. doi: 10.1016/j.pec.2010.01.025. Epub 2010 Mar 24.
- Krist AH, Woolf SH, Johnson RE, Rothemich SF, Cunningham TD, Jones RM, Wilson DB, Devers KJ. Patient costs as a barrier to intensive health behavior counseling. Am J Prev Med. 2010 Mar;38(3):344-8. doi: 10.1016/j.amepre.2009.11.010.
- Dodoo MS, Krist AH, Cifuentes M, Green LA. Start-up and incremental practice expenses for behavior change interventions in primary care. Am J Prev Med. 2008 Nov;35(5 Suppl):S423-30. doi: 10.1016/j.amepre.2008.08.007.
- Krist AH, Woolf SH, Frazier CO, Johnson RE, Rothemich SF, Wilson DB, Devers KJ, Kerns JW. An electronic linkage system for health behavior counseling effect on delivery of the 5A's. Am J Prev Med. 2008 Nov;35(5 Suppl):S350-8. doi: 10.1016/j.amepre.2008.08.010.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Juni 2006
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Februar 2007
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. August 2007
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
15. Februar 2006
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
15. Februar 2006
Zuerst gepostet (Schätzen)
16. Februar 2006
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
20. Juli 2012
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
18. Juli 2012
Zuletzt verifiziert
1. Juli 2012
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 6268 (Gazi University Project of Science Investigation)
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