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Treatment of Patients With Age-Related Macular Degeneration With Anecortave Acetate

14. Januar 2010 aktualisiert von: University of Iowa

Clinical Treatment of Patients With Age-Related Macular Degeneration With Anecortave Acetate Sterile Suspension

The purpose of this study is to evaluate whether anecortave acetate can slow or stop the progression of age-related macular degeneration in patients who do not qualify for other studies and have no other treatment options.

Studienübersicht

Status

Nicht länger verfügbar

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Choroidal neovascularization (CNV), a complication of age-related macular degeneration (AMD), is the most common cause of profound visual loss in the United States. Laser photocoagulation has been shown to retard visual loss, however only about 20% of patients with CNV are eligible for laser treatment.

Conventional laser photocoagulation of CNV requires laser intensities adequate to coagulate proteins in the target tissue. Due to the proximity of CNV to the center of vision (fovea), the intensity of laser irradiation necessary, and the heat conduction in the ocular tissues, collateral tissue damage often results which further compromises vision. Recently, a new class of compounds (angiostatic steroids) have been found to inhibit the formation of new blood vessels (i.e. neovascularization) in the eye. One new angiostatic steroid, anecortave acetate (AL-3789), may represent a breakthrough in the therapy of ocular neovascular diseases such as AMD and diabetic retinopathy. Anecortave acetate suppresses the formation of new blood vessels in a variety of models of neovascularization. Unlike some of the angiostatic steroids, anecortave acetate appears to be lacking in the pharmacological activities typical of the steroid family (i.e. glucocorticoid, anti-inflammatory, cardiovascular, neurologic, diuretic, etc.) Additionally, anecortave acetate has been shown to arrest lipopolysaccharide (LPS) and basic fibroblast growth factors (bFGH) induced corneal neovascularization, to attenuate oxygen-induced retinopathy and to inhibit the growth of a highly vascularized intraocular tumor.

The purpose of this study is to treat a small number of patients who would not normally qualify for the other anecortave acetate studies. These patients who are not eligible for the other anecortave acetate studies have no other treatment options and will likely experience a poor visual outcome as a result of their AMD. These patients are excluded from other studies because of "occult" neovascularization and visual acuity worse than 20/40. Sub-Tenon's injection of either 15 mg or 30 mg of anecortave acetate will be administered at the University of Iowa. The patients will be followed for a minimum of 24 months.

Studientyp

Erweiterter Zugriff

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Iowa
      • Iowa City, Iowa, Vereinigte Staaten, 52242
        • University of Iowa Hospitals and Clinics, Ophthalmology

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

55 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Choroidal neovascularization, mostly occult
  • Visual acuity > 20/40 in study eye

Exclusion Criteria:

  • Allergy to fluorescein dye
  • Inability to stop warfarin prior to treatment
  • Pregnancy
  • Other serious ocular diseases or conditions

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Edwin M Stone, MD, PhD, University of Iowa
  • Studienleiter: Stephen R. Russell, MD, University of Iowa

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Nützliche Links

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2003

Primärer Abschluss

7. Dezember 2022

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. August 2008

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

6. Juli 2006

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

6. Juli 2006

Zuerst gepostet (Schätzen)

10. Juli 2006

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

15. Januar 2010

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

14. Januar 2010

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2010

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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