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Preventing Recurrent Ulcer Bleeding in Arthritis Patients Using Esomeprazole Plus Celecoxib

26. Oktober 2006 aktualisiert von: Chinese University of Hong Kong

A Phase 3 Double Blinded, Randomized, Placebo Controlled Trial of Proton Pump Inhibitor for the Prevention of Recurrent Ulcer Bleeding in Patients Receiving a COX-2 Inhibitor

The purpose of this study is to compare the effect of Esomeparzole with Placebo in the Prevention of Recurrent Ulcer Bleeding in Patients Receiving a COX-2 Inhibitor

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Among patients with previous ulcer bleeding, neither nonsteroidal anti-inflammatory drugs (NSAIDs) plus a proton pump inhibitor (PPI) nor a cyclooxygenase (COX)-2 inhibitor adequately prevents recurrent ulcer bleeding.

The aim is to investigate whether adding a PPI to a COX-2 inhibitor is superior to a COX-2 inhibitor alone for the prevention of recurrent ulcer bleeding in high-risk patients.

Patients with arthritis who presented with NSAID-induced ulcer bleeding were eligible if they had healed ulcers on follow-up endoscopy; were H. pylori negative or eradicated; and required regular NSAIDs. After the ulcers had healed, all patients received celecoxib 200 mg b.i.d. They were randomly assigned to esomeprazole 20 mg b.i.d. or its placebo for 12 months. The primary endpoint was recurrent ulcer bleeding.

Results Intention-to-treat analysis included 273 patients (137 received esomeprazole and 136 received placebo). Recurrent ulcer bleeding occurred in none receiving esomeprazole and 8 patients receiving placebo. The 12-month cumulative incidence of recurrent bleeding was 0% in the esomeprazole group and 8.9% in the placebo group (difference, 8.9 percentage points; 95% confidence interval for the difference, 4.1 to 13.7; P=0.0004). During follow-up, 16.1% of patients in the esomeprazole group and 15.4% in the placebo group used low-dose aspirin. Among patients who did not use aspirin, the cumulative incidence of recurrent ulcer bleeding was 0% in the esomeprazole group and 7.1% in the placebo group (difference, 7.1 percentage points; 95% confidence interval, 2.4 to 11.8; P=0.004).

Conclusion Among patients with arthritis who have previous NSAID-induced ulcer bleeding, adding a PPI to a COX-2 inhibitor is superior to a COX-2 inhibitor alone for the prevention of recurrent ulcer bleeding.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung

273

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Hong Kong, China
        • Endoscopy Center, Prince of Wales Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 95 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • The inclusion criteria were ulcer healing confirmed by follow-up endoscopy, a negative test for Helicobacter pylori or successful eradication of Helicobacter pylori based on histology, and anticipated regular use of NSAIDs for the duration of the trial. The exclusion criteria were concomitant use of low-dose aspirin, anticoagulants or corticosteroids; a history of gastric or duodenal surgery other than a patch repair; the presence of erosive esophagitis, gastric outlet obstruction, renal failure (defined by a serum creatinine level of more than 2.26 mg per deciliter), terminal illness, or cancer.

Exclusion Criteria:

  • The exclusion criteria were concomitant use of low-dose aspirin, anticoagulants or corticosteroids; a history of gastric or duodenal surgery other than a patch repair; the presence of erosive esophagitis, gastric outlet obstruction, renal failure (defined by a serum creatinine level of more than 2.26 mg per deciliter), terminal illness, or cancer.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
ulcer rebleeding over period of 13 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
stroke or cardio-vascular events

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2002

Studienabschluss

1. Juni 2005

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. August 2006

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. August 2006

Zuerst gepostet (Schätzen)

17. August 2006

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

27. Oktober 2006

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. Oktober 2006

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2006

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Arthritis

Klinische Studien zur celecoxib, esomeprazole

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