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Management of Complex Wounds Using a Constant Tension External Tissue Expander

27. Januar 2016 aktualisiert von: Brett Crist, University of Missouri-Columbia

Complex wounds that cannot be closed primarily are at great risk for complications. A new technique utilizing external tissue expansion holds promise in rapidly decreasing wound area. Facilitation of rapid wound closure is critical in preventing wound complications.

Hypothesis:

Using the Dermaclose Wound Management System (Woundcare Technologies, Inc., Chanhassen, MN) in complex wounds not able to be primarily closed will decrease the time to secondary closure and decrease the need for secondary soft tissue coverage procedures, or if secondary soft tissue procedures are required, its use will decrease the size and complexity of the secondary soft tissue procedures.

Null Hypothesis:

The Dermaclose system will not decrease the need, dimensions, or complexity of secondary soft tissue coverage procedures in complex wounds not able to be primarily closed.

Studienübersicht

Status

Beendet

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Upon IRB approval, 50 patients with complex soft tissue wounds, with or without an associated fracture that cannot be closed primarily will have the Dermaclose device applied and will be prospectively followed for 1 year. The Dermaclose device will be applied according to the manufacturer's guidelines. This device may be combined with the use of Negative Pressure Wound Therapy. Primary and secondary end points that were initially intended to be included are listed below. However, on SF12 and pain outcome measures were collected and reported.

Initially Intended Primary end points (only SF12 collected and reported):

SF12

  1. Initial and final wound dimensions
  2. Secondary soft tissue coverage procedures
  3. Dimensions and type of secondary soft tissue coverage procedures required compared to initial wound dimensions
  4. Method of wound closure
  5. Days to wound closure
  6. Number and types of procedures required for wound closure
  7. Infection requiring reoperation
  8. Wound dehiscence requiring reoperation

Initially intended Secondary end points (only #3 collected and reported):

  1. Superficial wound dehiscence not requiring reoperation
  2. Superficial wound infection not requiring reoperation
  3. Visual Analog Pain Scale (VAS) with Dermaclose use
  4. Use of negative pressure wound therapy
  5. Cost-to-benefit ratio of Dermaclose use - hospital days, number of procedures, procedural and hospital costs including device, negative pressure wound therapy costs, and operating room time and associated costs

Patients will be evaluated daily during their inpatient hospital stays for VAS related to the wound for which the Dermaclose device is used. If the Dermaclose device is used on an outpatient basis, the patient will be asked to complete a daily VAS at the same time to monitor pain associated with device use. After hospital discharge, the patients will be evaluated at 2 weeks, 6 weeks, 3 months, 6 months, and 12 months. They will complete an SF-12 as part of the above evaluations. Patients may be evaluated at more frequent intervals if the need arises. Primary and secondary endpoints will be evaluated at each time point.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

6

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Missouri
      • Columbia, Missouri, Vereinigte Staaten, 65212
        • University of Missouri Hospital and Clinics

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age 18 or greater
  • Has soft tissue wound(s) that are unable to be closed primarily

Exclusion Criteria:

  • Age less than 18
  • Has wound(s) that can be closed primarily
  • Infected wound
  • Unable to comply with protocol
  • Prior radiation treatment to skin or soft tissues in the area of the wound
  • Friable wound margins

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: DermaClose Group
DermaClose device applied to complex soft-tissue wound, with or without negative pressure wound therapy, and prospectively followed for primary and secondary outcomes for one year.
The DermaClose external tissue expander provides continuous expanding of the skin around a wound until it has stretched enough to suture the wound edges closed.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Quality of Life
Zeitfenster: 6 months

The SF-12 contains 12 items from the SF-36 Health Survey - . The SF-12 contains one or two items that measure each of the eight concepts included in the SF-36.

The Quality of Life SF-12 is a scale from 0 - 100, in which 0 = poor functioning and 100 = excellent functioning.

6 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Pain
Zeitfenster: 6 months
Visual Analog Pain Scale (VAS) with DermaClose use, and on study wound at 2 weeks, 6 weeks, 3 months, 6 months, and 12 months. The scale goes from 0 to 10 with 0 being no pain and 10 being the most severe pain imaginable. It is a visual analog scale so is continuous data.
6 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. September 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

27. Juli 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

27. Juli 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

28. Juli 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

26. Februar 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

27. Januar 2016

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • IRB1162777

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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