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Rehabilitation Protocol for Disorders on Hand Sensitivity in Multiple Sclerosis Patients. (FINGER)

8. März 2018 aktualisiert von: Centre Hospitalier Universitaire de Nice

Sensory disorders in patients with multiple sclerosis are among the most common symptoms encountered.

A functional impairment based on sensory disorders of the hand. The hand is a sensory organ that transmits the cerebral cortex protopathic sensitive information, proprioceptive or epicritiques. The view-hand association plays an important role in the understanding of the environment. Its exploratory use remains an essential and voluntary basis. The process of recognition of the object passes through manipulation, but operates instantaneously. The brain is able to do a quick summary of the information it receives to determine the nature of the manipulated object. The exploration takes a posteriori, the brain can then determine the details component object (texture, shape, composition, temperature and weight).

Neurophysiological mechanisms that would explain the analgesic effects of transcutaneous electrical nerve stimulation (TENS) are not fully understood. Several theories underlying its use as a neuromodulator of pain. The gate control theory has led to the development of TENS devices. Recruitment of myelinated, large caliber, by the TENS electrodes afferent fibers increases the control exerted on spinal level, thereby inhibiting the action of afferent fibers of small caliber related to nociception. This stimulation strengthens the blocking of "gate" at the corresponding cell bodies of spinothalamic tract and reduces the transmission of nociceptive impulses to the spinal cord dorsal horn. This is segmental presynaptic inhibition depends on the area and stimulated.

The objective of this study is to improve the quality of life through improved sensitivity disorders of the hand in patients with MS, thanks to reeducation of the hand.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

10

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Nice, Frankreich, 06000
        • Hopital PASTEUR

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients with relapsing remitting MS defined according to Poser criteria [9] and McDonald [5].
  • Age ≥ 18 years, male or female sex
  • Patients with sensory disorders interesting hands, evidenced by clinical examination objective.
  • Patients with an EDSS between 2 and 4 with functional sensitivity parameter ≥ 2.
  • Patients affiliated to a social security scheme.
  • Patients signed informed consent for the study.

Exclusion Criteria:

  • Patients with other central or peripheral disorders may affect the sensitivity of the hand.
  • Patients with allodynia in the study area
  • Patients with a motor and / or deficit cerebellar ataxia of the upper limbs.
  • Patients treated with psychotropic or antiepileptic drugs.
  • Patients for whom a flare occurred affecting the sensitivity of the hand, within 30 days before enrollment.
  • Patients holders of an active implantable medical device.
  • Pregnant women and vulnerable patient population.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: A group enjoying a corrective touch

At first, the patient is asked to gradually define the different types of touch that is applied to the hyposensitive area (fixed or mobile touches) with different textures and then compare them with the healthy side. In a second step, the patient is asked to associate multiple items sensation shape and texture, shape and weight. In a third step is used everyday objects.

Desensitisation techniques find their interest mainly when symptoms or dysesthetic hyperesthésique. The objective is to increase the threshold of sensitivity to textures and particles eventually reduce dysaesthetic sensations.

The patient class in order of increasing tolerance 10 textures. Dysesthetic area is stimulated 5 to 10 minutes by the first texture to numb the area by saturation of the action potential. This helps promote functional work and recognition of objects. As soon as the texture causes more trouble we go to the next texture by applying the same job.

Experimental: A group receiving TENS (TENS)
Well known in the management of neuropathic pain based on the gate control theory, the application of TENS in the rehabilitation of touch remains to be demonstrated. A recent study applied to the September highlighted the long-term interest of the transcutaneous electrical nerve stimulation (TENS) to improve sensitivity tact arguing possible action on brain plasticity.
Kein Eingriff: A control group

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Compare quality of life between baseline and procedure
Zeitfenster: frist day, 1 month and 3 month

Improve the quality of life through improved sensitivity disorders of the hand in patients with MS, thanks to reeducation of the hand.

Unit of mesure: scale MusiQoL

frist day, 1 month and 3 month

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Compare the performance during functional tests between baseline and procedure
Zeitfenster: first day, 1 month and 3 month

Improve performance of MS patients during functional tests in patients undergoing rehabilitation treatment compared to the control group.

Using picking up test and thr Nine Hole Peg Test

first day, 1 month and 3 month
Compare the improvement clinically sensitive target from baseline procedure
Zeitfenster: first day, 1 month and 3 month

Improve clinically sensitive target of MS patients through a rehabilitation treatment compared to the control group.

Using the Threshold pressure, the Threshold to the vibration and the Weber test.

first day, 1 month and 3 month

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Mikael COHEN, Medical Doctor, Centre Hospitalier Universitaire de Nice

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

30. Juli 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

28. Juli 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

28. Juli 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

30. April 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

27. Mai 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

3. Juni 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

12. März 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. März 2018

Zuletzt verifiziert

1. März 2018

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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