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Haplo-identical HSCT Versus Chemotherapy for Adult Acute Lymphoblastic Leukemia Patients

27. Mai 2019 aktualisiert von: Xiao-jun Huang,MD, Peking University

Phase III Study to Compare Haplo-identical HSCT Versus Chemotherapy in First Remission for Standard-risk Adult Acute Lymphoblastic Leukemia

The survival of adult patients with standard-risk acute lymphoblastic leukemia(ALL) need to improve. We want to compare the efficacy of haplo-identical hematopoietic stem cell transplantation (HSCT) with chemotherapy for adult(age:18-39 years old) ALL patients in first phase of complete remission (CR1)

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Although the high complete remission rate (80%-90%) can be achieved, the long-term survival rate of standard-risk adult patients with acute lymphoblastic leukemia(ALL) is only 25%-55% when they receive chemotherapy alone. The survival rate can be further improved uo to 50%-75% when they receive HLA-matched HSCT However, the chance of finding a HLA-matched donor is low, especially in China. Alternative donor such as halpo-identical related donor might be an choice.

Our retrospective analysis showed about 59% overall survival could be achieved when standard-risk adult ALL patients received halpo-identical HSCT.Therefore, we start this randomization controlled trial to compare the efficacy of haplo-identical HSCT with chemotherapy for adult(age:18-39 years old) ALL patients in CR1.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

131

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Beijing, China
        • Peking Union Hospital
      • Beijing, China
        • General Hospital of PLA
    • Beijing
      • Beijing, Beijing, China, 100044
        • Aerospace Center Hospital
    • Hubei
      • Wuhan, Hubei, China
        • Wuhan Union Hospital
    • Jiangsu
      • Suzhou, Jiangsu, China
        • The First Affiliated Hospital of Soochow University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 39 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • acute lymphoblastic leukemia
  • 18-39 years old
  • in first complete remission -Adequate hepatic function defined as: total bilirubin ≤2.0 times the institutional upper limit of normal (ULN); alanine aminotransferase (ALT) and aspartate aminotransferase(AST) ≤2.5 times the institutional ULN -
  • Adequate renal function defined as creatinine ≤3 times the institutional ULN
  • No uncontrollable infection
  • Performance Status(PS)score 0-2(WHO)
  • Subjects able to provide written informed consent

Exclusion Criteria:

  • having HLA-matched donor
  • high-risk ALL: (1)Ph+ALL (2)Hypodiploidy (3)t(v;11q23) (4) complex karyotype(≥5 chromosome abnormalities)(5)high white blood cell (WBC) count (B-ALL≥30×109/L;T-ALL ≥100×109/L).
  • pregnancy
  • Loss of ability to freely provide consent due to psychiatric or physical illness

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: chemotherapy

Drugs:

Drug:Methotrexate 1g/m2 d1,IV (in the vein) , used in cycle 1,3,5 Drug:arabinoside 2-3g/m2,q12h, d2-3, IV, used in cycle 1,3,5 Drug:cyclophosphamide:300mg/m2 q12h, d1-3, IV,used in cycle 2,4,6 Drug:Epirubicin 60mg/m2.d,d4,used in cycle 2,4,6 Drug:Vindesin 4mg/d,d4,d11, IV,in cycle 2,4,6 Drug:dexamethasone 40mg/d,d1-4,d11-14, IV, in cycle 2,4,6 Drug:Methotrexate 20 mg/m2/w,po, during maintenance treatment for 2 years Drug:6-mercaptopurine 60 mg/m2/d,po,d1-d28,during maintenance treatment for 2 years Drug:Vindesin 4mg/d,Predisone:1mg/kg, d1-7, every month during maintenance treatment for 2 years

Patients receive 6 cycles of consolidation chemotherapy after randomization, including Hyper-CVAD-B regimen-Hyper-CVAD-A regimen/Hyper-CVAD-B regimen/Hyper-CVAD-A regimen/Hyper-CVAD-B regimen/Hyper-CVAD-A regimen.Maintenance treatment includes MTX 20mg/m2/w,po,6-mercaptopurine 60 mg/m2/d,po,d1-d28,VP(VDS 4mg,d1, Prednisone 1mg/kg d1-7) every one month for 2 years.
Andere Namen:
  • Methotrexat
  • Cyclophosphamid
  • Dexamethason
  • Epirubicin
  • 6-Mercaptopurin
  • arabinoside
  • Vindesin
  • Predisone
Experimental: Haplo-identical HSCT
Haplo-identical HSCT Protocol:G, donor treatment with recombinant granulocyte colony-stimulating factor (rhG-CSF); I, intensified immunologic suppression; A, antihuman thymocyte immunoglobulin (ATG) for the prevention of GVHD; C, combination of peripheral blood stem cell transplantation (PBSCT), and bone marrow transplantation (BMT),named GIAC regimen. Graft versus-host disease(GVHD) prevention regimen: CSA/MMF/MTX, cyclosporine A(CSA) 1.25mg/kg/d, i.v administrated in two doses from day -109 until bowel function returned to normal, at which time patients receive oral CSA until 12months after HSCt and then gradually tapered. Every 12h, 0.5g mycophenolate mofetil (MMF)(0.25g for children) was administrated orally from day -10 to +30 and subsequently 0.25g from days +30 to +60. Methotrexate (MTX) was administrated at a dose of 15mg/m2 on day +1 and 10mg/m2 on days +3,+6, and +11.
Haplo-identical Protocol: myeloablative human leukocyte antigen (HLA) haploidentical stem cell transplantation (haplo-SCT) using pretransplant ATG and granulocyte colony-stimulating factor (G-CSF)-stimulated grafts (ATG+G-CSF) GVHD prevention regimen: CSA/MMF/MTX, CSA 1.25mg/kg/d, i.v administrated in two doses from day -109 until bowel function returned to normal, at which time patients receive oral CSA until 12months after HRD-HSC and then gradually tapered. Every 12h, 0.5g MMF(0.25g for children) was administrated orally from day -10 to +30 and subsequently 0.25g from days +30 to +60. MTX was administrated at a dose of 15mg/m2 on day +1 and 10mg/m2 on days +3,+6, and +11.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Disease-free survival
Zeitfenster: At 2 years from study entry
At 2 years from study entry

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Rate der kumulativen Rückfallinzidenz
Zeitfenster: Mit 2 Jahren ab Studieneintritt
Mit 2 Jahren ab Studieneintritt
Overall survival (OS) rate
Zeitfenster: At 2 years from study entry
At 2 years from study entry
nonrelapse mortality
Zeitfenster: At 2 years from study entry
At 2 years from study entry

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Juli 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. April 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

29. November 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

20. Januar 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

23. Januar 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

29. Mai 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

27. Mai 2019

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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