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Study to Assess the Prognostic Value of the Antithrombin III in the Acute Pancreatitis (AT-PROPANC) (AT-PROPANC)

26. Juli 2017 aktualisiert von: Francisco Javier García Borobia

Epidemiologic , Observational, Prospective Study to Assess the Prognostic Value of the Antithrombin III in the Development of Moderate or Severe Acute Pancreatitis (AT-PROPANC)

This is an epidemiological, observational, prospective, multicentric study in 400 adult patients admitted to hospital for mild acute pancreatitis to to assess the prognostic value of the antithrombin III in the development of moderate or severe acute pancreatitis.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

This is an epidemiological, observational, prospective, multicentric study in 400 adult patients admitted to hospital for mild acute pancreatitis to to assess the prognostic value of the antithrombin III in the development of moderate or severe acute pancreatitis.

In the context of clinical practice of general surgery and apparatus digestive services, patients entering with mild acute pancreatitis will be asked to participate in the study and if so, they will sign the informed consent.

On admission, demographic and anthropometric data of the patient will be recorded, as well as medical history, patient's admission data and vital signs. Patient's blood will be drawn for analysys and the risk of organ failure will be measured by modified Marshall and Apache II scales. The assessments and procedures performed are the standard practice at the center.

At 24 hours (± 3 hours) and at 7 days (or nine days to avoid weekends) after admisison, vital signs will be recorded, laboratory tests will be performed and the risk of organ failure will be measured by modified Marshall and Apache II scales.

At discharge of the patient (regardless of when it occurs), the outcome of the acute pancreatitis will be recorded.

. Those patients discharged within the first month after admission will be visited or called (according to standard practice at the center) one month after arrival, to record follow-up data, including health condition, readmissions and abdominal pain evaluation by visual analog scale.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

400

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

  • Name: Francisco Javier García Borobia, Dr.
  • Telefonnummer: 21461 +34 93 7231010
  • E-Mail: fjgarcia@tauli.cat

Studienorte

    • Barcelona
      • Sabadell, Barcelona, Spanien, 08208
        • Rekrutierung
        • Corporació Sanitària Parc Taulí
        • Kontakt:
          • Francisco Javier -García Borobia, Dr.
          • Telefonnummer: 21461 +34 93 7231010
          • E-Mail: fjgarcia@tauli.cat
        • Hauptermittler:
          • Francisco Javier García Borobia, Dr.
      • Sant Joan Despí, Barcelona, Spanien, 08970
        • Rekrutierung
        • Hospital de Sant Joan Despí Moisès Broggi
        • Kontakt:
          • Robert Memba, Dr.
        • Hauptermittler:
          • Robert Memba, Dr.

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Adult patients with mild acute pancreatitis

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients diagnosed with mild acute pancreatitis according to seriousness criteria established by Banks et al, 2013.
  • Patients of either sex aged ≥ 18 years .
  • Patients who have given their written informed consent

Exclusion Criteria:

  • Patients with exacerbated chronic pancreatitis.
  • Patients with coagulation disorders (congenital and acquired antithrombin deficiency) .
  • Patients with liver cirrhosis.
  • Pregnant patients

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Interessent

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
antithrombin III levels vs maximum seriousness grade of acute pancreatitis
Zeitfenster: At Admission and at 24h
Levels of antithrombin III at admission and at 24h will be related with maximum seriousness grade of acute pancreatitis reached during patient's admission at site by logistic regression models
At Admission and at 24h

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
result of modified Marshall and Apache II scales
Zeitfenster: Admission and at 24h
Admission and at 24h
antithrombin III levels vs mortality
Zeitfenster: From date of admission until the end of study or date of death from any cause, whichever came first, assessed up to 1 month"
Levels of antithrombin III at admission and at 24h will be related with mortality rates by logistic regression models
From date of admission until the end of study or date of death from any cause, whichever came first, assessed up to 1 month"
antithrombin III levels vs organic failure
Zeitfenster: From date of admission until the end of study or date of organic failure, whichever came first, assessed up to 1 month"
Levels of antithrombin III at admission and at 24h will be related with organic failure rates by logistic regression models
From date of admission until the end of study or date of organic failure, whichever came first, assessed up to 1 month"
antithrombin III levels vs necrosis and infection rates
Zeitfenster: From date of admission until the end of study or date of necrosis or infection diagnosis, whichever came first, assessed up to 1 month"
Levels of antithrombin III at admission and at 24h will be related with necrosis and infection rates by logistic regression models
From date of admission until the end of study or date of necrosis or infection diagnosis, whichever came first, assessed up to 1 month"

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Francisco Javier García Borobia, Dr., Corporacion Parc Tauli

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

18. Januar 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

30. Januar 2015

Studienabschluss (Voraussichtlich)

31. August 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

20. Februar 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Februar 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

27. Februar 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

28. Juli 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. Juli 2017

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • GAR-BOR/TAULI-2013

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