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Magnesium Sulfate and Bupivacaine for Rehabilitation After Distal Radius Fractures

15. Dezember 2017 aktualisiert von: Carlos A Acosta-Olivo, Universidad Autonoma de Nuevo Leon

Intra-articular Infiltration With Magnesium Sulphate and Bupivacaine in Distal Radius Fractures. Randomized, Double-blind Study

This study evaluates the effect of 10% magnesium sulfate in the rehabilitation of the wrist mobility in patients with distal radius fracture treated with percutaneous pinning and plaster

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

The fractures of distal radius are one of the injuries more frequents in orthopedics. Represent between 8-15% of all bone injuries in adults, and account for up to 20% of all fractures seen in emergency departments.

Despite the frequency of fractures of the distal radius, there is controversy about what is the best way to treat them. The principles of good treatment involving an anatomical reduction with a proper immobilization that keep the reduction. However, the immobilization must be for a brief period to achieve good functional results with a proper rehabilitation, allowing the patient to regain their independence and return to their occupational and daily activities.

One of the treatment employed in the fractures of distal radius is percutaneous pinning and use of rigid immobilization with a plaster for six weeks. Posteriorly we removed the immobilization and percutaneous pins. One of the aspects to take into account is that this procedure is ambulatory and pain in the wrist is an important factor that prevents him from performing a movement joint free, also generating dissatisfaction in the patient.

Recent research has shown that magnesium sulfate reduces postoperative pain applied during the surgical procedure. In addition, it reduces the consumption of opioids and presents no clinical toxicity, for these reasons magnesium sulfate can be considered as an effective adjunct to analgesia postoperative.

The investigators will realize a controlled clinical trial double blind with specific population characteristics, reproducible, prospective, comparative and longitudinal. This study is proposed to study 40 patients, randomly divided into two groups.

Intraarticular infiltration Prior to a detailed explanation of the protocol with signing of the informed consent, be performed intraarticular infiltration with magnesium sulfate alone or in combination with bupivacaine according to the randomization made. The patient will not know the group in which it is assigned, only the doctor who prepare the solution to infiltrate. This procedure will take place after the removal of the immobilization and fixation (plaster and pinning).

With the patient sitting, we realize asepxia with AVAGARD ® for 2 minutes., after this we proceed to intra-articular infiltration of the wrist with sterile technique, will be located by palpation the articular space between structures of the radiocarpal joint. One investigator will infiltrate 1ml of 10% magnesium sulfate with 1.5 ml of sterile water for one group and for the second group will put 1 ml of 10% magnesium sulfate plus 1.5 ml of Bupivacaine 5mg/ml. Posteriorly, another evaluator will perform measurements of range of active motion (ROM) with flexion-extension, radial and ulnar deviation, pronation and supination , as well as grip strength with a hydraulic hand dynamometer (JAMAR ®) and with the visual analog scale (VAS) to assess the pain.

The above mentioned tests shall be the minute one and three after intraarticular infiltration. Then apply PRWE (Patient Rated Wrist Evaluation) and DASH (Disabilities of the Arm, Hand and Shoulder) scales., this scales will apply to two and fourth weeks.

In the sample size calculation, was determined to include 20 patients per group, using a formula of mean differences with a standard deviation of 5 and an expected magnitude of the differences of at least 5 points in the PRWE scale, with a confidence interval of 95, power 80, with a p ˂0. 05 statistically significant β adding the error 20.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

40

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Nuevo Leon
      • Monterrey, Nuevo Leon, Mexiko, 64480
        • Universidad Autonoma de Nuevo Leon

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • distal radius fracture treated with percutaneous pinning and plaster
  • treated in our institution

Exclusion Criteria:

  • allergy to drugs used
  • drug use or abuse
  • psychiatric disease
  • pulmonal, cardiac, pancreatic, renal or hepatic disease
  • active infection

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Magnesium sulfate
Will administrate 1 ml of magnesium sulfate 10% and 1.5 mL of sterile water
1ml of 10% magnesium sulfate with 1.5 ml of sterile water
Andere Namen:
  • Sulfamag
  • Epsom Salt
Experimental: Bupivacaine
Will administrate 1 ml of magnesium sulfate 10% and 1.5 ml of bupivacaine (5mg/ml)
1ml of 10% magnesium sulfate with 1.5 ml of sterile water
Andere Namen:
  • Sulfamag
  • Epsom Salt
1.5 ml of Bupivacaine 5mg/ml plus 1 ml of 10% magnesium sulfate
Andere Namen:
  • Markaine
  • Sensorkain

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Patient Rated Wrist Evaluation (PRWE)
Zeitfenster: At 4 week
Is a 15-item questionnaire designed to measure wrist pain and disability in activities of daily living. Developed in 1998 for clinical assessment and is used for specific wrist problems.It is one of the reliable upper extremity outcome instrument
At 4 week

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Grip strength
Zeitfenster: At one minute
Using a hydraulic dynamometer with the patient with elbow in 90º of flexion and forearm in neutral rotation
At one minute
Wrist mobility
Zeitfenster: At 2 weeks
Mobility in flexion, extension, pronation, supination, cubital and radial deviation using a goniometer
At 2 weeks
Visual Analogue Scale (VAS)
Zeitfenster: At minute one
Measure the maximal pain of the patient
At minute one
Grip strength
Zeitfenster: At three minute
Using a hydraulic dynamometer with the patient with elbow in 90º of flexion and forearm in neutral rotation
At three minute
Wrist mobility
Zeitfenster: At 4 week
Mobility in flexion, extension, pronation, supination, cubital and radial deviation using a goniometer
At 4 week
Visual Analogue Scale
Zeitfenster: At minute three
Measurement of the maximal pain of the patient
At minute three

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Carlos Acosta-Olivo, MD, PhD, Universidad Autonoma de Nuevo Leon

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. November 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

30. Juli 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

30. Juli 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

3. August 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

19. Dezember 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

15. Dezember 2017

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2017

Mehr Informationen

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