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Chemical Block and Electrical Stimulation of the Carotid Body to Treat Refractory Hypertension

26. Januar 2021 aktualisiert von: Eric Albrecht
High blood pressure, also referred to as hypertension, affects about 65 million people in the United States alone. Approximately 25 percent of people with hypertension cannot control their high blood pressure, despite the use of multiple medications. Recently, new evidence has demonstrated that the carotid body (CB) plays a role in essential refractory hypertension, possibly due to a deregulated, enhanced activity of this organ. Animal studies showed that CB de-afferentiation, through carotid sinus nerve denervation, leads to a long-term stable drop in blood pressure in spontaneously hypertensive rats. De-afferentiation may be performed either by injecting local anesthetics or by electrical stimulation. Both techniques are daily used in the operating theater to anesthetize nerves for a wide range of surgical procedures. We hypothesize that blocking CB with local anesthetics will result in a drop of the blood pressure in refractory hypertensive patients. We also want to test the idea that stimulating the CB with an electrical current will mislead the CB and will also result in a drop of the blood pressure.

Studienübersicht

Status

Zurückgezogen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

High blood pressure, also referred to as hypertension, affects about 65 million people in the United States alone. Approximately 25 percent of people with hypertension cannot control their high blood pressure, despite the use of multiple medications.

Recently, new evidence has demonstrated that the carotid body (CB) plays a role in essential refractory hypertension, possibly due to a deregulated, enhanced activity of this organ. Animal studies showed that CB de-afferentiation, through carotid sinus nerve denervation, leads to a long-term stable drop in blood pressure in spontaneously hypertensive rats. It has been further shown that hypertonicity of the CB leads to a sympathetic hyper-excitation in SH rats and causes an increased vasomotor tone, which in turn contributes to hypertension.

The increased knowledge about the role of the CB in essential hypertension has lead to the development of an implantable (via open surgery) pulse generator, which lead to significant decrease in blood pressure at 12 months. One-year results from 13 patients showed a 39 mmHg average decrease in systolic blood pressure and a 26 mmHg average decrease in diastolic blood pressure in early reports. Beside, the procedure is invasive and requires surgery under general anesthesia.

De-afferentiation may be performed either by injecting local anesthetics or by electrical stimulation. Both techniques are daily used in the operating theater to anesthetize nerves for a wide range of surgical procedures.

We hypothesize that blocking CB with local anesthetics will result in a drop of the blood pressure in refractory hypertensive patients. We also want to test the idea that stimulating the CB with an electrical current will mislead the CB and will also result in a drop of the blood pressure. Preliminary results will shed some light on the mechanism of action of the CB in refractory hypertension and will open the way to new therapeutical approaches such as development of new implantable devices through a transcutaneous approach.

Studientyp

Interventionell

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Vaud
      • Lausanne, Vaud, Schweiz, 1011
        • Department of Anesthesia, Centre Hospitalier Universitaire Vaudois and University of Lausanne

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • 18-70 years of age, inclusive;
  • blood pressure not controlled despite 3 different anti-hypertensive drugs;
  • minimal body weight of 70 kg.

Exclusion Criteria:

  • history of neck surgery or radiotherapy;
  • secondary hypertension;
  • contraindications to regional anesthesia (e.g., allergy to local anesthetics, coagulopathy, bleeding diathesis, malignancy or infection in the area);
  • pregnancy;
  • severe respiratory disease;
  • inability to understand the informed consent and demands of the study;
  • patient refusal.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Experimental arm
Patients will have both interventions: electrical stimulation followed by chemical stimulation
Nerve stimulator switched on at an intensity of 5 mA for 15 minutes, with the needle tip positioned close to the carotid bifurcation with the aid of the echography
Injection of lidocaine 1%, 15 mLs, with the needle tip positioned close to the carotid bifurcation, with the aid of the echography

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Blood pressure
Zeitfenster: 15 minutes after electrical block and 15 minutes after chemical block
15 minutes after electrical block and 15 minutes after chemical block

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Heart rate
Zeitfenster: 15 minutes after each intervention
15 minutes after each intervention
Presence of paraesthesia
Zeitfenster: During the procedure
During the procedure
Presence of dyspnea
Zeitfenster: During the procedure
During the procedure
Presence of Claude-Bernard-Horner Syndrome
Zeitfenster: During the procedure
During the procedure
Presence of hoarseness
Zeitfenster: During the procedure
During the procedure
Presence of hematoma
Zeitfenster: During the procedure
During the procedure

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: Eric Albrecht, PD Dr, CHUV

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2015

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. August 2022

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. August 2022

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

7. August 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. August 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

11. August 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

29. Januar 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. Januar 2021

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • CER 227-15

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