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Efficacy Transverse Abdominal Plane (TAP) Block Renal Transplant Surgery

7. Juni 2017 aktualisiert von: Leonardo Henrique Cunha Ferraro, Federal University of São Paulo

Efficacy of Ultrasound-guided Transverse Abdominal Plane Block for Analgesia in Renal Transplantation

The objective of this study is to evaluate the efficacy and safety of transverse abdominal plane block in patients undergoing renal transplant surgery.Adult renal transplant recipients will be prospectively randomized to receive a standard general anesthetic technique supplemented with ropivacaine 0.375% 20 mL TAP block or sham block with 20 mL 0.9% saline. Both groups will receive patient-controlled morphine analgesia. Patient assessment will occur in the postanesthetic care unit and at 1, 2, 4, 6, 12, and 24 hours. The primary outcome is total morphine consumption in the first 24 hours after renal transplantation. Other outcomes asses include pain scores, presence of nausea or vomiting, excessive sedation, and respiratory depression.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

42

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Sao Paulo, Brasilien, 04038-002
        • Rekrutierung
        • Hospital do Rim e Hipertensão
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • end-stage renal disease undergoing cadaveric renal transplantation

Exclusion Criteria:

  • Contraindications to the use of morphine
  • Contraindications to the use ropivacaine
  • Peripheral neuropathy
  • Inability to use a Patient Control Analgesia device

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Vervierfachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: TAP Block

The TAP block will be performed under general anesthesia, according to the technique described below:

  • The patient will be placed supine with the abdomen exposed between the iliac crest and the costal margin
  • After skin antisepsis, a high-frequency ultrasound transducer will be placed transversely across the anterior axillary line above the iliac crest
  • In this region, the abdominal musculature (external oblique, internal oblique and transverse abdomen) is identified, and the transverse abdominal plane of the abdomen
  • The needle (BD-A-50mm) will be inserted in the technique "in plane" to the region of the transverse plane of the abdomen, where the solution will be administered.
  • In this group, will be administered 20 mL of 0.375% ropivacaine
It will be performed a ultrasound-guided transverse abdominal plane block with 20 ml of 0.375% of ropivacaine for patients submitted to renal transplantation
Schein-Komparator: Saline Group

The block will be performed under general anesthesia, according to the technique described below:

  • The patient will be placed supine with the abdomen exposed between the iliac crest and the costal margin
  • After skin antisepsis, a high-frequency ultrasound transducer will be placed transversely across the anterior axillary line above the iliac crest
  • In this region, the abdominal musculature (external oblique, internal oblique and transverse abdomen) is identified, and the transverse abdominal plane of the abdomen
  • The needle (BD-A-50mm) will be inserted in the technique "in plane" to the region of the transverse plane of the abdomen, where the solution will be administered.
  • In this group, will be administered 20 mL of Saline
t will be performed a ultrasound-guided transverse abdominal plane block with 2o mL of saline for patients submitted to renal transplantation

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Morphine Consumption
Zeitfenster: 24 hours post-operative
Patient Control Analgesia: morphine sulfate 2 mg IV every 5 minutes until visual analog scale pain score (0 = no pain, 10 = worst possible pain) is 3 or less, and continued at the following settings for a 24-hour period: 1 mg bolus, 7-minute lockout, and 30 mg maximum 4-hourly dose.
24 hours post-operative

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Pain Score
Zeitfenster: 24 hours post-operative
Visual analogue score (VAS) at rest and movement
24 hours post-operative

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Leonardo HC Ferraro, Professor, Federal University of São Paulo

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

3. Juni 2017

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. September 2017

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. September 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

3. Juni 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

7. Juni 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

8. Juni 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

8. Juni 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

7. Juni 2017

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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