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BMS-247550 Plus Capecitabine in Treating Patients With Metastatic Breast Cancer

27. Januar 2017 aktualisiert von: R-Pharm

A Phase I Study of BMS-247550 in Combination With Capecitabine in Patients With Metastatic Breast Cancer Previously Treated With a Taxane and an Anthracycline

RATIONALE: Drugs used in chemotherapy use different ways to stop tumor cells from dividing so they stop growing or die. Combining more than one drug may kill more tumor cells.

PURPOSE: Phase I trial to study the effectiveness of combining BMS-247550 with capecitabine in treating patients who have metastatic breast cancer that has not responded to previous chemotherapy with a taxane and an anthracycline.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

OBJECTIVES:

  • Determine the maximum tolerated dose of BMS-247550 and capecitabine, on 2 different schedules, in patients with metastatic breast cancer previously treated with a taxane and an anthracycline.
  • Determine the safety profile of this regimen in these patients.
  • Determine, preliminarily, any antitumor activity of this regimen in these patients.

OUTLINE: This is a dose-escalation study. Patients are assigned to 1 of 2 groups.

  • Group I: Patients receive BMS-247550 IV over 3 hours on day 1 and oral capecitabine twice daily on days 1-14.
  • Group II: Patients receive BMS-247550 IV over 1 hour on days 1-3 and capecitabine as in group I.

Treatment in both groups repeats every 3 weeks for 2-18 courses in the absence of disease progression or unacceptable toxicity.

Cohorts of 6 patients receive escalating doses of BMS-247550 and capecitabine until the maximum tolerated dose (MTD) is determined for each group. The MTD is defined as the dose at which no more than 1 of 6 patients experiences dose-limiting toxicity. Additional patients are treated at the MTD.

Patients are followed for at least 30 days and then every 3 months thereafter.

PROJECTED ACCRUAL: Approximately 34-60 patients will be accrued for this study within 8-12 months.

Studientyp

Interventionell

Phase

  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • Los Angeles, California, Vereinigte Staaten, 90095-1781
        • Jonsson Comprehensive Cancer Center, UCLA

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 120 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

DISEASE CHARACTERISTICS:

  • Histologically or cytologically confirmed breast cancer

    • Metastatic disease by radiography or histology
  • Must have received prior chemotherapy with a taxane and an anthracycline in the adjuvant or metastatic setting

    • No more than 2 prior chemotherapy regimens in the metastatic setting
  • Measurable or evaluable disease

    • Bone lesions not measurable
    • Primary breast lesions not measurable if assessed only by physical exam
  • No active brain metastasis

    • No cerebral edema by CT scan or MRI
    • No progression since prior imaging studies
    • No requirement for steroids
    • No clinical symptoms of brain metastasis
  • Hormone receptor status:

    • Not specified

PATIENT CHARACTERISTICS:

Age

  • 18 and over

Sex

  • Not specified

Menopausal status

  • Not specified

Performance status

  • ECOG 0-1

Life expectancy

  • At least 3 months

Hematopoietic

  • Absolute neutrophil count at least 2,000/mm^3
  • Platelet count at least 100,000/mm^3
  • Hemoglobin at least 9.0 g/dL

Hepatic

  • Bilirubin no greater than 1.5 times upper limit of normal (ULN)
  • ALT no greater than 2.5 times ULN

Renal

  • Creatinine less than 1.5 times ULN

Cardiovascular

  • No uncontrolled or significant cardiovascular disease
  • No myocardial infarction within the past year
  • No uncontrolled angina within the past year
  • No history of congestive heart failure
  • No history of atrial or ventricular arrhythmias
  • No history of second- or third-degree heart block
  • No uncontrolled hypertension

Other

  • Not pregnant or nursing
  • Negative pregnancy test
  • Fertile patients must use effective contraception
  • HIV negative
  • No hypersensitivity to Cremophor EL or fluorouracil
  • No prior intolerance to fluoropyrimidines
  • No other serious uncontrolled medical disorder or active infection that would preclude study
  • No dementia or altered mental status that would preclude study
  • No grade 2 or greater neuropathy (neuromotor or neurosensory)

PRIOR CONCURRENT THERAPY:

Biologic therapy

  • See Chemotherapy
  • Prior immunotherapy allowed
  • No concurrent trastuzumab (Herceptin)
  • No concurrent immunotherapy

Chemotherapy

  • See Disease Characteristics
  • At least 3 weeks since prior chemotherapy (6 weeks for nitrosoureas, mitomycin, or doxorubicin HCl liposome)
  • At least 2 years since prior high-dose chemotherapy with bone marrow transplantation or peripheral blood stem cell support
  • No prior epothilone, capecitabine, or continuous-infusion fluorouracil
  • No other concurrent chemotherapy

Endocrine therapy

  • Prior hormonal therapy allowed
  • No concurrent hormonal therapy
  • Concurrent hormone replacement therapy allowed

Radiotherapy

  • At least 3 weeks since prior radiotherapy
  • No prior radiotherapy to more than 25% of the bone marrow
  • No concurrent therapeutic radiotherapy

Surgery

  • Not specified

Other

  • At least 3 weeks since prior investigational cytotoxic agents
  • No concurrent warfarin for therapeutic anticoagulation

    • Low-dose warfarin allowed for implanted ports or indwelling catheters
  • No other concurrent experimental anticancer medications
  • No other concurrent antitumor therapy
  • Concurrent bisphosphonates for palliation of bone metastases allowed if initiated before study

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Studienstuhl: Linnea Chap, MD, Jonsson Comprehensive Cancer Center

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. September 2002

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

12. November 2002

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Januar 2003

Zuerst gepostet (Schätzen)

27. Januar 2003

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

30. Januar 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

27. Januar 2017

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • BMS-CA163-031
  • UCLA-0206011
  • CDR0000258052 (Registrierungskennung: PDQ (Physician Data Query))
  • NCI-G02-2120

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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