Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Lonafarnib, Trastuzumab, and Paclitaxel in Treating Patients With HER2/Neu-Overexpressing Stage IIIB, Stage IIIC, or Stage IV Breast Cancer

Phase I Study of Lonafarnib (SCH66336) in Combination With Herceptin Plus Paclitaxel in HER 2 NEU Overexpressing Breast Cancer

RATIONALE: Drugs used in chemotherapy, such as paclitaxel, work in different ways to stop tumor cells from dividing so they stop growing or die. Lonafarnib may stop the growth of tumor cells by blocking the enzymes necessary for their growth. Monoclonal antibodies, such as trastuzumab, can locate tumor cells and either kill them or deliver tumor-killing substances to them without harming normal cells. Combining lonafarnib and trastuzumab with paclitaxel may kill more tumor cells.

PURPOSE: This phase I trial is studying the side effects and best dose of lonafarnib when given together with trastuzumab and paclitaxel in treating patients with HER2/neu-overexpressing stage IIIB, stage IIIC, or stage IV breast cancer.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

OBJECTIVES:

Primary

  • Determine the maximum tolerated dose and recommended phase II dose of lonafarnib in combination with trastuzumab (Herceptin®) and paclitaxel in patients with HER2/neu-overexpressing stage IIIB, IIIC, or IV breast cancer.
  • Determine the qualitative and quantitative toxicity of this regimen in these patients.

Secondary

  • Determine the pharmacokinetic profiles of these drugs in these patients.
  • Correlate the pharmacodynamics with the pharmacokinetics of this regimen in these patients.
  • Correlate the pharmacokinetics and pharmacodynamics of this regimen with observed toxicity in these patients.
  • Determine the response to this regimen in patients with measurable disease.

OUTLINE: This is a nonrandomized, open-label, multicenter, dose-escalation study of lonafarnib.

  • Course 1: Patients receive a loading dose of trastuzumab (Herceptin®) IV over 90 minutes on day 1 and over 30 minutes on days 8 and 15. Patients also receive paclitaxel IV over 3 hours on day 1.
  • Course 2: Patients receive trastuzumab IV over 30 minutes on days 1, 8, and 15 and paclitaxel IV over 3 hours on day 2. Patients also receive oral lonafarnib twice daily on days 3-21.
  • Course 3 and all subsequent courses: Patients receive oral lonafarnib twice daily on days 1-21; trastuzumab IV over 30 minutes on days 1, 8, and 15; and paclitaxel IV over 3 hours on day 1.

Courses repeat every 21 days in the absence of disease progression or unacceptable toxicity.

Cohorts of 3-6 patients receive escalating doses of lonafarnib until the maximum tolerated dose (MTD) is determined. The MTD is defined as the dose preceding that at which 2 of 3 or 2 of 6 patients experience dose-limiting toxicity.

Patients are followed every 8 weeks until disease progression.

PROJECTED ACCRUAL: A total of 3-36 patients will be accrued for this study.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

23

Phase

  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Brussels, Belgien, 1000
        • Institut Jules Bordet
      • Paris, Frankreich, 75248
        • Institut Curie Hopital
      • Amsterdam, Niederlande, 1066 CX
        • Netherlands Cancer Institute - Antoni van Leeuwenhoek Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

DISEASE CHARACTERISTICS:

  • Histologically or cytologically confirmed breast cancer

    • Stage IIIB, IIIC, or IV
  • HER2/neu overexpression

    • 3+ by immunohistochemistry

      • 2+ allowed if positive fluorescent in situ hybridization
  • Disease meets the following treatment criteria:

    • Paclitaxel/trastuzumab (Herceptin®) may be appropriate therapy
    • Anthracycline therapy is not a suitable approach
  • No clinical signs of CNS involvement
  • Hormone receptor status:

    • Not specified

PATIENT CHARACTERISTICS:

Age

  • 18 and over

Sex

  • Male or female

Menopausal status

  • Not specified

Performance status

  • ECOG 0-2 OR
  • WHO 0-2

Life expectancy

  • Not specified

Hematopoietic

  • Neutrophil count at least 1,500/mm^3
  • Platelet count at least 100,000/mm^3
  • Hemoglobin at least 10.0 g/dL (6.2 mmol/L)

Hepatic

  • Bilirubin no greater than 1.5 times upper limit of normal (ULN)
  • Alkaline phosphatase less than 2.5 times ULN (5 times ULN if liver metastases are present)
  • AST and ALT less than 2.5 times ULN (5 times ULN if liver metastases are present)

Renal

  • Creatinine clearance at least 40 mL/min

Cardiovascular

  • Cardiac ejection fraction normal by MUGA
  • QTc interval no greater than 440 msec
  • No cardiac dysfunction

Other

  • Not pregnant or nursing
  • Negative pregnancy test
  • Fertile patients must use effective contraception during and for up to 3 months after study participation
  • No concurrent severe/unstable systemic disease
  • No infection
  • No circumstances that would preclude study participation (e.g., alcoholism or substance abuse)
  • No psychological, familial, sociological, or geographical condition that would preclude study compliance and follow-up

PRIOR CONCURRENT THERAPY:

Biologic therapy

  • More than 1 year since prior trastuzumab
  • No concurrent prophylactic growth factors

Chemotherapy

  • More than 1 year since prior paclitaxel
  • More than 4 weeks since other prior chemotherapy

Endocrine therapy

  • More than 1 day since prior hormonal therapy
  • More than 2 days since prior high-dose chronic steroids
  • More than 2 days since prior ethinyl estradiol
  • No concurrent high-dose chronic steroids
  • No concurrent ethinyl estradiol

Radiotherapy

  • More than 4 weeks since prior radiotherapy

Surgery

  • Not specified

Other

  • More than 2 days since prior administration of and no concurrent CYP3A4 inducers or inhibitors, including any of the following:

    • Gestodene
    • Itraconazole
    • Ketoconazole
    • Cimetidine
    • Erythromycin
    • Carbamazepine
    • Phenobarbital
    • Phenytoin
    • Rifampin
    • Sulfinpyrazone
  • No concurrent grapefruit juice
  • No other concurrent anticancer agents
  • No other concurrent investigational therapy

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Dose-limiting toxicity and maximum tolerated dose as measured by CTC v 2.0

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Translational research
Klinisches Ansprechen gemäß RECIST-Kriterien
Pharmacokinetics (PK) and pharmacodynamics (PD)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Jan H. M. Schellens, MD, PhD, The Netherlands Cancer Institute

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2003

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. November 2007

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

10. September 2003

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. September 2003

Zuerst gepostet (Schätzen)

11. September 2003

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

12. September 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

11. September 2012

Zuletzt verifiziert

1. September 2012

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Brustkrebs

Klinische Studien zur Pharmakologische Studie

3
Abonnieren