- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00086320
A Study of Effectiveness and Safety of Paliperidone Extended-release (ER) Tablets in the Prevention of Recurrence in Adult Patients With Schizophrenia.
6. Juni 2011 aktualisiert von: Johnson & Johnson Pharmaceutical Research & Development, L.L.C.
A Randomized, Double-blind, Placebo-controlled, Parallel-group Study With an Open-label Extension Evaluating Paliperidone Extended Release Tablets in the Prevention of Recurrence in Subjects With Schizophrenia
The purpose of this study is to determine the efficacy (effectiveness) and safety of paliperidone ER compared with placebo in the prevention of recurrence of symptoms of schizophrenia.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Paliperidone ER is currently being investigated as treatment for the acute symptoms of schizophrenia and also as maintenance treatment.
This trial is designed to evaluate efficacy and safety of paliperidone ER in prevention of recurrence of psychotic symptoms in patients with schizophrenia.
This trial is a randomized (patients will be assigned to different treatment groups based solely on chance), double-blind (neither the patient nor the physician will know if placebo or drug is being given and at what dose), placebo-controlled, parallel-group, multicenter study consisting of 5 phases: a screening phase of up to 5 days; a 8-week open-label run-in phase, during which all patients will be treated with open-label, flexibly dosed paliperidone ER (3 to 15 mg) orally once daily to identify a dose that will achieve control of their acute psychotic symptoms (only patients who maintain a stable dosage regimen and have a total Positive and Negative Syndrome Scale [PANSS] score </=70; Clinical Global Impression Scale - Severity [CGI-S] </=4; and scores of </=4 for PANSS items for delusions, conceptual disorganization, hallucinatory behavior, suspiciousness/persecution, hostility, and uncooperativeness during the last 2 weeks of the run-in phase will be eligible to continue in the stabilization phase); a 6-week open-label stabilization phase, patients who maintain control of their acute psychotic symptoms at the paliperidone ER dosage identified during the run-in phase and meet the total PANSS score, CGI-S, and PANSS items scores throughout the stabilization phase will be randomized to receive either flexibly dosed paliperidone ER, starting at the dose maintained during the stabilization phase of the study, or placebo; a double-blind treatment phase of variable duration, during which patients will be followed until they meet either defined criteria for recurrence or the study ends; a 52-week open-label extension phase for patients who experience a recurrence event during the double-blind phase of the study, or who remain recurrence free for the entire double-blind phase of the study.
Efficacy will be assessed using the PANSS and CGI-S scores that will be collected every week, every 2 weeks, or every 4 weeks throughout.
Safety assessments include the incidence of adverse events throughout the study; measurement of vital signs (orthostatic pulse rate, orthostatic blood pressure, and temperature); and clinical laboratory tests.
In the run-in, double-blind, and open-label extension phases of the study, paliperidone ER or matching placebo will be flexibly dosed in the range 3 to 15 mg orally once a day (3, 6, 9, 12, or 15 mg/day).
The dosage in the stabilization phase will be fixed throughout at the dosage that achieved symptom control in the run-in phase.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
111
Phase
- Phase 3
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- DSM-IV diagnosis of schizophrenia at least 1 year before screening
- experiencing an acute schizophrenic episode with a total PANSS score between 70 and 120
- agree to be hospitalized for a minimum of 14 days at the start of the study
- capable of administering study medication themselves or have assistance with study medication administration consistently available throughout the study
- resided at the same address continuously for at least 30 days prior to screening
- able and willing to fill out self administered questionnaires
- washout of antiparkinsonian medications, beta-blockers
- antiepileptics, lithium 3 days prior to the start of the run-in phase
Exclusion Criteria:
- DSM-IV Axis I diagnosis other than schizophrenia
- DSM-IV diagnosis of substance dependence within 6 months prior to screening (nicotine and caffeine dependence are not exclusionary)
- preexisting severe gastrointestinal narrowing (pathologic or iatrogenic)
- injection of a depot antipsychotic within 120 days before screening, or use of paliperidone palmitate within 10 months before screening
- previous history of lack of response to risperidone when acutely psychotic
- history of neuroleptic malignant syndrome
- significant risk of suicidal or violent behavior
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Doppelt
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
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Time to recurrence, defined as the time between randomization to treatment in the double-blind period and the first documentation of a recurrence.
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
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Change in PANSS total and subscale scores from randomization to each visit and to the end of the study. Change from baseline in CGI-S at each assessment time point and at endpoint. Incidence of adverse events throughout study.
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Mathews M, Gopal S, Singh A, Nuamah I, Pungor K, Tan W, Soares B, Kim E, Savitz AJ. Comparison of Relapse Prevention with 3 Different Paliperidone Formulations in Patients with Schizophrenia Continuing versus Discontinuing Active Antipsychotic Treatment: A Post-Hoc Analysis of 3 Similarly Designed Randomized Studies. Neuropsychiatr Dis Treat. 2020 Jun 19;16:1533-1542. doi: 10.2147/NDT.S221242. eCollection 2020.
- Weiden PJ, Kim E, Bermak J, Turkoz I, Gopal S, Berwaerts J. Does Half-Life Matter After Antipsychotic Discontinuation? A Relapse Comparison in Schizophrenia With 3 Different Formulations of Paliperidone. J Clin Psychiatry. 2017 Jul;78(7):e813-e820. doi: 10.4088/JCP.16m11308.
- Kramer M, Simpson G, Maciulis V, Kushner S, Vijapurkar U, Lim P, Eerdekens M. Paliperidone extended-release tablets for prevention of symptom recurrence in patients with schizophrenia: a randomized, double-blind, placebo-controlled study. J Clin Psychopharmacol. 2007 Feb;27(1):6-14. doi: 10.1097/JCP.0b013e31802dda4a. Erratum In: J Clin Psychopharmacol. 2007 Jun;27(3):258.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. März 2004
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. August 2005
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
30. Juni 2004
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
30. Juni 2004
Zuerst gepostet (Schätzen)
1. Juli 2004
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
8. Juni 2011
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
6. Juni 2011
Zuletzt verifiziert
1. April 2010
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Psychische Störungen
- Pathologische Prozesse
- Krankheitsattribute
- Schizophrenie-Spektrum und andere psychotische Störungen
- Schizophrenie
- Wiederauftreten
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Neurotransmitter-Agenten
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Depressiva des zentralen Nervensystems
- Antipsychotische Mittel
- Beruhigende Agenten
- Psychopharmaka
- Serotonin-Agenten
- Dopamin-Agenten
- Serotonin-5-HT2-Rezeptorantagonisten
- Serotonin-Antagonisten
- Dopamin-D2-Rezeptor-Antagonisten
- Dopamin-Antagonisten
- Paliperidonpalmitat
Andere Studien-ID-Nummern
- CR004384
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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