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Exhaled Nitric Oxide Levels in Infants and Young Children Infected With RSV or Other Viral Infections

12. März 2020 aktualisiert von: NYU Langone Health

A Prospective Study Measuring Exhaled Nitric Oxide Levels in Infants and Young Children Admitted to the Hospital for Respiratory Syncytial Virus (RSV) or Other Viral Lower Respiratory Tract Infections

The fraction of exhaled nitric oxide (FeNO) in expired air is a reliable measure of airway inflammation and has been used as a marker in asthma and other respiratory illnesses such as primary ciliary dyskinesia, bronchopulmonary dysplasia (BPD), liver cirrhosis, chronic obstructive pulmonary disease (COPD), cystic fibrosis (CF). Although, some exquisite bench research experiments have demonstrated stimulation of nitric oxide production in respiratory epithelial cells infected with RSV, there is a paucity of clinical data regarding levels of feNO in viral respiratory illness and specifically RSV.

The investigators conducted a pilot study from the fall of 2007 until October of 2009, looking at FeNO levels in RSV infected patients and compared it to non-RSV viral infections. The investigators recruited a total of 28 RSV positive and 1 RSV negative subjects, as well as 4 control subjects. The investigators found FeNO values not statistically significant between the study group (the two-tailed p=0.09, considered not quite significant), but there was a trend of higher FeNO values in the non-RSV group when compared to the RSV group. A larger sample may detect a statistically significance between these 2 groups.

Objectives:

i. To determine if the fraction of exhaled nitric oxide (feNO) is elevated in hospitalized pediatric patients with viral lower respiratory illness when compared with normal subjects without respiratory symptoms.

ii. To determine if there is a difference in feNO level between RSV and non-RSV infection in hospitalized pediatric patients with viral lower respiratory illness.

Method of feNO measurement utilized the offline options for preschool children & infants appropriate for age as described in the 2005 Joint Statement of the American Thoracic Society & the European Respiratory Society when discussing tidal breathing techniques with uncontrolled flow rate.

The investigators plan that our sample sizes for the RSV+ and control groups will be, by design, three times as large as the RSV- group. In order to achieve 80% power, the investigators will then require 45 control and 45 RSV+ patients, and 15 RSV- patients

Studienübersicht

Status

Zurückgezogen

Studientyp

Beobachtungs

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • New York
      • Mineola, New York, Vereinigte Staaten, 11501
        • Winthrop University Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

Nicht älter als 4 Jahre (Kind)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Children admitted to Winthrop University Hospital with lower respiratory tract viral illness, bronchiolitis or pneumonia.

The control group will include children in the same age range without respiratory conditions and who are well enough to perform the test from the out patient setting

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Consecutive children admitted to WUH with a diagnosis of bronchiolitis, viral pneumonia or other significant respiratory viral infection
  • The control group will include patient within the same age range as the study group who comes to the pediatric office for a well child visit and has none of the exclusion criteria listed below

Exclusion Criteria:

  • Subjects who do not meet the diagnosis for bronchiolitis, viral pneumonia or other significant respiratory viral infection; all patients with underlying diagnosis of asthma/RAD, recurrent wheezing, "recurrent bronchiolitis", allergic rhinitis, atopy, any chronic lung disease, hypertension, heart failure, kidney failure receiving or not dialysis, pulmonary hypertension, primary ciliary dyskinesia, bronchiectasis, alveolitis, lung transplant rejection, pulmonary sarcoidosis, chronic cough (i.e. greater four weeks), systemic sclerosis, hypersensitivity, cystic fibrosis, HIV, sickle cell anemia, cardiac pulmonary bypass, liver cirrhosis, alpha-1 anti-trypsin disease and interstitial lung.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Fallkontrolle
  • Zeitperspektiven: Interessent

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
RSV positive subjects
Subjects admitted to Winthrop University Hospital with lower viral respiratory infection and RSV positive status by DFA and/or Viral culture
RSV negative subjects
Subjects admitted to Winthrop University Hospital with a lower viral respiratory infection and RSV status negative by DFA and viral culture. these subjects may be positive for other viruses detected by DFA or viral culture (Adenovirus, Influenza A or B, Metapneumovirus or parainfluenza) or not
Control group
Children in the same age range without respiratory conditions and who are well enough to perform the test from the out patient setting

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
To determine if the fraction of exhaled nitric oxide (feNO) is elevated in hospitalized pediatric patients with viral lower respiratory illness when compared with normal subjects without respiratory symptoms
Zeitfenster: 1 year
1 year
To determine if there is a difference in feNO level between RSV and non-RSV infection in hospitalized pediatric patients with viral lower respiratory illness
Zeitfenster: 1 year
1 year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Maria L Quintos-Alagheband, MD, Winthrop University Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2011

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2011

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

18. März 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

1. April 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

2. April 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

16. März 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

12. März 2020

Zuletzt verifiziert

1. März 2020

Mehr Informationen

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