Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Ridaforolimus With Cetuximab: Adv Non-Small Cell Lung, Colorectal, Head & Neck Cancer

29. Januar 2021 aktualisiert von: Angela Taber MD

BrUOG- Phase 1-233: A Phase I Study of Ridaforolimus With Cetuximab for Patients With Advanced Head and Neck Cancer, Non-Small Cell Lung Cancer and Colon Cancer

The main purpose of this study is to evaluate the best dose, safety and side effects of ridaforolimus when given with cetuximab for patients with head and neck, lung and colon cancer that has progressed after initial therapy. A second purpose of this study is to gain preliminary information on whether the combination of ridaforolimus and cetuximab is helpful in treating patients with advanced head and neck cancer

Studienübersicht

Status

Beendet

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Patients with advanced NSCLC, colorectal cancer, and head and neck cancer that progressed after at least 1 prior regimen for metastatic disease were eligible. Wild-type K-ras was required in colon cancer. All patients received cetuximab 400 mg/m2 week 1 followed by 250 mg/m2/week. Four dose levels of ridaforolimus were planned: 10mg, 20mg, 30mg, and 40mg daily, 5 days each week, on a 28-day cycle.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

12

Phase

  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Rhode Island
      • Pawtucket, Rhode Island, Vereinigte Staaten, 02860
        • Memorial Hospital of Rhode Island
      • Providence, Rhode Island, Vereinigte Staaten, 02906
        • The Miriam Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria

  • Histologically or cytologically advanced head and neck cancer, NSCLC or colorectal cancer (wild-type KRAS) in whom there is no curable option and have progressed after at least one regimen for advanced disease. Once the final dose level has been determined, only patients with advanced lung cancer who fail at least one line of chemotherapy will be eligible to be accrued to the 13 patient expanded cohort. *** As of July 7, 2011 the final dosing level has been determined and the next cohort of patients with advanced lung cancer will be enrolled**
  • Patient has measurable disease by protocol-specific RECIST criteria.
  • A minimum of 4 weeks has elapsed between prior chemotherapy and day 1 of study treatment.
  • A minimum of 14 days has elapsed since prior kinase inhibitor therapy or radiotherapy, and a minimum of 4 weeks has elapsed since prior bevacizumab.
  • No prior exposure to an mTOR inhibitor. Prior cetuximab exposure is allowed.
  • ECOG performance status 0-1
  • Required initial lab values: Hemoglobin ≥9.0 g/dL, absolute neutrophil count ≥1,500/mm3, platelet count ≥100,000/mm3, total bilirubin ≤1.5 times the upper limit of normal, AST or ALT <3 times the upper limit of normal, serum albumin ≥2.5 g/dL, serum cholesterol ≤350 mg/dL, triglycerides ≤400 mg/dL, creatinine <1.5 times the upper limit of normal, or a calculated creatinine clearance ≥50 ml/min.
  • Age ≥18 years
  • Those of child-bearing potential must agree to use of effective method of contraception
  • Patients must have the ability to understand and give written informed consent

Exclusion criteria:

  • Patient is known to have active brain metastases. Patients with previously treated brain metastases that are stable for >3months are eligible if a current brain MRI (within 28 days of day 1 of study treatment) shows no edema or evidence of progression compared to a prior study at least 3 months ago.
  • Patient is currently participating or has participated in a study with an investigational anticancer treatment or device within 30 days or 5 half lives of the investigational compound (whichever is greater) of initial dosing with study drug.
  • Patient has previously received rapamycin or rapamycin analogs, including ridaforolimus, everolimus, or temsirolimus.
  • Patient is receiving corticosteroids administered at doses greater than those used for normal replacement therapy.
  • Patient has a history of prior invasive malignancy except for basal cell carcinoma of the skin within the past two years or who is deemed at low risk for recurrence by his treating physician.
  • Patient has known severe hypersensitivity to macrolide antibiotics (ie: clarithromycin, erythromycin, or azythromycin).
  • Patient has NYHA Class III or IV congestive heart failure or any other significant history of cardiac disease including: myocardial infarction within the last 6 months; ventricular arrhythmia or acute congestive heart failure within the last 3 months; uncontrolled angina or uncontrolled hypertension.
  • Patient is known to be HIV positive or has a known history of Hepatitis B or C.
  • Patient has a psychiatric disorder that would interfere with cooperation with the requirements of the trial, is a regular user of illicit drugs (including "recreational use"), or has a recent history (within the last year) of drug or alcohol dependence.
  • Patient is pregnant or breastfeeding, or expecting to conceive within the projected duration of the study.
  • Patient has an active infection requiring intravenous antibiotics.
  • Patient has a requirement for concurrent treatment with medications that are strong inducers or inhibitors of cytochrome P450 (CYP3A) (see Appendix). Patients should discontinue these medications for at least 2 weeks prior to the first dose of ridaforolimus. Concomitant medications that are metabolized by CYP3A are allowed (e.g., simvastatin or atorvastatin)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Ridaforolimus
Ridaforolimus: 20mg Daily, 5 days each week, on a 28 day cycle until progression
Ridaforolimus 20 Daily, 5 days each week, (Mon-Fri) on a 28 day cycle
Andere Namen:
  • deforolimus

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Determine Maximum Tolerated Dose (MTD) of Ridaforolimus With Given With Cetuximab
Zeitfenster: 1 year

the first testing will occur once the first 3 patients are enrolled and have received 1 cycle DLT's will be evaluated- if everything is ok then the next level of medication will begin

Weekly Ridaforolimus Dose Level 1 20 mg/day Dose Level 2 30 mg/day Dose Level 3 40 mg/day

1 year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Check the Tolerability, and Maximum Tolerated Dose (MTD) of Several Dosing Schedules of Oral Ridaforolimus.
Zeitfenster: 1 year
the first testing will occur once the first 3 patients are enrolled and have received 1 cycle DLT's will be evaluated- if everything is ok then the next level of medication will begin
1 year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: Angela Plette, MD, Lifespan

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. September 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. April 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

29. September 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

29. September 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

30. September 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

16. Februar 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

29. Januar 2021

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2021

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Nicht-kleinzelligem Lungenkrebs

Klinische Studien zur Ridaforolimus

3
Abonnieren