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Neoadjuvant FDR GX in Locally Advanced Pancreatic Cancer

5. Dezember 2011 aktualisiert von: JLee, Asan Medical Center

Phase II Study of Fixed Dose Rate Gemcitabine Plus Capecitabine in Locally Advanced Pancreatic Cancer

The rationale for phase II trial of neoadjuvant fixed dose rate gemcitabine plus capecitabine for patients with LAPC includes the following: First, obtaining a sufficient tumor down-staging to procure R0/R1 resection, reported to be one of the most significant prognostic factors for survival; second, providing an observation period to exclude from surgery those patients with rapidly progressive disease there by to help select patients for surgery who have the greatest likelihood of a favorable postoperative outcome; third, eliminating micrometastatic disease, that is likely present in most patients, earlier than adjuvant setting and preventing post-surgical growth spurts; fourth, adjuvant therapy given in the neoadjuvant setting is better tolerated, as the patient has not recently undergone a major operation; and the last, the lack of widely accepted optimal preoperative or palliative approach in patients with LAPC, the majority of whom may not be operated on.

The primary goal is to determine the R0 resection rate of the neoadjuvant fixed dose rate (FDR) gemcitabine-capecitabine combination chemotherapy in patients with borderline resectable or unresectable locally advanced pancreatic adenocarcinoma.

The secondary goals are to assess progression-free survival (PFS) and OS (overall survival) in these patients and to assess adverse events of these neoadjuvant treatments.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

43

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Histologically or cytologically documented pancreatic adenocarcinoma
  • Clinical T3 or T4 tumor according to AJCC staging system
  • Tumors considered as borderline resectable or unresectable disease assessed by multidisciplinary team including pancreatic surgeon, gastroenterologist specializing in pancreas, medical oncologist, and radiation oncologist
  • Age 18 years or older
  • ECOG performance status 2 or less
  • Adequate organ function

    • Adequate bone marrow function (WBCs> 3,500/µL, absolute neutrophil count [ANC]> 1,500/µL, hemoglobin > 9.0 g/dL, and platelets > 100,000/µL)
    • Adequate kidney function (creatinine < 1.5 mg/dL)
    • Adequate liver function (bilirubin < 1.5 mg/dL [<2.5 mg/dL for patients with obstructive jaundice due to pancreatic cancer with adequate decompression], transaminases levels < 3 times the upper normal limit)
  • Patients must not have psychological, familial, sociological or geographical conditions which do not permit medical follow-up and compliance with this study
  • Women of childbearing potential must have a negative pregnancy test on admission. Post-menopausal women must have been amenorrheic for at least 12 months to be considered of non-childbearing potential. Men and women of reproductive potential must have agreed to use an effective method of contraception while on treatment and for 6 months after study treatment
  • The patient must be able to understand the study and has given written informed consent to participate in the study

Exclusion Criteria:

  • Other tumor type than adenocarcinoma
  • Evidence of gastrointestinal bleeding or obstruction
  • Presence of the clinically relevant ascites or distant metastases
  • Past or concurrent history of malignant neoplasm, except for curatively treated non-melanoma skin cancer or in situ carcinoma of the cervix uteri
  • Pregnant or lactating women, women of childbearing potential not employing adequate contraception
  • Hypersensitivity to any of the study drugs or ingredients
  • Other serious illness or medical conditions

    • Unstable cardiac disease despite treatment, myocardial infarction within 6 months prior to study entry
    • History of significant neurologic or psychiatric disorders including dementia or seizures
    • Active uncontrolled infection
    • Pre-existing clinically significant diarrhea
    • Active peptic ulcer
    • Severe hypercalcemia of 12 mg/dL uncontrolled with bisphosphonates
    • Active disseminated intravascular coagulation
    • Other serious underlying medical conditions which could impair the ability of the patient to participate in the study
  • Concomitant or administration of any other experimental drug under investigation within 3 weeks before the study
  • Concomitant chemotherapy, hormonal therapy, or immunotherapy

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: FDR_GX
Fixed dose rate gemcitabine plus capecitabine every 3 weeks for 3-9 cycles
Gemcitabine 1,250 mg/m2 mixed with 0.9% saline 500 ml i.v. for 10 mg/m2/min on D1 and D8 Capecitabine 950 mg/m2 b.i.d. po from D1 to D14 every 21 days
Andere Namen:
  • Neoadjuvante Chemotherapie
  • GemCap

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
R0 resection rate
Zeitfenster: 6 months
Microscopic complete resection rate after neoadjuvant chemotherapy
6 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Adverse events associated with neoadjuvant chemotherapy
Zeitfenster: 6 months
NCI CTCAE v.3.0 based AEs
6 months
Overall survival
Zeitfenster: 2 years
Overall survival after enrollment
2 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Jae-Lyun Lee, MD, PhD, Asan Medical Center

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2006

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2010

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2011

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

29. Dezember 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

29. Dezember 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

30. Dezember 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

6. Dezember 2011

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. Dezember 2011

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2011

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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