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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01682213
Adjuvant Dabrafenib (GSK2118436) in Patients With Surgically Resected AJCC Stage IIIC Melanoma Characterized by a BRAFV600E/K Mutation
8. Mai 2020 aktualisiert von: Memorial Sloan Kettering Cancer Center
A Phase 2 Trial of Adjuvant Dabrafenib (GSK2118436) in Patients With Surgically Resected AJCC Stage IIIC Melanoma Characterized by a BRAFV600E/K Mutation
In this study, the investigator's want to find out if dabrafenib can stop stage IIIC melanoma from coming back after surgery.
Studienübersicht
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
23
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
New York
-
New York, New York, Vereinigte Staaten, 10065
- Memorial Sloan Kettering Cancer Center
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
16 Jahre und älter (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- AJCC (2009) stage IIIC cutaneous melanoma rendered free of disease by surgical resection no greater than 90 days prior study enrollment. Patients with unknown primaries will be eligible for this trial. Patients with a history of resected stage I or II cutaneous melanoma who subsequently have their first disease recurrence meeting the criteria for stage IIIC disease will also be eligible for this trial.
- Patients must have clear margins after wide local excision. Patients with nodes that are palpable or detectable on radiologic imaging must have an adequate lymphadenectomy.
- Patients must be adequately recovered from surgery, radiation therapy, or any surgical complications prior to enrollment. In general, this means patients will be off antibiotics from wound infections and drains removed. However, if necessary, patients can be treated with a drain in place at the discretion of the PI if the 90 days window is about to expire.
- Histologic proof of melanoma reviewed and confirmed by MSKCC.
- A documented BRAFV600E or BRAFV600K mutation by genotyping or IHC [35]performed by a CLIA certified laboratory.
- Age ≥ 16 years old
- ECOG performance status = 0 or Karnofsky Performance Status equivalent
- The ability to swallow pills.
- Patients must have adequate organ and marrow function as defined below:
Absolute neutrophil count ≥1.5 K/mcL Platelets ≥ 100 K/mcL Hemoglobin ≥ 9.0 g/dL Total bilirubin ≤ 1.5 X institutional upper limit of normal (ULN)
≤ 3.0 X institutional ULN if the patient has Gilbert's Syndrome AST (SGOT) and ALT (SGPT) ≤ 2.5 X institutional ULN Creatinine ≤ 1.5 X institutional ULN or creatinine clearance (calculated or measured) > 60 ml/min
- Women with child bearing potential and men with reproductive potential must be willing to practice acceptable methods of contraception.
Exclusion Criteria:
- Patients with a history of stage III melanoma (any primary melanoma with locoregional nodal/subcutaneous disease) treated with surgical resection who subsequently have disease recurrence meeting the criteria for stage IIIC disease.
- Prior therapy with ipilimumab, other BRAF inhibitors, or MEK inhibitors.
- Concurrent adjuvant immunotherapy, chemotherapy, or radiotherapy.
- Current use of a prohibited medication while on dabrafenib
- Presence of active gastrointestinal disease or other condition that will interfere significantly with the absorption of drugs.
- A history of known glucose-6-phosphate dehydrogenase (G6PD) deficiency.
- Pregnant women and lactating women.
- A concurrent second malignancy even if it does not require active therapy. Patients with indolent B-cell malignancies will not be eligible. Prior malignancy will be allowed as long as the patient is known to be free of disease for at least 3 years.
- Uncontrolled intercurrent illness including, but not limited to, ongoing or active infection, symptomatic congestive heart failure, unstable angina pectoris, cardiac arrhythmia, or psychiatric illness/social situations that would limit compliance with study requirements.
- QTc interval > 500 msec unless a bundle branch block is also present.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: dabrafenib
This is a single institution phase II trial assessing the efficacy of adjuvant dabrafenib (GSK2118436) in patients with surgically resected AJCC stage IIIC melanoma characterized by a BRAFV600E/K mutation.
|
Following definitive surgical resection, eligible patients will receive dabrafenib at 150 mg twice a day by mouth for 4 cycles (± 5 days).
One cycle is 28 days.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Percentage of Participants With Relapse Free Survival
Zeitfenster: 24 months
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Relapse free survival is defined as the time from surgical resection to the first recurrence or death as assessed by physical examination and radiographic evaluation.
All recurrences will be confirmed by biopsy and histologic evaluation.
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24 months
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Overall Survival
Zeitfenster: 2 years
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Overall survival is defined as the time from surgical resection to death or last follow-up.
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2 years
|
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Number of Participants With Adverse Events
Zeitfenster: 1 year
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Toxicity will be graded by the NCI Common Toxicity Criteria (CTC) version 4.0 with each cycle of adjuvant dabrafenib.
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1 year
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Nützliche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. September 2012
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Mai 2019
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Mai 2019
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
6. September 2012
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
6. September 2012
Zuerst gepostet (Schätzen)
10. September 2012
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
26. Mai 2020
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
8. Mai 2020
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2019
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen
- Neuroektodermale Tumoren
- Neoplasmen, Keimzelle und Embryonal
- Neubildungen, Nervengewebe
- Neuroendokrine Tumoren
- Nävi und Melanome
- Melanom
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Enzym-Inhibitoren
- Antineoplastische Mittel
- Proteinkinase-Inhibitoren
- Dabrafenib
Andere Studien-ID-Nummern
- 12-124
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