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Multi-Center Study Comparing Efficacy and Safety of Frequently Modified Insulin Therapy

25. Februar 2019 aktualisiert von: Hygieia Research LLC

Prospective, Open-Label, Randomized, Controlled, Multi-Center Study Comparing Efficacy and Safety of Frequently Modified Insulin Therapy Using Dosage Recommending Device

Hygieia Research seeks to conduct a prospective randomized clinical study involving adult subjects with uncontrolled Type-2 diabetes requiring insulin. The study seeks to demonstrate that the clinical application of the d-Nav will achieve metabolic control in a safe and effective manner.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The purpose of this study is to demonstrate that the use of d-Nav (d-Nav group) is superior to titration of insulin dosage relying on data from glucose meters with health care provider support (Control) in the management of insulin treated diabetes, by randomizing 200 insulin treated subjects with type 2 diabetes.

Primary Objective: To demonstrate a greater reduction in HbA1c at 6-months for d-Nav users compared to control patients in the primary cohort.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

181

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Minnesota
      • Minneapolis, Minnesota, Vereinigte Staaten, 55416-2699
        • Park Nicollet Institute / International Diabetes Center, Minneapolis, MN

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

21 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. 21 to 70 years of age
  2. If female, must be of non-childbearing potential or have a negative urine pregnancy test at screening and using adequate method of contraception throughout conduct of the study
  3. Clinical diagnosis of Type-2 diabetes for at least 1-year
  4. HbA1c 7.5% to 11% inclusive
  5. Total daily dose of insulin of 25 units or more (10 units if on Lantus® alone) using one of these insulin regimens:

    • Regimen 1 - a single injection of the long-acting insulin analog Lantus® (Glargine) per day (limited to a daily dose that is no more than 0.7 units per kg of body weight);
    • Regimen 2 - twice daily biphasic insulin (i.e., Humalog® Mix 75/25, NovoLog® Mix 70/30) or pre-mixed insulin (i.e., Humulin® 70/30, Novolin® 70/30);
    • Regimen 3 - a short-acting insulin analog (i.e., Humalog®-Lispro, NovoLog®-Aspart, Apidra®-Glulisine) before each meal and are treated with a single injection of the long-acting insulin analog Lantus® (Glargine) per day and do not utilize an insulin/carbohydrate ratio for calculating their short-acting insulin doses; or
    • Regimen 4 - with a short-acting insulin analog (i.e., Humalog®-Lispro, NovoLog®-Aspart, Apidra®-Glulisine) before each meal and a single injection of the long-acting insulin analog Lantus® (Glargine) per day and utilize an insulin/carbohydrate ratio for calculating their short-acting insulin doses.
  6. On same insulin regimen for the previous 3-months
  7. May be using other diabetes agents at a stable dose for the last 3-months
  8. Signed and dated informed consent document, which contains HIPAA waiver information informing about all of the aspects of the clinical study;
  9. Will regularly conduct Self-Monitored Blood Glucose. Prior to randomization must meet the following .

    Minimum number of tests required from all subjects:

    • Basal insulin subjects at least 4 fasting glucose readings/wk
    • Premixed insulin subjects at least 8 readings/wk
    • Basal-bolus insulin therapy subjects at least 16 total readings/wk
  10. Willing and able to comply with the scheduled clinical study activities and glucose testing:

    • Basal insulin subjects at least 5 fasting glucose readings/wk
    • Premixed insulin subjects at least 5 pre-breakfast and 5 pre-evening meal readings/wk
    • Basal-bolus insulin therapy subjects at least 20 total readings/wk which include 5 readings before each of the following time points: breakfast, lunch, evening meal and bedtime.

    Note: All subjects may be asked to test during the night if clinically indicated.

  11. Participant must have a primary care provider

Exclusion Criteria:

  1. History >2 episodes of severe hypoglycemia (see definition below) in the past year, or hypoglycemic unawareness when glucose levels are ≤ 50 mg/dl;
  2. Significant physical, psychological, or cognitive impairment that would prohibit adherence to the protocol at the discretion of the PI;
  3. Splitting Lantus and taking Lantus twice a day
  4. Severe cardiovascular disease including a history of congestive heart failure, unstable angina, myocardial infarction or stroke within the 6-months preceding enrollment;
  5. Active anemia w/ hematocrit ≤ 25% in women or 30% in men;
  6. Advanced kidney disease Stage 4 (eGFR < 30 ml/min) and above
  7. Active cancer or cancer in the past 2-years (except non-melanoma skin cancer)
  8. History of significant liver disease including cirrhosis or elevated liver enzymes (e.g., AST and ALT greater than 3 times the upper limit of normal values).
  9. BMI > 45 kg/m2
  10. Are pregnant, plan to become pregnant during the study period, or are breastfeeding.
  11. Have a BGMS that cannot be downloaded.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: d-Nav Device

d-Nav Device: daily use to provide insulin dosage updates weekly - or sooner when needed based on analyzes and evaluates the historical blood glucose patterns.

Insulin dosage is adjusted as required

Insulin dosage is adjusted as required
Aktiver Komparator: Blood Glucose Monitoring System

Patient's personal Over the Counter Blood Glucose Monitoring System (OTC BGMS) for daily glucose testing to determine insulin dosage needed.

Insulin dosage is adjusted as required

Insulin dosage is adjusted as required

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Reduction in HbA1C
Zeitfenster: 6 months
To demonstrate a greater reduction in HbA1c at 6-months for d-Nav users compared to control patients in the primary cohort.
6 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Comparison Percent Reduction HbA1c
Zeitfenster: 6 months
To determine the difference between the Control and d-Nav group in the percent of participants who achieve A1c < 7.0%, < 8.0%, and >9.0% at 6 months
6 months
Number of Glucose Readings <70 mg/dl
Zeitfenster: 3 and 6 months
To determine the difference between the Control and d-Nav group in the number of glucose readings <70 mg/dl (symptomatic or asymptomatic) utilizing the documented downloaded glucose values.
3 and 6 months
Change in Rate of Hypoglycemia
Zeitfenster: 6 months
To determine change (if any) in rate of hypoglycemia, during the study for d-Nav users in the secondary cohort
6 months
Comparison Percent Reduction HbA1c w/out Hypoglycemia
Zeitfenster: 6 months
To determine the difference between the Control and d-Nav group in the percent of participants who achieve A1c < 7.0%, < 8.0% without a severe hypoglycemia event at 6 months.
6 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Richard M Bergenstal, MD, Executive Director International Diabetes Center

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

30. Juni 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

30. Juni 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

9. April 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

20. April 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

23. April 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

27. Februar 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

25. Februar 2019

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • PD004-1
  • 5R42DK085974-03 (US NIH Stipendium/Vertrag)

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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Klinische Studien zur d-Nav

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