Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Fecal Microbiota Transplantation as a Therapeutic Strategy in the Progression of Chronic Kidney Disease

26. April 2020 aktualisiert von: Dr. Adrian Camacho-Ortiz, Hospital Universitario Dr. Jose E. Gonzalez

What the investigators want to achieve with the protocol is to identify the impact of intestinal microbiota transplantation on the progression of chronic kidney disease.

Hypothesis: Modification of intestinal microbioma of CKD patients by TMF decrease the progression of CKD Methodological design: Experimental, prospective, double-blind. Inclusion criteria: Being diagnosed with CKD and creatinine clearance less than 60 mL/minute secondary hypertension and/or diabetes and older than 18 years

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

What the investigators want to achieve with the protocol is to identify that impact has transplantation intestinal microbiota on the progression of chronic kidney disease

A.-Hypothesis: Modification of intestinal microbioma of CKD patients by TMF decrease the progression of CKD.

B.-Specific objectives: Evaluate whether decreases TMF markers of inflammation in patients with CKD after being treated with TMF, evaluate the behavior in CKD progression markers in patients undergoing TMF, evaluate the change in bowel microbioma CKD patients before and after undergoing TMF.

C.-Methodological design: Experimental, prospective, double-blind.

D.-Type of study: Controlled clinical trial

E.- Population in study:

  1. -Inclusion criteria: Being diagnosed with CKD and creatinine clearance less than 60 mL/minute secondary hypertension and/or diabetes, older than 18 years.
  2. - Exclusion Criteria: Malignancies whose last treatment has been less than 5 years, he is receiving antibiotics for any reason during the month prior to enrollment, having received probiotics in the last 3 months, it has been diagnosed with Clostridium difficile infection in the last year, it has been previously subjected to TMF , exacerbations of submitting ERC during the 3 months prior or present at the time of enrollment.
  3. -Criteria for elimination: Failure to comply in the structured patient monitoring, nondelivery of stool samples at set times, the patient decides to no longer participate in the study.

F.- Desing Description: After being selected and randomized patients who meet the criteria for inclusion and exclusion, they are assigned to a group to start treatment TMF (capsules intestinal microbiota frozen) or a group receive placebo capsules which shall consist of an excipient harmless to the body (capsules frozen saline), both will be developed in the service Infectología.

Both groups receive frozen for ingestion orally capsules (comprised of TMF or placebo according to the randomization) with a frequency of 15 capsules each 12hrs for 4 doses on days 1, 10 and 30 of the study. Each capsule must be ingested over a period no longer than 1 hour.

measurements characteristic factors of the progression of kidney disease day 0,10, 30, 60, 90, 120 and 180 be made consisting of:

  • Proteins in urine 24 hours
  • Creatinine clearance 24 hours
  • CBC
  • serum creatinine
  • Urea Nitrogen
  • Urea
  • Glucose
  • Uric acid
  • IS
  • venous gases

Blood samples were taken by puncture of peripheral vein by laboratory personnel to assess renal function, urine samples will be collected by the patient at home and transported to the laboratory, none of these samples will be used for genetic analysis , only samples of faeces they underwent genomic analysis, collection of stool samples will days 0, 5, 10 30, 90 and 180 (on 10, 30, 90 and 180 with a range of +/- 2 days).

adverse effects questionnaires on days 1, 5, 30 and 60 is performed and quality of life assessment on days 0, 10, 30, 90 and 180.

Monitoring will face on a weekly basis to register if they have submitted infections, adverse effects and whether changes have received treatment. Visits will be made in the epidemiology and the Regional Center for Kidney Diseases University Hospital

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

28

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Nuevo Leon
      • Monterrey, Nuevo Leon, Mexiko, 64460
        • Hospital Universitario José E. Gonzalez

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Be diagnosed with CKD and creatinine clearance less than 60 ml / minute secondary to hypertension and / or diabetes.
  • Age over 18 years

Exclusion Criteria:

  • Malignant neoplasms whose last treatment was less than 5 years
  • Having received antibiotics for any reason during the month prior to enrollment
  • Have received probiotics in the last 3 months
  • Have been diagnosed with Clostridium difficile infection in the last year
  • Have been previously submitted to TMF
  • Having presented ERC exacerbations during the 3 months prior or present at the time of enrollment

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Verdreifachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Faecal microbiota transplant
This group will receive frozen capsules to be ingested orally constituted of TMF with a frequency of 15 capsules every 12hrs for 4 doses on days 1, 10 and 30 of the study. Each capsule should be ingested in a period no longer than 1 hour.
Both groups will receive frozen capsules to be ingested orally (constituted of TMF or placebo according to the randomization) with a frequency of 15 capsules every 12hrs for 4 doses on days 1, 10 and 30 of the study. Each capsule should be ingested in a period no longer than 1 hour.
Placebo-Komparator: Placebo
This group will receive frozen capsules to be ingested orally placebo with a frequency of 15 capsules every 12hrs for 4 doses on days 1, 10 and 30 of the study. Each capsule should be ingested in a period no longer than 1 hour.
Both groups will receive frozen capsules to be ingested orally (constituted of TMF or placebo according to the randomization) with a frequency of 15 capsules every 12hrs for 4 doses on days 1, 10 and 30 of the study. Each capsule should be ingested in a period no longer than 1 hour.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Creatinine Clearance
Zeitfenster: 6 months
Arrest CKD progression
6 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
24-hour Urine Protein
Zeitfenster: 6 months
Arrest CKD progression
6 months
Serum Creatinine
Zeitfenster: 6 months
Arrest CKD progression
6 months
Hemoglobin
Zeitfenster: 6 months
Arrest CKD progression
6 months
Hematocrit
Zeitfenster: 6 months
Arrest CKD progression
6 months
Leukocytes
Zeitfenster: 6 months
Arrest CKD progression
6 months
Neutrophils
Zeitfenster: 6 months
Arrest CKD progression
6 months
Platelets
Zeitfenster: 6 months
Arrest CKD progression
6 months
Glucose
Zeitfenster: 6 months
Arrest CKD progression
6 months
Urea Nitrogen
Zeitfenster: 6 months
Arrest CKD progression
6 months
Uric Acid
Zeitfenster: 6 months
Arrest CKD progression
6 months
Albumin
Zeitfenster: 6 months
Arrest CKD progression
6 months
Reactive Protein C
Zeitfenster: 6 months
Arrest CKD progression
6 months
Chlorine
Zeitfenster: 6 months
Arrest CKD progression
6 months
Sodium
Zeitfenster: 6 months
Arrest CKD progression
6 months
Potassium
Zeitfenster: 6 months
Arrest CKD progression
6 months
Phosphorous
Zeitfenster: 6 months
Arrest CKD progression
6 months
pH Venous Gasometry
Zeitfenster: 6 months
Arrest CKD progression
6 months
CO2 pressure venous
Zeitfenster: 6 months
Arrest CKD progression
6 months
Venous Bicarbonate
Zeitfenster: 6 months
Arrest CKD progression
6 months
Base Excess
Zeitfenster: 6 months
Arrest CKD progression
6 months
Lactate
Zeitfenster: 6 months
Arrest CKD progression
6 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Adrian Camacho-Ortiz, PhD, Hospital Universitario "Dr. Jose Eleuterio Gonzalez, UANL

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

7. August 2018

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

7. November 2019

Studienabschluss (Tatsächlich)

21. April 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. April 2020

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

22. April 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

24. April 2020

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

28. April 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. April 2020

Zuletzt verifiziert

1. April 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Faecal microbiota transplant

Abonnieren