Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Exploring Lived Experiences of Families of Children With Spinal Muscular Atrophy(SMA) Type 1 Regarding Feeding and Communication

29. Mai 2026 aktualisiert von: Guy's and St Thomas' NHS Foundation Trust

Lived Experiences of Families of Children With Spinal Muscular Atrophy Type 1: A Qualitative Investigation Into Feeding and Communication

Spinal Muscular Atrophy Type 1 (SMA )Type 1 is a severe, early-onset neuromuscular condition that typically leads to profound weakness and impaired bulbar function-affecting swallowing, feeding, speech, and airway protection. Historically, bulbar decline contributed significantly to early morbidity and mortality.

The advent of disease-modifying therapies (DMTs) such as nusinersen, zolgensma and risdiplam (also known as Spinraza, Zolgensma, and Evrysdi) sinersinhas altered the clinical course of SMA Type 1, with emerging evidence of motor improvement and increased survival. However, the impact of these therapies on bulbar function remains poorly understood, and standardised tools for its assessment are lacking.

Qualitative research which uses interviews with parents and carers offers an opportunity to capture nuanced caregiver perspectives, identify meaningful functional outcomes, and explore daily lived experiences in a way quantitative tools currently cannot.

This study will investigate the lived experiences of families managing feeding and communication in children with SMA Type 1.

The research will also aim to

1 Identify emotional, social issues experienced by families and practical support needs related to feeding and communication.

2. Provide insights that can inform healthcare interventions and support

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Detaillierte Beschreibung

Methodology This study will adopt a qualitative phenomenological approach to gain in-depth insights into the experiences of families of children with SMA Type 1. It is anticipated that the study will interview 10-15 participants, the numbers will be determined by how many parents need to be interviewed to reach the point of saturation i.e. the point at which no new themes arise. The interviews will be aim to be inductive and discursive.

Prior to the interview parents will have received the information leaflet and consent form. A broad interview guide will be used to enable the interviewer to ensure all areas are covered within each interview, whilst providing flexibility to ensure all participant feedback is gathered. The interviews will be recorded digitally.

Participants The study will be advertised on the SMAUK website and their other social media platforms. Families will be invited to contact the CI if they are interested in taking part. Participants will be caregivers (parents, guardians) of children diagnosed with SMA Type 1.

The CI will then contact the potential participants and share the full information sheet and consent form. The participant will then complete and return the consent form and the PI will contact them to arrange a time for the interview. Interviews are expected to last approximately 60 minutes.

Data Collection The CI will carry out semi-structured interviews conducted via video conferencing, focusing on feeding and communication experiences. Interviews will be recorded, and questions will be based upon a broad interview guide to ensure all key areas are covered whilst being flexible to enable participants to share their experiences.

Data Analysis Recordings from interviews will be transcribed using Thematic Analysis (Braun and Clarke 2006)Thematic analysis software will be used to support the identification of recurring patterns and themes. Coding consistency will be checked by another researcher who will recode an anonymised random sample of the transcriptions.

Ethical Considerations: Informed consent will be obtained from all participants. The study will adhere to ethical guidelines to ensure confidentiality, voluntary participation, and sensitivity to emotional distress.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Geschätzt)

15

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Parent/carers of children with SMA1 who have had a disease modifying treatment

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Parents/guardians of children with a diagnosis of SMA1 who have received any one or more disease modifying therapies[CE7.1][BA7.2][AB7.3]
  • Participants need to be able to carry out interview in English In addition to parents, grandparents or other relatives with full parental responsibility will be included

Exclusion Criteria:

  • Parents/carers who require an interpreter will not be included within the study for reasons of time and cost and because parents may feel less able to be open and honest when communicating with the researcher through a third party.
  • Primary carer who is a foster carer or corporate parent (i.e. a looked after child) as they are not likely to have the same decision-making 'freedoms'.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Parents/guardians of children with a diagnosis of SMA1
Parents/guardians of children with a diagnosis of SMA1 who have received any one or more disease modifying therapies Participants need to be able to carry out interview in English In addition to parents, grandparents or other relatives with full parental responsibility will be included

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Qualitative themes describing caregiver experiences of feeding and communication in children with SMA Type 1.
Zeitfenster: From interview to completion of thematic analysis 2 weeks later
The primary outcome is the set of emergent qualitative themes describing caregiver experiences of feeding and communication in children with SMA Type 1. Data will be collected via a single semi-structured interview per participant (approximately one hour) conducted post-consent, and analysed using inductive thematic analysis (NVivo) following completion of data collection.
From interview to completion of thematic analysis 2 weeks later

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Broader issues
Zeitfenster: From interview to 2 weeks after when thematic analysis is completed

Social, emotional, and practical challenges related to feeding and communication.

Caregiver perceptions of bulbar function following disease-modifying therapies (DMTs).

Identification of perceived barriers and support systems impacting feeding and communication, assessed during the same single interview session and analysed thematically.

From interview to 2 weeks after when thematic analysis is completed

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

19. Juni 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. November 2026

Studienabschluss (Geschätzt)

1. November 2026

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

13. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

13. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

19. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

2. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

29. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Spinale Muskelatrophie 1

  • Fondazione I.R.C.C.S. Istituto Neurologico Carlo...
    Rekrutierung
    Depression | Arteriovenöse Fehlbildungen | Neuropathischer Schmerz | Moyamoya-Krankheit | Subarachnoidalblutung | Tremor | Trigeminusneuralgie | Aneurysmen | Hydrozephalus | Zwangsstörung | Spastik | Normaldruckhydrozephalus | Subduralhämatom | Extradurales Hämatom | Arzneimittelresistente Epilepsie | Kraniofaziale Schmerzen und andere Bedingungen
    Italien
Abonnieren