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Exploratory Clinical Study of Neoadjuvant Immunotherapy Combined With Chemotherapy in Malignant Melanoma of Nasal and Paranasal Mucosa

22. Mai 2026 aktualisiert von: Hongmeng Yu, Eye & ENT Hospital of Fudan University
Sinonasal mucosal malignant melanoma (SNMM) is a nasal and paranasal sinus malignancy with a low incidence and extremely poor prognosis, exhibiting specificity in Asian populations. For resectable SNMM, the efficacy of neoadjuvant immunotherapy is unclear. This prospective clinical study aims to explore the survival prognosis of neoadjuvant immunotherapy combing radiochemotherapy after Endoscopic Surgery for resectable SNMM.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

25

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • Shanghai Municipality
      • Shanghai, Shanghai Municipality, China, 200030
        • Rekrutierung
        • Eye & ENT Hospital
        • Unterermittler:
          • Li Yan
        • Unterermittler:
          • Xiaole Song
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Histopathologically confirmed diagnosis of malignant melanoma of the nasal cavity and paranasal sinuses.
  • T stage of T3 or T4a.
  • Age ≥18 years.
  • No distant metastasis.
  • Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) performance status of 0, 1, or 2, with general condition tolerating chemotherapy and general anesthesia for surgery.
  • Locally resectable with curative intent, and able to undergo contrast-enhanced CT or contrast-enhanced MRI examinations.
  • Adequate organ function: Hematology: white blood cells ≥3.0 × 10^9/L; absolute neutrophil count ≥1.5 × 10^9/L; hemoglobin ≥80 g/L; platelets ≥100 × 10^9/L. Hepatic function: total bilirubin ≤1.5 × upper limit of normal (ULN); AST and ALT ≤3 × ULN. Coagulation: international normalized ratio (INR) or prothrombin time (PT) or activated partial thromboplastin time (aPTT) ≤1.5 × ULN. Renal function: serum creatinine ≤1.5 × ULN.
  • Patients with recurrence after prior curative surgery are allowed; for recurrent patients, chemotherapy and immune therapy must have been discontinued for more than 6 months.

Exclusion Criteria:

  • Patients who refuse to sign the informed consent form.
  • Patients with uncontrolled comorbidities that, in the investigator's judgment, would interfere with treatment.
  • Patients currently suffering from another malignant tumor or with synchronous multiple primary tumors that require treatment.
  • Patients with surgical contraindications, such as severe cardiopulmonary disease or coagulation disorders.
  • Patients with autoimmune diseases.
  • Patients currently using immunosuppressants, or receiving systemic glucocorticoids for immunosuppressive purposes (dose >10 mg/day prednisone or equivalent), and who continue to use them within 2 weeks prior to first dosing.
  • Prior treatment with PD-1 monoclonal antibodies or PD-L1 monoclonal antibodies; or a history of severe allergic reactions to other monoclonal antibodies.
  • Receipt of a live vaccine within 6 weeks prior to first dosing, or the possibility of receiving a live vaccine during the study.
  • Any condition that may compromise protocol adherence or safety during the study.
  • Uncontrolled active infection.
  • Pregnant or breastfeeding women.
  • Any other condition deemed unsuitable for enrollment.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: neoadjuvant immunotherapy combing radiochemotherapy before Endoscopic Surgery
neoadjuvant immunotherapy(Toripalimab ) combine with radiotherapy and concurrent chemotherapy(Temozolomide) before Endoscopic Surgery

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Distant Metastasis-Free Survival (DMFS)
Zeitfenster: from sign informed consent to 24 months, assessed every 4-8week during treatment, 12 weeks in year 1 and every 24 weeks thereafter.
the time from sign informed consent to the first documentation of distant metastatic recurrence or death from any cause, whichever occurs first.
from sign informed consent to 24 months, assessed every 4-8week during treatment, 12 weeks in year 1 and every 24 weeks thereafter.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Mitarbeiter

Ermittler

  • Hauptermittler: Hongmeng Yu, Eye & ENT Hospital,Fudan University

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Juni 2023

Primärer Abschluss (Geschätzt)

30. Juni 2026

Studienabschluss (Geschätzt)

30. Juni 2026

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

22. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

29. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

29. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

22. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2025

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • SNMM-Neo-V1

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

Art der unterstützenden IPD-Freigabeinformationen

  • STUDIENPROTOKOLL
  • SAFT

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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