- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00001110
Effect of Anti-HIV Therapy (HAART) on HIV Levels in the Lungs and on Lung Cell Inflammation in HIV-Infected Patients
Effect of Highly Active Antiretroviral Therapy (HAART) on Viral Burden and Immune Function in the Lungs of HIV-Infected Subjects
The purpose of this study is to see: (1) how the amount of HIV in the lungs compares to that in the blood; (2) if HAART reduces the amount of HIV in the lungs; and (3) if HAART reduces lung inflammation in HIV-infected patients.
Lung-cell inflammation in HIV-infected patients is probably caused by HIV infection of these cells. The amount of inflammation may correspond to the amount of HIV (viral load) in the lungs (i.e., mild inflammation indicates a low amount of HIV; severe inflammation indicates a high amount of HIV). HAART is used to decrease the amount of HIV in the body. If HAART is able to decrease viral load in the lungs, it should also be able to decrease lung-cell inflammation in these patients.
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Lymphocytic alveolitis in HIV-infected patients probably represents a local immune response to HIV-infected cells in the lung. The intensity of lymphocytic alveolitis may therefore reflect the viral load in the lung. If so, treatment that reduces viral load in the lung (e.g., HAART) should also decrease the number of cytotoxic T lymphocytes (CTLs) in the alveolar space and should return pulmonary immune responses toward normal.
Patients are stratified by CD4 count: less than 200 cells/mm3 or 200 - 500 cells/mm3. BAL is performed and blood samples are collected prior to initiation of HAART and after 1 and 6 months of HAART. If a patient has detectable HIV in the lung after 6 months of HAART, the patient is asked to submit to an optional fourth BAL after 12 months of HAART. BAL fluid and cells are analyzed for HIV viral load, percent lymphocytes, and lymphocyte subsets. Responses in the lung are compared to simultaneous changes in these variables found in the peripheral blood. Each patient serves as his/her own control.
Studientyp
Einschreibung
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Studienorte
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San Juan, Puerto Rico, 009365067
- Puerto Rico-AIDS CRS
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Indiana
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Indianapolis, Indiana, Vereinigte Staaten, 462025250
- Indiana Univ. School of Medicine, Infectious Disease Research Clinic
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New York
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New York, New York, Vereinigte Staaten, 10016
- NY Univ. HIV/AIDS CRS
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Ohio
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Cincinnati, Ohio, Vereinigte Staaten, 452670405
- Univ. of Cincinnati CRS
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Pennsylvania
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Philadelphia, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 19104
- Hosp. of the Univ. of Pennsylvania CRS
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Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria
Patients may be eligible for this study if they:
- Are HIV-positive.
- Are at least 18 years old.
- Have a CD4 count less than or equal to 500 cells/mm3 and an HIV RNA level greater than or equal to 5000 copies/ml.
- Are about to start a regimen of at least 3 anti-HIV drugs (HAART).
Exclusion Criteria
Patients will not be eligible for this study if they:
- Have ever received protease inhibitors (PIs) or nonnucleoside reverse transcriptase inhibitors (NNRTIs).
- Have had signs or symptoms of lung disease in the past 30 days (pneumonia, bronchitis, emphysema, asthma, severe cough, or severe shortness of breath).
- Have received certain medications, including HIV vaccines.
- Have received chemotherapy within 30 days prior to study entry, or have cancer that will require chemotherapy.
- Are pregnant and will be beyond the first 3 months of pregnancy by Week 24 (Month 6) of the study.
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
Mitarbeiter und Ermittler
Ermittler
- Studienstuhl: HL Twigg
- Studienstuhl: J Wheat
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- RNA-Virusinfektionen
- Viruserkrankungen
- Infektionen
- Durch Blut übertragene Infektionen
- Übertragbare Krankheiten
- Sexuell übertragbare Krankheiten, viral
- Sexuell übertragbare Krankheiten
- Lentivirus-Infektionen
- Retroviridae-Infektionen
- Immunologische Mangelsyndrome
- Erkrankungen des Immunsystems
- HIV-Infektionen
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Chelatbildner
- Sequestriermittel
- Dimercaprol
Andere Studien-ID-Nummern
- ACTG 723
- AACTG 723
- 10188 (Registrierungskennung: DAIDS-ES)
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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