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INS316 in Diagnosing Lung Cancer in Patients With Untreated Lung Cancer

25. Juni 2013 aktualisiert von: Memorial Sloan Kettering Cancer Center

Evaluation Of Uridine 5-Triphosphate Solution For Inhalation (UTP) As An Adjunct In The Diagnosis Of Lung Cancer By Sputum Cytology

RATIONALE: Doctors can diagnose lung cancer by collecting mucus coughed up from the lungs and examining it under a microscope to look for cancer cells. Breathing in INS316 may make it easier for patients to cough up mucus.

PURPOSE: Randomized phase II trial to study the effectiveness of INS316 in helping to diagnose lung cancer.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

OBJECTIVES: I. Determine whether a cytological diagnosis of lung cancer can be obtained more frequently from sputum specimens following inhalation of INS316 compared to specimens obtained following placebo or compared to specimens spontaneously expectorated in patients with untreated lung cancer. II. Assess the relative sensitivity of sputum cytology in the diagnosis of lung malignancies in this patient population using these sputum collection regimens. III. Determine the quantity of macrophages in sputum of these patients using these techniques. IV. Determine if the number of macrophages in sputum obtained by these methods is predictive of the likelihood of obtaining a positive diagnosis of lung cancer in these patients. V. Determine the total amount of sputum expectorated from these patients using these techniques.

OUTLINE: This is a randomized, double-blind, placebo-controlled, cross-over, multicenter study. Patients are randomized to one of two arms, then cross-over to the other arm. Arm I: Patients receive INS316 by inhalation via a nebulizer. Sputum is collected throughout the dosing and for 1 hour post dosing. Arm II: Patients receive placebo in the same manner as INS136 in arm I. All patients receive both treatments. Patients receive the first dose no more than 7 days after screening, and the second dose 3 to 10 days after the first dose. Patients are followed 1 day after completion of the second treatment. The sputum samples are fixed and examined cytologically.

PROJECTED ACCRUAL: Approximately 100-130 patients will be accrued for this study.

Studientyp

Interventionell

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • New York
      • New York, New York, Vereinigte Staaten, 10021
        • Memorial Sloan-Kettering Cancer Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

DISEASE CHARACTERISTICS: Histologically or cytologically proven primary lung cancer OR Presumptive diagnosis based on chest x-ray, CT scan, history, or symptoms No prior treatment

PATIENT CHARACTERISTICS: Age: 18 and over Performance status: Not specified Life expectancy: Not specified Hematopoietic: Not specified Hepatic: Not specified Renal: Not specified Pulmonary: FEV1 at least 35% predicted Other: Not pregnant or nursing Negative pregnancy test Fertile patients must use effective contraception No other comorbid condition that would preclude study

PRIOR CONCURRENT THERAPY: See Disease Characteristics At least 4 days since prior bronchoscopic examination or pulmonary fine needle aspiration biopsy At least 3 days since prior sputum induction No concurrent medication that would preclude study At least 30 days since prior investigational drugs (including INS316) or experimental therapy

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Robert J. Korst, MD, Memorial Sloan Kettering Cancer Center

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2000

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2004

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

6. Januar 2001

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

4. Mai 2004

Zuerst gepostet (Schätzen)

5. Mai 2004

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

26. Juni 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

25. Juni 2013

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2001

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • MSKCC-00092
  • CDR0000068391 (Registrierungskennung: PDQ (Physician Data Query))
  • NCI-G00-1894

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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