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Expanded Access Study of Iodine-131 Anti-B1 Antibody

23. Juni 2005 aktualisiert von: Corixa Corporation

Expanded Access Study of Iodine-131 Anti-B1 Antibody for Relapsed/Refractory Low-Grade and Transformed Low-Grade Non-Hodgkin's Lymphoma

The primary objective of this study is to make Iodine-131 Anti-B1 Antibody more broadly available to patients. Secondary endpoints of the study will be to obtain additional information on the efficacy and safety of Iodine-131 Anti-B1 Antibody.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Studientyp

Interventionell

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • South San Francisco, California, Vereinigte Staaten
        • Central Recruiting Information

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

INCLUSION CRITERIA:

  • Patients must have a histologically confirmed diagnosis of low-grade NHL or transformed low-grade NHL according to International Working Formulation for Clinical Usage. (The following low-grade histologies are to be included: small lymphocytic; follicular, small cleaved; and follicular, mixed small-cleaved and large cell [<50% large cell component]). Tumor must be positive for CD20 antigen.
  • Patients must have been treated with at least one chemotherapy regimen and have relapsed or progressed, or failed to achieve an objective response (CR or PR) on their last chemotherapy regimen.
  • Patients must have a Karnofsky performance status of at least 60% and an anticipated survival of at least 3 months.
  • Patients must have an absolute granulocyte count greater than or equal to 1,500/mm3, a platelet count greater than or equal to 100,000/mm3, and not require sustained support of hematopoietic cytokines or transfusion of blood products.
  • Patients must have adequate renal function (defined as serum creatinine <1.5 times upper limit of normal), hepatic function (defined as total bilirubin <1.5 times upper limit of normal), and hepatic transaminases (defined as AST <5 times upper limit of normal).

EXCLUSION CRITERIA:

  • Patients with a mean of >25% of the intratrabecular marrow space involved with lymphoma on bilateral iliac crest bone marrow biopsy. Patients with a <10% lymphoma involvement on unilateral biopsy do not require bilateral biopsy.
  • Patients who have received cytotoxic chemotherapy, radiation therapy, immunotherapy, or cytokine treatment within 4 weeks prior to study entry (6 weeks for nitrosourea compounds) or who exhibit persistent clinical evidence of toxicity. Patients who have received systemic steroids within 1 week of study entry are excluded, except patients on maintenance steroid therapy for a non-cancerous disease.
  • Patients who have undergone treatment with either stem cell or bone marrow transplant.
  • Patients with active obstructive hydronephrosis.
  • Patients with evidence of active infection requiring IV antibiotics at the time of study entry.
  • Patients with New York Heart Association class III or IV heart disease or other serious illness that would preclude evaluation.
  • Patients with known HIV infection.
  • Patients who are pregnant or nursing. Males and females must agree to use a contraceptive method from enrollment to 6 months after receiving Iodine-131 Anti-B1 Antibody.
  • Patients with prior malignancy other than lymphoma, except for adequately-treated skin cancer (basal cell or squamous cell carcinoma), in situ cervical cancer, or other cancer for which the patient has been disease-free for 5 years. Patients who have been disease-free of another cancer for greater than 5 years must be carefully assessed at the time of study entry to rule out recurrent disease.
  • Patients with progressive disease within 1 year of irradiation arising in a field that has been previously irradiated with more than 3500 cGy.
  • Patients who previously received radioimmunotherapy.
  • Patients who are receiving either approved or non-approved (through another protocol) anti-cancer drugs or biologics.
  • Patients with known brain or leptomeningeal metastases.
  • Patients who are HAMA positive.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Mitarbeiter

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. September 1998

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. August 2001

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

17. August 2001

Zuerst gepostet (Schätzen)

20. August 2001

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

24. Juni 2005

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

23. Juni 2005

Zuletzt verifiziert

1. August 2004

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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