- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00024076
Radiofrequency Ablation in Treating Patients With Refractory or Advanced Lung Cancer
Radiofrequency Ablation of Pulmonary Malignancy
RATIONALE: Radiofrequency ablation uses high-frequency electric current to kill tumor cells. CT-guided radiofrequency ablation may be effective treatment for lung cancer.
PURPOSE: Phase II trial to study the effectiveness of radiofrequency ablation in treating patients who have refractory or advanced lung cancer.
Studienübersicht
Status
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
OBJECTIVES:
- Determine the safety and toxicity of radiofrequency ablation in patients with refractory or advanced pulmonary malignancies.
- Determine the efficacy of this treatment, in terms of local control, in these patients.
- Determine whether CT scan is a reasonable imaging assessment tool for treatment delivery and follow-up in these patients.
OUTLINE: Patients undergo percutaneous CT-guided radiofrequency ablation directly to the tumor over 2 hours.
Patients are followed at 1, 3, 6, and 12 months.
PROJECTED ACCRUAL: A total of 30 patients will be accrued for this study.
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
California
-
Los Angeles, California, Vereinigte Staaten, 90095-1781
- Jonsson Comprehensive Cancer Center, UCLA
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Kind
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
Diagnosis of a primary or secondary intrathoracic malignancy
- Any cell type or origin
- Involving the intrapulmonary, mediastinal, or pleural/chest wall
- Inoperable primary or metastatic cancer to the lung
- Refractory to or not amenable to conventional therapy (e.g., surgery, chemotherapy, or radiotherapy)
- Single or multiple lesions that are non-contiguous with vital structures or organs such as:
- Trachea
- Heart
- Aorta
- Great vessels
- Esophagus
- Less than 5 cm in largest dimension
- Accessible via percutaneous transthoracic route
Hepatic:
- Coagulation profile normal
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Mitarbeiter und Ermittler
Ermittler
- Studienstuhl: Robert D. Suh, MD, Jonsson Comprehensive Cancer Center
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
- rezidivierender nicht-kleinzelliger Lungenkrebs
- rezidivierender kleinzelliger Lungenkrebs
- nicht-kleinzelliger Lungenkrebs im Stadium IIIB
- nicht-kleinzelliger Lungenkrebs im Stadium IV
- rezidivierendes malignes Mesotheliom
- rezidivierendes Thymom und Thymuskarzinom
- Lungenmetastasen
- pulmonaler Karzinoidtumor
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen der Atemwege
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen
- Lymphatische Erkrankungen
- Lungenkrankheit
- Neubildungen nach Standort
- Neubildungen, Drüsen und Epithelien
- Neubildungen der Atemwege
- Thoraxneoplasmen
- Neubildungen, komplex und gemischt
- Adenom
- Neubildungen, Mesothel
- Pleuraneoplasmen
- Lungentumoren
- Thymom
- Thymus-Neubildungen
- Mesotheliom
- Mesotheliom, bösartig
Andere Studien-ID-Nummern
- CDR0000068889
- UCLA-9908024
- NCI-G01-2011
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