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Cardiac Surgical Treatment by Radiofrequency Ablation on Valvular Patients: Efficacy at 3 Months

16. Juli 2009 aktualisiert von: University Hospital, Toulouse

Efficacy at 3 Months on Permanent Atrial Fibrillation in Patients Candidates to Cardiac Surgical Treatment by Epicardial, or Possibly Endocardial, Radiofrequency Ablation

The objective of the study is to evaluate the efficacy of the epicardial or endocardial radiofrequency ablation in the treatment of atrial fibrillation.

It is a multicentric, prospective, randomized, parallel, comparative, double blind study. The study principal objective is to evaluate the absence of atrial fibrillation after 3 months. The secondary objectives consist in the evaluation of the maintenance of the sinusal heart rate at one year and of the quality of life improvement

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Principal objective:

To evaluate the efficacy at 3 months of combined ablation technique in the treatment of chronic atrial fibrillation during cardiac surgery in order to obtain a sinusal heart rate.

A sequential statistical analysis of the results will be performed every 10 patients.

In case of validation of the principal objective by a sequential method i.e. proving the superiority of the treatment by ablation, ,the study would then be opened and pursued by using the ablation technique for all subsequent patients in order to validate the secondary study objectives

Secondary objectives:

  • To evaluate the quality of life of the patients at one year and the absence of atrial fibrillation relapse.
  • 6 and 12 months clinical follow-up
  • To evaluate the left atrial function at 6 months by trans-oesophagus echocardiography

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

13

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Caen, Frankreich, 14033
        • Service de Chirurgie Cardio-Vasculaire - Hôpital Côte de Nacre
      • Clermont-Ferrand, Frankreich, 63003
        • Service de Chirurgie Cardio-Vasculaire - Hôpital Gabriel Montpied
      • Limoges, Frankreich, 87042
        • Service de Chirurgie Cardio-vasculaire - CHU Dupuytren
      • Toulouse, Frankreich, 31059
        • Service de Chirurgie Cardio Vasculaire - CHU RANGUEIL
      • Toulouse, Frankreich, 31076
        • Service de Chirurgie Cardio Vasculaire - Clinique Pasteur

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Adult patients with no age limit, presenting a chronic atrial fibrillation and planned to undergo a surgical intervention on mitral valve (valve replacement or plasty) associated or not with myocardial revascularization or replacement/plasty of another valve (aortic, tricuspid)
  • The chronic atrial fibrillation is defined as a continuous atrial fibrillation more than 1 month before the surgery despite all anti-arrhythmia treatments including cardioversion ; the atrial fibrillation can be associated to another rhythm trouble except the severe ventricular rhythm troubles.
  • The indication for surgery is performed using the clinical evaluation : NYHA >2 and the usual echocardiography criteria (mitral regurgitation > grade 3, mitral gradient >10 mm Hg or valve surface < 1,5 cm2)
  • Patients with a vital prognosis not compromised by comorbidity in the next 2 years and with a mental state enabling to give informed consent
  • Patients agreeing to take part in the study and having signed the informed consent form.

For the part of the study pursued in open independent to the actual protocol, patients having signed the modified informed consent with approval of the new study procedure not yet published.

Exclusion Criteria:

  • Paroxystic atrial fibrillation or atrial fibrillation for less than 1 month
  • Atrial fibrillation never treated by cardioversion or pharmacology before surgery.
  • Contra-indication to surgery, i.e. severe respiratory failures, multivisceral deficiencies (renal, cardiac or hepatic), rapidly evolutive or metastatic cancers, malignant hemopathies not stabilized by chemotherapy
  • Contra-indication to the following arrhythmia treatments: class III (amiodarone) associated to contra-indication to class II (beta blockers) or to class Ic (flecainide, propafenone, cibenzoline).
  • Severe decompensated heart failure.
  • Uncontrolled, repetitive, severe documented ventricular arrhythmia (ventricular tachycardia, ventricular fibrillation episodes)
  • Contra indication to epicardic ablation procedure (pericardic adhesions, intra-atrial thrombus) In these cases the ablation could be only an endocardic ablation but it does not necessarily exclude the patient.
  • Ventricular "ejection fraction " < 40%
  • Impossibility to follow the pre-inclusion phases i.e. emergency surgery for mitral break or evolutive endocarditis.
  • Patients with disabled mental status
  • Patient participating in another clinical study

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
- absence of atrial fibrillation at 3 months.
The patients presenting a spontaneous sinus rhythm heart rate or who need a permanent pace maker at 3 months will be considered as SUCCESSFUL.
The patients presenting at 3 months either an atrial fibrillation or a left flutter despite an adapted anti-arrythmia treatment and one electric cardioversion,and the patients who died before the 3 months evaluation will be considered as FAILURES

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Gérard FOURNIAL, MD, University Hospital, Toulouse, France

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Dezember 2005

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2007

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2007

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

25. November 2005

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

25. November 2005

Zuerst gepostet (Schätzen)

29. November 2005

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

17. Juli 2009

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

16. Juli 2009

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2009

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 0406902
  • AOL (University Hospital Toulouse, local funding 2014)

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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