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Study of the Relationship Between rHuEPO Dose, Serum ADPN, and Mortality in Patients Beginning Hemodialysis (HD)

29. März 2006 aktualisiert von: Hamamatsu University

Recombinant Human Erythropoietin Dose, Serum Adiponectin, and All-Cause Mortality in Patients Beginning Hemodialysis

High recombinant human erythropoietin requirement and elevated serum adiponectin were significant determinants of long-term mortality in patients who started hemodialysis therapy.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Background: Responsiveness of recombinant human erythropoietin (rHuEPO) is known to be related with body fatness in hemodialysis (HD) patients. Adiponectin (ADPN) is inversely associated with body fat mass, and in healthy subjects, low ADPN is a predictor of mortality. Recently, higher rHuEPO dose itself is demonstrated to be associated with poor prognosis. So, in this study, we prospectively examined the relationship between rHuEPO dose, serum ADPN, and mortality in patients beginning HD.

Methods: We selected 85 patients (51 men/34 women, age; 64±15 years) who survived for more than 3 months after the start of HD. After determining initial rHuEPO dosage, we followed the patients for 3 years, and examined an association between rHuEPO dose, serum ADPN, and all-cause mortality.

Results: We could follow totally 74 out of 85 patients for 3 years; 59 patients were survived, but 15 patients expired. Dosage of rHuEPO was significantly and negatively correlated with body mass index (BMI) (r=-0.44, p<0.01) and positively with serum ADPN (r=0.29, p<0.02), but not with leptin. Cox-hazards regression analysis adjusted by age, sex and underlying kidney disease revealed that rHuEPO dose and serum ADPN, as well as nutritional parameter such as protein catabolic rate became significant determinants of 3-year mortality. There was a 12.7% risk increase for 10U/kg/week increase in rHuEPO dose and 1.3% increase for 1µg/ml increment of serum ADPN for the 3-year of follow-up.

Conclusion: High rHuEPO requirement and elevated serum ADPN were significant determinants of long-term mortality in patients who started HD therapy.

Studientyp

Beobachtungs

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

1 Sekunde und älter (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • patients who had first started hemodialysis therapy from August 2000 to May 2001 in 11 dialysis centers in Shizuoka prefecture area.

Exclusion Criteria:

  • nothing particular

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

29. März 2006

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

29. März 2006

Zuerst gepostet (Schätzen)

30. März 2006

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

30. März 2006

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

29. März 2006

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2004

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 0808

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