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Phase I Clinical Study of E7389

6. März 2012 aktualisiert von: Eisai Co., Ltd.

Phase I Clinical Study of E7389 in Patients With Solid Tumors

The primary objective of this study is to determine the dose limiting toxicity and maximum tolerated dose of E7389 in patients with solid tumors. The secondary objectives are to investigate the pharmacokinetics, safety, estimated recommended dose, and anti-tumor effects (in evaluable cases) of E7389 in patients with solid tumors.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

15

Phase

  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Chiba-prefecture
      • Kashiwa, Chiba-prefecture, Japan, 277-0882

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

20 Jahre bis 74 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion criteria:

  1. Patients with histologically or cytologically confirmed solid tumors.
  2. Patients who have progressed on or following standard therapy and with no other treatment options.
  3. Patients aged 20-74 when they give informed consent.
  4. Patients having a performance status (PS) of Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) 0 or 1.
  5. Patients who can stay at the hospital from the start of the study drug treatment to 2 weeks of the first cycle.
  6. Patients having adequate function of major organs (bone marrow, liver, kidney and lungs):

(1) Neutrophil count 1,500/mm3 (2) Platelet count 100,000/mm3 (3) Hemoglobin 9.0 g/dL (4) Aspartate aminotransferase [AST] 2.5 times the upper limits of normal (ULN) in institute, unless related to liver involvement by tumor, in which case 5.0 times ULN (5) Alanine aminotransferase [ALT] 2.5 times ULN in institute, unless related to liver involvement by tumor, in which case 5.0 times ULN (6) Total bilirubin 1.5 times ULN in institute (7) Serum creatinine 1.5 times ULN in institute (8) Pulse oximeter oxygen saturation 90%

7. Patients with no adverse drug reactions (excluding alopecia, etc.) that were caused by the prior therapy or could influence the safety evaluation of the study drug.

The withdrawal periods required from the completion of the prior therapy to the start of the study drug therapy are as follows:

  1. Chemotherapy (excluding oral 5-FU and molecular target drugs), surgical therapy, other study drugs: 4 weeks
  2. Nitrosourea agents, mitomycin C: 6 weeks
  3. Radiotherapy, endocrinotherapy, immunotherapy, oral 5-FU, molecular target drugs, blood transfusion, blood products, G-CSF and other hematopoietic factors: 2 weeks

8. Patients who give written informed consent.

9. Patients with an expected survival of longer than 3 months from the start of the study drug therapy.

Exclusion criteria:

  1. Patients with systemic infection with a fever (38°C).
  2. Patients with a large amount of pleural effusion, ascites and pericardial fluid requiring drainage.
  3. Patients with brain metastasis with clinical symptoms.
  4. Patients with serious complications: (1) Patients with uncontrollable cardiac disease such as ischemic heart disease and arrhythmia at a level of severity that needs to be treated (excluding left ventricular hypertrophy, mild left ventricular volume overload and mild right leg block that accompany hypertension) (2) Patients with myocardial infarction within 6 months prior to study entry (3) Patients with a complication of hepatic cirrhosis (4) Patients with interstitial pneumonia and pulmonary fibrosis (5) Patients with a bleeding tendency
  5. Women who are pregnant or breastfeeding, or premenopausal women of childbearing potential.

    Post-menopausal women must be amenorrheic for at least 12 months to be considered of non-childbearing potential. Premenopausal women of childbearing potential with either a positive pregnancy test at screening or no pregnancy test, or have not agreed to use adequate measures of contraception.

  6. Fertile men who are not willing to use contraception or fertile men with a female partner who is not willing to use contraception.
  7. Patients who have tested positive for human immunodeficiency virus (HIV), hepatitis C virus (HCV) antibody, or hepatitis B virus surface antigen (HBsAg).
  8. Patients who need continuous systemic steroid therapy during the study period.
  9. Patients who need continuous use of phenytoin, carbamazepine, rifampicin and/or barbiturate which induces cytochrome P450 (CYP3A4), a drug-metabolizing enzyme, during the study period.
  10. Patients who have received extensive radiation therapy (30% or more of bone marrow).
  11. Patients who refused to receive a supportive therapy of blood transfusion by suppressing bone marrow.
  12. Patients who are participating in other clinical studies.
  13. Patients whom the investigator or subinvestigator has judged inappropriate for this study.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: 1
E7389 will be administered intravenously on Days 1 and 8 of a 21 day cycle. The initial dose level will be 0.7 mg/m2, with planned dose levels of 1.0, 1.4, 2.0 mg/m2.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number of Subjects Who Experienced Dose Limiting Toxicity (DLT)
Zeitfenster: 3 weeks
DLT is an adverse drug reaction defined as 1)Grade 4 neutropenia for 5 days, 2)>/=Grade 3 febrile neutropenia, 3)>/=Grade 3 neutropenia requiring iv antibiotics, 4)Grade 4 thrombocytopenia, 5)>/=Grade 3 nonhematologic toxicity, 6)Omission of study drug on Day 8 due to >/=Grade 3 neutropenia or thrombocytopenia or investigator decision.
3 weeks
Maximum Tolerated Dose (MTD)
Zeitfenster: 3 Weeks
MTD was the lowest dose at which a dose limiting toxicity occurred.
3 Weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Safety, Tolerability, the Pharmacokinetics, a Recommended Dose (RD) for Phase II Clinical Study and the Anti-tumor Effect in Evaluable Subjects.
Zeitfenster: 3 weeks
3 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Studienleiter: Tomio Nakamura, Eisai Co., Ltd.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juni 2006

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2008

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2008

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. Mai 2006

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. Mai 2006

Zuerst gepostet (Schätzen)

17. Mai 2006

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

8. März 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

6. März 2012

Zuletzt verifiziert

1. März 2012

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • E7389-J081-105

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