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The Effect of Intraaricular Knee Injections of Hyaluronic Acid (HA) on Bone and Cartilaginous Debris, as a Therapeutic Indicator

17. Januar 2007 aktualisiert von: Assaf-Harofeh Medical Center

Osteoarthritis is the most common disease effecting human beings with incidence of about 20% and prevalence close to 80% of the adult population. It is most common after the age of 60 years and more in females with the ratio 4:1 F:M. Osteoarthritis Can be present in every hyaline joint, but is mostly damaging to the weight bearing joints, the knees and hips. At the final stage of cartilage destruction (from wear and tear) joint replacement is the solution. Since these operations were introduced about 50 years ago, the indications and the number of yearly procedures has been increasing with alarming speed. Last year in the united states, about 500,000 Total Knee procedures were done, exceeding Total Hip replacements.

By 2030, close to 4.5 million joint replacement procedures are expected in the United States, the majority of which will be knee replacements. Joint replacement is the solution for the final stage of damaged cartilage. In early and advanced stages of cartilage wear and specifically in the knee H.A. acts as an anti inflammatory and lubricant agent, reducing the knee pain and improving knee motion and function.

The biological effect of H.A. is well documented in clinical studies and less with scientific evidence derived from patients themselves.

Our study proposal briefly is, as follows:

60 patients with evidence of osteoarthritis of the knees will join the study after I.R.B. (Helsinki Committee) approval. All of them will be examined, x-rays will be performed and blood tests will exclude patients with infections or inflammatory disease. A V.A.S. (Visual Analog Score) and SF-36 evaluation form will be completed prior to each intraarticular injection, in addition to a complete medical examination. The enrolled patients will receive the usual three intraarticular knee injections of H.A.(Arthrease), but prior to each injection, the joint will be aspirated and the joint fluid will be analyzed for Chondroitin sulfate type I and type II as described further in this project.

Three and six months after the third initial injections, the patients will recalled and joint fluid will be aspirated again, followed by an H.A. injections, if symptomatic.

This study is the only one ever proposed, for evaluating joint debris qualitatively and quantitatively. It will provide clinical information as well as objective data on the preservation of the joint cartilage. Hopefully, this study will provide additional information such as the relationship between the presence of debris and symptomatic vs. asymptomatic patients. It may help in determining how long the injected H.A. has an effect and whether serial and periodical injections are indicated.

Inclusion criteria:

1. patients with the diagnosis of Osteoarhtritis of the knee, graded according to Kellgren as grade 1-4

Exclusion criteria:

  1. Patients that suffer from acute septic arthritis.
  2. Patients that treated with coumadin and/or other anti-coagulant drugs
  3. Patients that show mental or physical conditions, which preclude compliance with study and/or device.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung

60

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Zerifin, Israel, 71700
        • Orthopedic

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

50 Jahre bis 90 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion criteria:

  • Patients with the diagnosis of Osteoarhtritis of the knee, graded according to Kellgren as grade 1-4

Exclusion criteria:

  • Patients that suffer from acute septic arthritis.
  • Patients that treated with coumadin and/or other anti-coagulant drugs
  • Patients that show mental or physical conditions, which preclude compliance with study and/or device.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Bildung/Beratung/Schulung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
To provide additional information such as the relationship between the presence of debris and symptomatic vs. asymptomatic patients.
Determining how long the injected H.A. has an effect and whether serial and periodical injections are indicated.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: ronen debi, md, Assaf Harofe Medical Center

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2007

Studienabschluss

1. Oktober 2007

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

15. Januar 2007

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. Januar 2007

Zuerst gepostet (Schätzen)

17. Januar 2007

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

18. Januar 2007

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

17. Januar 2007

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2007

Mehr Informationen

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