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Neuromuscular Blockade Improves Surgical Conditions (NISCO)

18. März 2013 aktualisiert von: Technical University of Munich
This study is designed to test the clinical hypothesis that a neuromuscular block improves surgical conditions, operation time, and post-operative pain.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Muscle relaxants are part of a balanced anesthesia regimen. So far, evidence is given that a neuromuscular block improves intubating conditions and protects against laryngeal morbidity. The doctrine, however, that a neuromuscular block improves surgical conditions and consequently patient care, is lacking any evidence based on clinical trials.

This study, therefore, is designed to test the clinically hypothesis that a neuromuscular block improves surgical conditions. One major problem in such a setting, however, is that it is difficult to measure what "good" or "better" surgical conditions are. We therefore suggest surrogates to test the hypothesis. The primary endpoint is the postoperative patient-controlled analgesic demand for adequate pain control. The secondary endpoints are the incidence of intraoperative events reflecting muscle relaxation during anesthesia, defined as movements of limbs or the abdominal wall, or as breathing, bucking or coughing against the ventilator, the incision-to-suture-time, the surgeon's and the anesthesiologist's opinion about the operating conditions assessed by a visual analogue scale (VAS), and the postoperative pulmonary function.

We will investigate patients scheduled for elective laparoscopic cholecystectomy under general anesthesia. The study is designed to allow optimal conditions to test the hypothesis. This results in two experimental groups representing two established anesthesia regimen (n = 25 per group). Patients of the group "no NMB" are anesthetized without any muscle relaxant. Patients of the group "NMB" are anesthetized using the same drugs as the "no NMB" group but additionally receive a neuromuscular blocking agent to induce a deep neuromuscular block from induction of anesthesia until skin suture.

Anesthesia will be induced with propofol and fentanyl. Airway will be managed using a ProSeal® Laryngeal mask which allows insertion of a gastric tube. Anesthesia will be maintained with desflurane inhalation and remifentanil infusion under BIS control. The group NMB will receive rocuronium to maintain a deep neuromuscular block (T2 < 2) until the fascia is sutured. Neuromuscular block will be reversed with sugammadex. Saline boli will be applied to the patients of the group "no NMB" every 25-35 min in order to keep the anesthesiologist blinded.

Post-operatively, in 15 min intervals during their stay and before discharge from the recovery room patients' level of consciousness will be assessed, and the updated Aldrete score will be obtained. In co-operative patients a 5-s head lift test, a 5-s arm lift test, swallowing of 20 ml water, and 5-s eye opening test will be performed. To achieve pain control, a microprocessor-controlled PCA system will be used.

The patients' respiratory function will be assessed before induction of anesthesia, 5 minutes after tracheal extubation, 30 minutes later in the postanesthesia care unit, and six hours later on the ward using a portable using spirometry device.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

57

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Bavaria
      • Munic, Bavaria, Deutschland, 81675
        • Klinik für Anaesthesiologie, Klinikum rechts der Isar der Technischen Universität München

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 64 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients scheduled for elective laparoscopic cholecystectomy under general anesthesia
  • Patients ASA physical status I - III
  • Patients between 18 and 64 years
  • Patients scheduled for general anesthesia with intubation using rocuronium
  • Patients having given informed consent to the study

Exclusion Criteria:

  • Anatomic and functional malformations with expected difficult intubation
  • Known or suspected neuromuscular disease
  • Significant hepatic or renal dysfunction
  • Known or suspected history or family history of disposition to malignant hyperthermia
  • Known or suspected allergy towards sugammadex, anesthetics, muscle relaxants, or other drugs used for general anesthesia
  • Use of drugs that interfere with muscle relaxants
  • Patients, included in another trial within the last 30 days
  • Patients, with legal guidant
  • Patients with contraindication towards the use of Sugammadex, neostigmine or glycopyrrolate
  • Patients, which have already participated in a sugammadex trial
  • Pregnant women (exclusion of pregnancy: postmenopausal status, negative beta-HCG screen, status post tubal ligation)
  • Breastfeeding women
  • Patients who are unable to understand or successfully administer a patient- controlled-analgesia (PCA) device

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Verdreifachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: NMB
muscle relaxation (neuromuscular block) during laparoscopic cholecystectomy
Placebo-Komparator: no NMB
no muscle relaxation (neuromuscular block) during laparoscopic cholecystectomy

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Postoperative patient-controlled analgesic demand for adequate pain control
Zeitfenster: Regular anesthesia time, approximately 1 hour
Regular anesthesia time, approximately 1 hour

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Incidence of intraoperative muscle movements
Incision-to-suture-time
Surgeon's and anesthesiologist's opinion about the operating conditions assessed by a visual analogue scale (VAS)
Postoperative pulmonary function

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Manfred Blobner, MD, Klinik für Anaesthesiologie, Klinikum rechts der Isar der Technischen Universität München

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2009

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2010

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

29. April 2009

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

7. Mai 2009

Zuerst gepostet (Schätzen)

8. Mai 2009

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

19. März 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

18. März 2013

Zuletzt verifiziert

1. März 2013

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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