- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00968435
Bevacizumab, Cetuximab, and Cisplatin With IMRT (Intensity-Modulated Radiation Therapy) for Patients With Stage III/IV Head and Neck Squamous Cell Carcinoma
9. August 2016 aktualisiert von: Memorial Sloan Kettering Cancer Center
Phase II Trial of Bevacizumab, Cetuximab, and Cisplatin With IMRT (Intensity-Modulated Radiation Therapy) for Patients With Stage III/IV Head and Neck Squamous Cell Carcinoma
The purpose of this study is to determine the effectiveness of treatment with bevacizumab + cisplatin + cetuximab + IMRT.
The doctor wishes to monitor patients for 2 years after the completion of study treatment to determine if they are cancer-free during that time.
They also want to evaluate the side effects that patients experience with this treatment regimen.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
30
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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New Jersey
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Basking Ridge, New Jersey, Vereinigte Staaten, 07939
- Memorial Sloan Kettering Cancer Center at Basking Ridge
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New York
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Commack, New York, Vereinigte Staaten, 11725
- Memorial Sloan Kettering Cancer Center at Commack
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New York, New York, Vereinigte Staaten, 10065
- Memorial Sloan Kettering Cancer Center
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Rockville Centre, New York, Vereinigte Staaten, 11570
- Memorial Sloan Kettering Cancer Center at Mercy Medical Center
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Sleepy Hollow, New York, Vereinigte Staaten, 10591
- Memorial Sloan Kettering Cancer Center at Phelps Memorial Hospital Center
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Stage III/IV HNSCC without distant metastasis. Patients with stage II squamous cell carcinoma of the hypopharynx will also be eligible
- Adequate renal function, with serum creatinine ≤ 1.5 mg/dL. Patients with serum creatinine > 1.5 mg/dL may be eligible if calculated creatinine clearance > or = to 55 ml/min by Cockcroft and Gault equation (or 24-hour urine collection).
- Age > or = to 18 years.
- Karnofsky performance status > or = to 70%
- Adequate bone marrow function: absolute neutrophil count > or = to 1,500/ platelets > or = to 100,000/ul, hemoglobin > or = to 9 gm/dl
- Adequate hepatic function: Total bilirubin ≤ 1.5 X ULN (patients with Gilbert's syndrome as the cause of hyperbilirubinemia may be eligible if total bilirubin ≤ 2.5 X ULN), aspartate aminotransferase (AST) ≤ 2.5 X ULN, alanine aminotransferase (ALT) ≤ 2.5 X ULN, alkaline phosphatase ≤ 2.5 X ULN.
- Men and women of childbearing potential must be willing to consent to using effective contraception while on treatment and for at least 3 months thereafter.
- Patients must have ability to understand and the willingness to sign a written informed consent document.
Exclusion Criteria:
- Prior radiation therapy for HNSCC
- Prior treatment of HNSCC with bevacizumab or other agents specifically targeting VEGF
- Prior treatment of HNSCC with cetuximab or other agents specifically targeting EGFR
- Other active malignancy, other than indolent malignancies, which the investigator determines are unlikely to interfere with treatment or efficacy analysis. For example, patients with non-melanoma skin cancer, in situ carcinoma of the cervix, or prostate cancer within the no current biochemical (PSA) or radiologic evidence of disease may enroll.
- Patients with nasopharyngeal carcinoma
- Patients who will receive amifostine as part of the radiation treatment plan
- Patients with skin breakdown/ulceration (CTCAE version 3.0, grade 2 or higher).
- Patients with hearing loss requiring hearing aid or intervention (i.e. interfering in a clinically significant way with activities of daily living).
- Patients with multifocal peripheral sensory alterations or paresthesias (including tingling) interfering with function, per patient report (example: activities of daily living).
- Any prior documented history of transient ischemic attack (TIA) or cerebrovascular accident (CVA)
- History of unstable angina or myocardial infarction (MI) within the last year.
- Urine protein: creatinine (UPC) ratio > or = to 1.0 at screening. A random urine sample is collected. Total protein (mg/dL) and spot creatinine (mg/dL) are ordered for this sample. The UPC ratio is calculated from the results of these tests.
- International normalized ratio (INR) > 1.5 or activated partial thromboplastin time (aPTT) > 1.5 X upper limits of normal (ULN)
- Current use of warfarin, current use of heparin or low-molecular weight heparin, chronic daily treatment with aspirin (> 325 mg/day) or nonsteroidal anti-inflammatory medications known to inhibit platelet function.
- Patients with gross hemoptysis or hematemesis (defined as bright red blood of 1 teaspoon of more) within 28 days prior to Day 0 protocol treatment will be excluded from this trial. Patients with incidental blood mixed with phlegm are not excluded.
- Esophageal varices, non-healing ulcer, wound, or bone fracture are exclusion criteria. However, patients with skin breakdown overlying malignant neck lymphadenopathy may be eligible, at the discretion of the investigator.
- Anatomic lesion that increases the risk of serious hemorrhage, such as encasement or invasion of major blood vessels by primary tumor and/or by involved lymph nodes
- Blood pressure of > 150/100 mmHg
- New York Heart Association (NYHA) Grade II or greater congestive heart failure.
- Clinically significant peripheral vascular disease
- History of bleeding diathesis or hemorrhagic disorder, or coagulopathy.
- Major surgical procedure or significant traumatic injury within 28 days prior to treatment with bevacizumab
- Core biopsy within 7 days prior to treatment with bevacizumab.
- Minor surgical procedures such as fine needle aspirations or placement of percutaneous gastrostomy tube (PEG) less than 7 days prior to treatment with bevacizumab
- History of abdominal fistula, gastrointestinal perforation, or intra-abdominal abscess within 6 months prior enrollment.
- Inability to comply with study and/or follow-up procedures
- Women who are pregnant or lactating
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
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Experimental: (IMRT) + cisplatin + bevacizumab + cetuximab
This is a single-institution, non-randomized, phase II study.
The primary endpoint is to determine 2-year progression-free survival for patients with locally or regionally advanced HNSCC treated with concurrent intensity modulated radiation therapy (IMRT) + cisplatin + bevacizumab + cetuximab.
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Patients will receive intensity-modulated radiation therapy (IMRT) in once-daily fractions.
A total dose of 70Gy is planned for the primary tumor site over approximately 33 treatment days.
Day 1 will refer to the first day of radiation therapy.
Concurrent with radiation therapy, patients will receive cisplatin (50 mg/m2 IV on Days 1, 2 and 22, 23) and bevacizumab (15 mg/kg IV on Days 1 and 22).
Cetuximab will be administered according to the Bonner regimen (4),with a loading dose approximately 7 days prior to the start of radiation therapy (400 mg/m2 IV once, on approximately Day minus 7), followed by weekly cetuximab infusions (250 mg/m2 IV weekly X 7 infusions) until the completion of radiation therapy.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
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To determine the 2-year progression-free survival for patients with locally or regionally advanced HNSCC treated with concurrent IMRT + cisplatin + bevacizumab + cetuximab.
Zeitfenster: 2 years
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2 years
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
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To determine median overall survival for patients with locally or regionally advanced HNSCC treated with concurrent IMRT + cisplatin + bevacizumab + cetuximab.
Zeitfenster: 2 years
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2 years
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To evaluate the safety and tolerability of concurrent IMRT + cisplatin + bevacizumab + cetuximab.
Zeitfenster: 2 years
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2 years
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To explore the potential utility of 18F FLT PET for early response assessment.
Zeitfenster: 2 years
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2 years
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Mitarbeiter
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Nützliche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. August 2009
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. August 2016
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
28. August 2009
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
28. August 2009
Zuerst gepostet (Schätzen)
31. August 2009
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
10. August 2016
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
9. August 2016
Zuletzt verifiziert
1. August 2016
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen
- Neubildungen nach Standort
- Karzinom
- Neubildungen, Drüsen und Epithelien
- Kopf-Hals-Neubildungen
- Neubildungen, Plattenepithelzellen
- Karzinom, Plattenepithel
- Plattenepithelkarzinom von Kopf und Hals
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Antineoplastische Mittel
- Antineoplastische Mittel, immunologische
- Angiogenese-Inhibitoren
- Angiogenese-modulierende Mittel
- Wuchsstoffe
- Wachstumshemmer
- Bevacizumab
- Cetuximab
Andere Studien-ID-Nummern
- 09-083
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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