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Use of Echocardiography in the Evaluation of Chest Pain in the Emergency Department

8. November 2017 aktualisiert von: NYU Langone Health

Chest pain is one of the most common complaints that brings a patient to the emergency department (ED). The differential diagnosis of chest pain is broad and includes cardiac as well as non-cardiac diseases. One of the initial goals in the ED evaluation of a patient presenting with chest pain is to rapidly and accurately diagnose the presence or absence of acute coronary syndrome. The diagnostic accuracy of the initial routine evaluation is often limited and results in frequent admissions for patients presenting with chest pain for further diagnostic testing.

Echocardiography has a high sensitivity and specificity for the diagnosis of acute myocardial infarction. Tissue Doppler imaging with strain and strain rate (SR) measurement is a new echocardiographic technique, which enables accurate assessment of regional left ventricular systolic and diastolic function. Prior studies have shown that abnormal strain and SR are highly sensitive markers of ischemia. Acute ischemia induces early systolic thinning and a delay in the onset of systolic thickening, a progressive decrease in the rate and degree of maximal systolic thickening, and an abnormal ischemia-related thickening which occurs after aortic valve closure. A major obstacle to the routine use of echocardiography in the ED is the need for portable studies, using heavy, bulky portable echo machines. There are currently available portable hand-held echo machines (GE-Vivid I) that produce high quality images and offer an opportunity to incorporate echocardiography into routine practice in the ED.

This study will use of early, portable echocardiography, with detailed assessment of wall motion and left ventricular function by strain and strain rate measurements, for the evaluation of chest pain in the ED. It is hypothesized that an early with detailed left ventricular function assessment will be highly sensitive and specific for the diagnosis of myocardial ischemia, and will enable rapid triage of patients who present to the ED with chest pain.

Studienübersicht

Status

Zurückgezogen

Bedingungen

Studientyp

Beobachtungs

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • New York
      • New York, New York, Vereinigte Staaten, 10016
        • NYU School of Medicine, Langone Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

All patients presenting to the emergency department with chest pain and are admitted to rule out acute coronary syndrome

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Age 18 or older
  2. Chief complaint on presentation to ED: chest pain
  3. Differential diagnosis includes acute coronary syndrome as determined by the Emergency physician or admitting attending.
  4. Admission to the hospital required for further cardiac work up.

Exclusion Criteria:

  1. Obvious noncardiac cause of the chest pain
  2. Patient requires urgent intervention before echo can be obtained
  3. Failure to obtain informed consent

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
entire cohort
patients presenting to the emergency department with chest pain and being admitted to rule out acute coronary syndrome
Clinical routine echocardiogram with additional off line strain analysis

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Gila Perk, MD, NYU Langone Health

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juni 2005

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. November 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. November 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

14. Mai 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

17. Mai 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

18. Mai 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

13. November 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. November 2017

Zuletzt verifiziert

1. November 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 05-264

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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