Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Epirubicin and Paclitaxel, Alone or Together With Capecitabine as First Line Treatment in Metastatic Breast Cancer (TEX)

16. September 2015 aktualisiert von: Thomas Hatschek

Treatment With the Combination of Epirubicin and Paclitaxel Alone or Together With Capecitabine as First Line Treatment in Metastatic Breast Cancer. A Multicenter, Randomized Phase III Study

Anthracycline-taxane regimens are effective means of postponing progression in metastatic breast cancer. It is yet unclear whether addition of capecitabine to this combination improves the treatment outcome.

Patients with advanced breast cancer are randomized to first-line chemotherapy with a combination of epirubicin (Farmorubicin®) and paclitaxel (Taxol®) alone (ET) or in combination with capecitabine (Xeloda®, TEX). Starting doses for ET are epirubicin 75 mg/m2 plus paclitaxel 175 mg/m2, and for TEX epirubicin 75mg/m2, paclitaxel 155 mg/m2, and capecitabine 825 mg/m2 BID for 14 days. Subsequently, doses are tailored related to side effects.

Primary endpoint is progression-free survival (PFS); secondary endpoints are overall survival (OS), time to treatment failure (TTF), objective response (OR), safety and quality of life (QoL).

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

304

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Göteborg, Schweden
        • Sahlgrenska University Hospital
      • Helsingborg, Schweden
        • Helsingborg Gen. Hospital
      • Kalmar, Schweden
        • Kalmar Central Hospital
      • Karlstad, Schweden
        • Karlstad Gen. Hospital
      • Linköping, Schweden
        • Linkoping University Hospital
      • Lund, Schweden
        • Lund University Hospital
      • Malmö, Schweden
        • Malmö General University Hospital
      • Sundsvall, Schweden
        • Sundsvall Gen. Hospital
      • Umeå, Schweden
        • Norrland University Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Morphologically proven breast carcinoma
  • Written patient consent must be obtained
  • Measurable disease (i.e. at least one lesion that can be accurately measured in at least one dimension as ≥20 mm by conventional techniques, or as ≥10 mm by spiral CT scan) as defined in section 8.
  • Lytic and blastic bone metastases as only site of recurrence are allowed
  • Age 18 years or older
  • ECOG performance status 0-2
  • Life expectancy of at least three months
  • Adequate cardiac functions
  • Adequate hematological, renal and hepatic functions
  • Patient must be accessible for treatment and follow-up.

Exclusion Criteria:

  • Treatment-free interval less than one year, if previous adjuvant, neoadjuvant or after radically treated locoregional recurrence given regimen contained anthracycline, taxane or capecitabine. This limitation does not apply for regimens containing other than the drugs mentioned
  • During adjuvant treatment obtained cumulative doses exceeding 375 mg/m2 for doxorubicin, or 550 mg/m2 for epirubicin, abnormal ECG or reduced cardiac function measured by left ventricular ejection fraction (LVEF).
  • Indication for the use of trastuzumab (Herceptin) as first-line treatment in patients with tumor overexpressing c-erbB2.
  • Any previous chemotherapy for metastatic disease, except for radically treated locoregional relapse
  • Neoplasm other than breast carcinoma, except for non-melanoma skin cancer or curatively treated carcinoma in situ of the cervix, diagnosed during the past five years
  • Pregnancy or lactation
  • Known brain metastases
  • History of atrial or ventricular arrhythmias and/or congestive heart failure, even if medically controlled. History of clinical and electrocardiographically documented myocardial infarction
  • Preexisting motor or sensory neuropathy ≥ grade 2 according to NCI CTC 2.0 criteria (severe paresthesia and/or mild weakness, or worse)
  • Severe hepatic or renal impairment (for capecitabine: calculated creatinine clearance below 30 ml/min; for calculation, see p. 5.1.4) not allowing for adequate use of the proposed regimens
  • History of known dihydropyrimidine dehydrogenase (DPD) deficiency (severe reaction on previous treatment with fluorouracil, e.g experience of mucositis, hand-foot syndrome, or diarrhea)
  • Active infection or other serious underlying medical condition which would impair the ability of the patient to receive protocol treatment, including prior allergic reactions to drugs containing cremophor, such as teniposide, cyclosporin or vitamin K
  • Dementia or significantly altered mental status that would prohibit the understanding and giving of informed consent.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Epirubicin + paclitaxel (Taxol)
Epirubicin 75mg/m2 i.v., paclitaxel 175 mg/m2 i.v. on day 1 every 21 days.
75 mg/m2 i.v. every 3 weeks, both study arms
175 mg/m2 i.v., every 3 weeks study arm A 155 mg/m2 i.v., every 3 weeks study arm B
Andere Namen:
  • Taxol
Aktiver Komparator: Paclitaxel + epirubicin + capecitabine
Paclitaxel 155 mg/m2 i.v., epirubicin 75 mg/m2 i.v day 1, capecitabine 1650 mg/m2 p.o. on days 1-14 every 21 days.
75 mg/m2 i.v. every 3 weeks, both study arms
175 mg/m2 i.v., every 3 weeks study arm A 155 mg/m2 i.v., every 3 weeks study arm B
Andere Namen:
  • Taxol
1650 mg/m2 p.o. days 1-14 every 3 weeks study arm B
Andere Namen:
  • Xeloda

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Time to progression
Zeitfenster: From date of randomisation until date of first radiolocically documented progression or death from any cause, whichever comes first up to 78 months
Time to progression comparing treatment with ET vs. TEX in patients with advanced breast cancer. Evaluation every 9 weeks during treatment until progression as long as study treatment was given, and every 12 weeks until date of progression, if treatment was disrupted for any other reason. Patients in the state of persistent complete response after primary completion date were reported only upon date of progression or death up to 78 months
From date of randomisation until date of first radiolocically documented progression or death from any cause, whichever comes first up to 78 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Time to treatment failure
Zeitfenster: From date of randomization until date of treatment disruption for any reason up to 78 months
Time on treatment irrespective of reason for disruption (toxicity, patients wish)
From date of randomization until date of treatment disruption for any reason up to 78 months
Response rate
Zeitfenster: Every 9 weeks during treatment
Every 9 weeks during treatment
Overall survival
Zeitfenster: Time from randomisation until date of death up to 78 months
Date and cause of death reported yearly during the ongoing trial, up to 78 months after primary completion date only on the occasion of death
Time from randomisation until date of death up to 78 months
Number of participants with adverse events
Zeitfenster: Continuously during treatment and until 2 months after termination
All side effects which appear during treatment are reported and graded according CTC v.2.
Continuously during treatment and until 2 months after termination
Quality of life
Zeitfenster: Baseline, 2, 4, 6 and 9 months
Measured at five points during nine months from randomization.
Baseline, 2, 4, 6 and 9 months
Tumor biological data related to treatment
Zeitfenster: Within two weeks before start of treatment
Fine needle aspirates from metastases
Within two weeks before start of treatment

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: Thomas Hatschek, PhD, Karolinska University Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Dezember 2002

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2006

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. September 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

13. September 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

14. September 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

17. September 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

16. September 2015

Zuletzt verifiziert

1. September 2015

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Metastasierter Brustkrebs

Klinische Studien zur Epirubicin

Abonnieren