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Placental and Cord Blood Markers Associated With Premature Birth and Disorders of Premature Birth in Newborn Infants

27. August 2015 aktualisiert von: Venkatesh Sampath, Medical College of Wisconsin

Study of Environmental Toxicants and Inflammatory Markers in Prematurity and Diseases of Prematurity

The purpose of this study is to determine if changes in specific gene products in the placenta or cord/infant blood affect a baby's birth weight, increase the risk of premature birth, or increase the risk of developing diseases of prematurity. We would also like to characterize whether placental epigenetic changes or placental markers of environmental exposures are associated with premature birth.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Prematurity, diseases of prematurity and growth-disorders of newborn infants contribute significantly to morbidity and mortality seen in newborn infants [1,2,3]. One out of eight newborn infants in the USA is born premature (gestational age less than 37 completed weeks). In 2004, of the 27,860 infants dying within the first year of life, greater than 16,000 were born premature [2]. Moreover, premature infants who survive the neonatal period are at increased risk of cerebral palsy, developmental delays, growth impairment and long-term respiratory disability [3-5]. Additionally, fetal growth restriction and fetal growth excess results in infants being delivered as small for gestational age infants or large for gestational age infants, respectively. Infants born with such growth-disorders are at increased risk of perinatal morbidity and mortality and as adults are at significant risk of obesity, type II diabetes and heart disease [6,7].

While the etiology of preterm birth and growth-disorders can be ascribed to maternal conditions, chromosomal defects or specific maternal environmental exposures in some newborn infants, for a majority the etiology remains unknown [8,9]. There is increasing evidence pointing to the role of genetic susceptibility factors in the causation of prematurity and growth-disorders of the newborn infant [8, 10-12]. Further, epigenetic changes in growth regulating or inflammatory genes in the placenta can program the fetus for premature birth, growth-disorders and other diseases in the postnatal period.

The overall objective of this application is four-fold.

  1. To determine whether altered placental or fetal expression of imprinted genes is associated with disorders of growth, prematurity or other postnatal diseases in newborn infants.
  2. To determine whether altered placental expression of genes that regulate the innate immune response is associated with premature birth or other postnatal diseases in newborn infants.
  3. To determine whether placental markers of environmental exposure (such as Polycyclic Aromatic Hydrocarbons or PAH) or epigenetic changes in placental inflammatory genes or growth genes are associated with prematurity or postnatal diseases in newborn infants.
  4. To determine whether cord blood immune responses and markers of immune-cell function are different between preterm and term infants and are associated with postnatal diseases in preterm infants.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

82

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Wisconsin
      • Wauwatosa, Wisconsin, Vereinigte Staaten, 53226
        • Froedtert Memorial Lutheran Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

1 Minute bis 3 Monate (Kind)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Infants who are born both premature (less than 37 weeks gestation) and full term infants (greater than 37 weeks gestation).

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • all infants born alive

Exclusion Criteria:

  • infants who are born with no signs of life

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Term infants
Infants born at greater than 37 weeks gestation
Preterm Infants
Infants born at less than 37 weeks gestation

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Comparisons of placental gene expression and cord blood immune markers
Zeitfenster: through hospital discharge
Placental gene expression and cord-blood immune markers/function will be compared between 50 term infants and 150 preterm infants. Further, among preterm infants it will be determined whether certain patterns of gene expression and immune marker distribution are associated with specific diseases/condition and growth outcomes. Similarly, epigenetic changes in the immune genes and markers of environmental exposure will be compared between preterm infants and term infants. Associations between environment exposures and epigenetic changes and diseases of prematurity will also be determined.
through hospital discharge

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Venkatesh Sampath, MBBS, Medical College of Wisconsin

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juni 2009

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

21. September 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

21. September 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

22. September 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

28. August 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

27. August 2015

Zuletzt verifiziert

1. August 2015

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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