- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01533740
Circulating Regulatory Lymphocytes and Outcome of Metastatic Colorectal Cancer Patients
1. Februar 2014 aktualisiert von: Vincenzo Formica, University of Rome Tor Vergata
Observational Study of the Impact of Circulating T Regulatory Cells (Tregs) on Clinical Outcome of Metastatic Colorectal Cancer (MCRC) Patients Treated With Standard Fluorouracil/Irinotecan/Bevacizumab First Line Therapy
Aim of the present study is to investigate whether baseline or early post-treatment (one month after treatment commencement) frequency of peripheral T regulatory lymphocytes (Tregs OR CD4+/CD25high/FOXP3+ T cells), known to suppress antitumor immune response, may influence long-term clinical outcome (i.e.
radiological response, progression-free survival or overall survival) in metastatic colorectal cancer patients treated with a standard first-line chemotherapy including fluorouracil, irinotecan and bevacizumab
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
31
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Lazio
-
Rome, Lazio, Italien, 00133
- 'Tor Vergata' University Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Kind
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Hospital setting, single-center study, metastatic colorectal cancer patients treated with standard first line chemotherapy
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- patients with histologically or cytologically confirmed diagnosis of metastatic colorectal cancer not amenable to surgery
- Adjuvant treatment ended ≥6 months before the study entry
- No prior exposure to irinotecan and/or bevacizumab in the adjuvant treatment
- No prior exposure to cytotoxic drugs for the metastatic disease
- At least one measurable lesion according to the RECIST criteria
- adequate laboratory parameters (Hemoglobin level ≥ 9.0 g/dL; Neutrophil count > 1.5 x 109/L; Platelets count >100 x 109/L; Total bilirubin <1.5 time the upper-normal limits (UNL) and ASAT (SGOT) and/or ALAT (SGPT) <2.5 x UNL, or <5 x UNL in case of liver metastases; alkaline phosphatase <2.5 x UNL, or <5 x UNL in case of liver metastases; PT-INR/PTT < 1.5 x UNL;Creatinine clearance > 50 mL/min or serum creatinine <1.5 x UNL; Urine dipstick of proteinuria < 2+)
- Written informed consent.
- Patients must be accessible for treatment and follow up.
Exclusion Criteria:
- Untreated brain metastases or spinal cord compression
- History of inflammatory bowel disease and/or acute or subacute bowel occlusion.
- Serious, non-healing wound, ulcer, or bone fracture
- Evidence of bleeding diathesis or coagulopathy.
- Uncontrolled hypertension.
- Clinically significant cardiovascular disease(cerebrovascular accidents ≤ 6 months, myocardial infarction ≤ 6 months, unstable angina, New York Heart Association (NYHA) grade II or greater congestive heart failure, serious cardiac arrhythmia requiring medication)
- Current or recent (within 10 days prior to study treatment start) ongoing treatment with anticoagulants for therapeutic purposes.
- Chronic, daily treatment with high-dose aspirin (>325 mg/day) or other medications known to predispose to gastrointestinal ulceration.
- Treatment with any investigational drug within 30 days prior to enrolment.
- Patients with known allergy to Chinese hamster ovary cell proteins, or any of the components of the study medications
- Other co-existing malignancies or malignancies diagnosed within the last 5 years with the exception of basal and squamous cell carcinoma or cervical cancer in situ
- Major surgical procedure, open biopsy, or significant traumatic injury within 28 days prior to study treatment start, or anticipation of the need for major surgical procedure during the course of the study.
- Pregnant or lactating women. Women of childbearing potential with either a positive or no pregnancy test at baseline
- Substance abuse, medical, psychological or social conditions that may interfere with the participation into the study or the evaluation of study results
- Patients unable to swallow oral medications
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Impact of Tregs frequency on overall survival
Zeitfenster: 12 months
|
12 months
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Impact of Tregs frequency progression free survival
Zeitfenster: 12 months
|
12 months
|
|
Impact of Tregs frequency radiologic response rate
Zeitfenster: 6 months
|
6 months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Vincenzo Formica, MD, PhD, 'Tor Vergata' University Hospital
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. März 2012
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Februar 2014
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Februar 2014
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
10. Februar 2012
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
10. Februar 2012
Zuerst gepostet (Schätzen)
15. Februar 2012
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
4. Februar 2014
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
1. Februar 2014
Zuletzt verifiziert
1. Februar 2014
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen des Verdauungssystems
- Neubildungen
- Neubildungen nach Standort
- Gastrointestinale Neubildungen
- Neoplasmen des Verdauungssystems
- Magen-Darm-Erkrankungen
- Darmerkrankungen
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- Darmtumoren
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- Kolorektale Neubildungen
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- Antineoplastische Mittel
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- Angiogenese-modulierende Mittel
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- Mikronährstoffe
- Vitamine
- Topoisomerase I-Inhibitoren
- Gegenmittel
- Vitamin B-Komplex
- Hämatitik
- Fluorouracil
- Bevacizumab
- Leucovorin
- Irinotecan
- Levoleucovorin
- Folsäure
Andere Studien-ID-Nummern
- ONCOPTV-01-2012
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