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Viral Kinetics in HCV Clearance in Subjects With Hemophilia (HCV/Hemophil)

26. März 2015 aktualisiert von: Kenneth Sherman

Viral Kinetic Models of HCV Clearance in Hemophiliacs With Telaprevir

This study will examine viral dynamic responses in subjects with chronic hepatitis C and hemophilia when treated with pegylated interferon + ribavirin and telaprevir.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Previous clinical trials for treatment of chronic hepatitis C have excluded subjects with hemophilia from participating.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

5

Phase

  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Ohio
      • Cincinnati, Ohio, Vereinigte Staaten, 45267
        • UC Physicians Company

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Hemophilia A or B
  2. HCV RNA positive (PCR or branched-chain DNA Methods), Genotype 1 (a/b, mixed and unknown subtype)
  3. Chronic HCV infection evidenced by HCV serology, HCV RNA or liver enzyme abnormalities present at least 6 months prior to enrollment
  4. Liver biopsy or non-invasive marker that permits fibrosis staging within 12 months of enrollment. If a biopsy was not performed within 1 year, non-invasive markers may be utilized during screening period. Cirrhosis is not an exclusion factor
  5. Age ≥ 18 years
  6. Prior HCV treatment naïve or experienced
  7. HCV viral load detectable during screening period
  8. Absence of exclusion criteria
  9. Sexually active subjects (both male and female) must agree and commit to the use of a medically acceptable form of contraception for the duration of the study and for 6 months following the last dose of study medication. Medically acceptable forms of contraception include oral contraceptives, injectable or implantable methods, intrauterine devices or properly used barrier contraception.

Exclusion Criteria:

  1. Hemoglobin <11
  2. Pregnancy (during screening period or any time during treatment)

    1. females, that are planning to become pregnant or are breastfeeding
    2. males, whose partner is pregnant or is planning to become pregnant
  3. HIV Infection
  4. Prior History of:

    1. Hepatitis B (HBsAG negative - must have documentation of negative results within one year prior to enrollment or during screening period if not performed in that time window
    2. Homozygotic alpha-1-anti-trypsin (a1AT) deficiency - documentation of a1AT level <80 (at anytime prior to screening). If <80, phenotype testing should not demonstrate zz phenotype. All other phenotypes are not exclusionary,
    3. History of Homozygotic Genetic Hemochromatosis (at anytime prior to enrollment) with evidence of iron overload requiring phlebotomy,
    4. Autoimmune markers (antinuclear antibody (ANA) and/or antismooth muscle antibody (ASMA)) >1:160.
    5. Any other significant liver disease or process (to be determined by the investigator). Non-alcoholic fatty-liver disease (NAFLD) is not an exclusion.
  5. History of Decompensated liver disease evidenced by any prior history of hepatic encephalopathy (Grade 2 or higher), ascites, variceal bleeding; Platelet count < 100,000
  6. Active thyroid disease (OK if on thyroid replacement with normal thyroid-stimulating hormone (TSH); if TSH abnormal must have normal free thyroid index)
  7. Chronic renal insufficiency, defined as creatinine clearance < 50 ml/min. (estimated by Modification of Diet in Renal Disease (MDRD) formula)
  8. Life-threatening disease processes that could preclude completion of trial in opinion of investigator.
  9. Any condition which the investigator feels will preclude safe completion of the treatment regimen including severe psychiatric disorders, active alcohol or recreational drug abuse.
  10. Inability to provide informed consent.
  11. Use of systemic corticosteroids or immunomodulatory drugs within 1 month (Nasal steroids are permitted.)
  12. Uncontrolled seizure disorder (in opinion of investigator)
  13. Concurrent autoimmune processes with active disease that may be exacerbated by interferon-based therapies (e.g. Crohn's Disease, Rheumatoid arthritis) in the opinion of the investigator. Psoriasis permitted if controlled with topical medications at the time of study enrollment.
  14. Use of prohibited medications (as described in the telaprevir package insert) within 14 days of the first dose of study medications

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Lead-In
Kinetic assessment of response guided treatment per standard of care with PegInterferon + Ribavirin for 4 weeks followed by 12 weeks of PegInterferon + Ribavirin + Telaprevir followed by variable duration of PegInterferon + Ribavirin
Aktiver Komparator: No Lead-in
Kinetic assessment of response guided treatment per standard of care with PegInterferon + Ribavirin + Telaprevir for 12 weeks followed by variable duration of PegIntereron + Ribavirin

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number of Participants With Sustained Virological Response at Week 12 (SVR12)
Zeitfenster: Post-treatment at week 12
Viral kinetic assessment using SVR 12 to either "lead-in" 4 weeks with PegInterferon + Ribavirin or no lead-in, followed by response guided therapy of 24 or 48 weeks based on viral response to treatment. Standard of care treatment stopping rules will be followed with assessment of viral response at week 12 of treatment.
Post-treatment at week 12

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: Kenneth E Sherman, MD, PhD, University of Cincinnati

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Dezember 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

5. Oktober 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

9. Oktober 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

11. Oktober 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

6. April 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. März 2015

Zuletzt verifiziert

1. März 2015

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Ribavirin

3
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