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Improving Syncope Risk Stratification in Older Adults (SRS)

22. Januar 2019 aktualisiert von: Benjamin Sun, M.D., University of Pennsylvania

Syncope (temporary loss of consciousness) is a frequent reason for an emergency department (ED) visit among older adults. The current ED evaluation of syncope frequently leads to hospitalization, results in low diagnostic yield, and is enormously costly. The purpose of this protocol is to improve risk prediction for syncope. Improved risk prediction will inform the design of interventions to safely reduce unnecessary health service use.

This is a multi-center, prospective, observational cohort study of older (age≥60 years) adults who present to an emergency department with syncope (otherwise known as fainting). The primary outcome is a composite of 30-day cardiac death and serious cardiac events.

Study Aims and Hypotheses are:

Specific Aim 1. Describe serious outcomes after unexplained syncope; rates and reasons for admission; and frequency, diagnostic yield, and therapeutic impact of inpatient diagnostic tests.

H1: Current patterns of care representing a diversity of practice settings and patient populations are costly with low clinical benefit.

Specific Aim 2. Derive and validate a novel risk prediction model for 30-day cardiac death and serious cardiac outcomes after unexplained syncope.

H2: Explicit criteria including contemporary cardiac biomarkers will improve risk stratification compared to unstructured physician assessment and published risk models.

Specific Aim 3. Assess safety and costs of a risk-tailored diagnostic algorithm compared to existing care for unexplained syncope.

H3: A risk-tailored diagnostic algorithm can safely reduce the costs of evaluating unexplained syncope in older adults.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

3707

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • Sacramento, California, Vereinigte Staaten, 95817
        • University of California, Davis | UC Davis
    • Massachusetts
      • Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02115
        • Brigham and Women's Hospital
    • Michigan
      • Royal Oak, Michigan, Vereinigte Staaten, 48085
        • Beaumont Health System
    • New York
      • Rochester, New York, Vereinigte Staaten, 14642
        • URMC, Emergency Department
    • North Carolina
      • Winston-Salem, North Carolina, Vereinigte Staaten, 27157
        • Wakeforest, Department of Emergency Medicine
    • Ohio
      • Akron, Ohio, Vereinigte Staaten, 44304
        • Summa Health System, Department of Emergency Medicine (Research)
      • Columbus, Ohio, Vereinigte Staaten, 43210
        • Ohio State University
    • Oregon
      • Portland, Oregon, Vereinigte Staaten, 97229
        • Oregon Health and Science University
    • Pennsylvania
      • Philadelphia, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 19107
        • Thomas Jefferson University
    • Tennessee
      • Nashville, Tennessee, Vereinigte Staaten, 327232-4700
        • Vanderbilt University Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

60 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Emergency Departments (ED)

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. age≥60 years; AND
  2. a complaint of syncope or near-syncope. Syncope is defined as a transient loss of consciousness (LOC), associated with loss of postural tone, with immediate, spontaneous, and complete recovery. Near-syncope is the sensation of imminent syncope without loss of consciousness.

Exclusion Criteria:

  • Seizure as presumptive cause of LOC
  • Stroke or transient ischemic attack as presumptive cause of LOC
  • LOC AFTER head trauma Confusion from baseline mental status
  • Intoxicated (alcohol or other drugs)
  • Medical or electrical intervention to restore consciousness
  • Hypoglycemia as presumptive cause of LOC
  • inability to provide follow-up information, including patients who do not speak English (or Spanish, if applicable for study site), lack phone access, or lack a permanent address
  • Inability or unwillingness of individual or legal guardian/representative to give written informed consent

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
No treatment
Observational cohort study of older (age≥60 years) adults who present to an emergency department with syncope (otherwise known as fainting)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Combined death and serious cardiac events
Zeitfenster: 30 days
This aim tests the hypothesis that current patterns of care are costly with low clinical benefit. We will generate tables that describe the demographics, clinical characteristics, and disposition of the study cohort, stratified by occurrence of the primary outcome. Outcomes experienced by the study cohort will be described in detail.
30 days

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Non-cardiac serious events
Zeitfenster: 30-days
30-days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Benjamin C Sun, MD, Oregon Health and Science University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

21. September 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

14. Dezember 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

27. Februar 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

27. Februar 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

1. März 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

24. Januar 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

22. Januar 2019

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • NIH R01 HL111033-01A1

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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