- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02006745
Open Label Trial of PEG-IFN, RBV & TVR vs. PEG-IFN & RBV Alone in Tx of HCV-1 in HIV-1 Co-infected Patients (CHAT) (CHAT)
10. April 2017 aktualisiert von: St Stephens Aids Trust
Open Label, Randomised, Pilot Trial of Pegylated Interferon, Ribavirin & Telaprevir vs Pegylated Interferon & Ribavirin Alone in Response Guided Treatment of Acute Hepatitis C Genotype 1 Virus Infection in Patients With HIV-1 Co-infection
The purpose of the study is to explore the treatment of patients with acute hepatitis C infection (infection acquired within the last 6 months) who are also infected with human immunodeficiency virus (HIV).
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
In this study, we will compare two treatment options for hepatitis C in patients who also have HIV infection, to see if there are any differences in the numbers of patients treated who successfully got rid of the hepatitis C virus when the treatment was complete.
We will also compare how well the two treatment options are tolerated by the patients taking them.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
20
Phase
- Phase 3
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
London, Vereinigtes Königreich, SW10 9TH
- St Stephens AIDS Trust
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
1. Is male or female aged 18 years or above 2. Has signed the Informed Consent Form voluntarily 3. Documented current acute hepatitis C genotype 1 infection with detectable HCV-RNA (PCR-assay) with an estimated duration less than 24 weeks as defined below:
- HCV RNA positive AND
- Prior negative anti-HCV antibody or HCV RNA test within 6 months OR
- rise of liver transaminases above 2.5 x ULN within the past 6 months with prior normal transaminases during the year before AND
- exclusion of other causes of acute hepatitis 4. Confirmed HIV infection 5. Receiving a atazanavir- or efavirenz- or raltegravir-based ART regimen or able to switch regimen to these agents with an undetectable HIV viral load for at least 3 months, or not receiving ART with no immediate plans to start ART during the first 6 months of study 6. CD4 T cell count >200/µl at screening in patients under ART, CD4 T cell count >500/µl at screening in patients without ART 7. If female and of childbearing potential, is using effective birth control methods (as agreed by the investigator) and is willing to continue practising these birth control methods during the trial and for at least 4 months after the last dosage of ribavirin (ie 4 months after week 12, 24 or 48, depending on study arm and treatment response). Routine monthly pregnancy tests must also be performed during this time. Note: Women who are postmenopausal for least 2 years, women with total hysterectomy, and women who have a tubal ligation are considered of non-childbearing potential 8. Heterosexually active male participants or their female partners must use effective birth control methods (as agreed by the investigator) during the trial and for at least 7 months after the last dosage of ribavirin (ie 7 months after week 12, 24 or 48, depending on study arm and treatment response).
Exclusion Criteria:
- . HCV infection with non-1 genotype 2. Acute opportunistic infection requiring treatment 3. Malignancy requiring chemotherapy or radiotherapy 4. Active HBV infection (HBs Ag + with positive hepatitis B DNA) 5. Known autoimmune disease 6. Hepatic failure 7. History of ischaemic heart disease or other serious cardiac disease 8. Serious psychiatric disease which in the view of the investigator precludes the use of interferon 9. Haemoglobinopathy or severe anaemia of any cause 10. Serious abnormality on screening blood tests including, but not limited to: Hemoglobin <10g/dl, absolute neutrophil count <1000/mm3, platelets <90,000/mm3, creatinine clearance <60ml/min 11. If female, she is pregnant or breastfeeding 12. Known hypersensitivity to one of the trial drugs or its excipients 13. Other contraindicated concomitant treatment 14. Any condition (including drug/alcohol abuse), or laboratory results which in the investigators opinion, interfere with assessments or completion of the trial 15. Any other reason why, in the opinion of the investigator, the patient should not be enrolled in the trial.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Versorgungsforschung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Sonstiges: Ribavirin
ARM 1: PEG-IFN and weight-based ribavirin (RBV)
|
24 weeks in those achieving RVR (undetectable HCV RNA at 4 weeks) or 48 weeks in those not achieving RVR
Andere Namen:
|
|
Sonstiges: Telaprevir
ARM 2: PEG-IFN and weight-based RBV plus telaprevir (TPV)
|
12 weeks in those achieving RVR, 24 weeks in those not achieving RVR (HCV RNA >25 but <1000 iU/mL at week 4) or 48 weeks in those not achieving RVR (HCV RNA >1000 iU/mL at week 4).
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
• Comparison of rates of sustained virologic response(SVR24) between treatment arms; defined as HCV RNA not detectable at 24 weeks after planned completion of therapy
Zeitfenster: 24 weeks
|
24 weeks
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Mark Nelson, Dr, St Stephens AIDS Trust, St Stephens Centre, Chelsea and Westminster Hospital, 369 Fulham Road, London, SW10 9EL
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Januar 2014
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Februar 2016
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Februar 2016
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
5. Dezember 2013
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
5. Dezember 2013
Zuerst gepostet (Schätzen)
10. Dezember 2013
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
12. April 2017
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
10. April 2017
Zuletzt verifiziert
1. April 2017
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- SSAT 052
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
UNENTSCHIEDEN
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